دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ بعد از ظهر دومین روز اجلاسیه مدیران حوزه های علمیه استان ها و معاونان و مدیران ستادی

حوزه/ مسئول مرکز آموزش زبان حوزه‌های علمیه گفت: امروز از چشم‌انداز مرکز جلوتر هستیم و از «۵۳ استاد در ۱۸ استان» در سال ۱۳۹۴ به «۷۵۹ استاد در ۲۸ استان» در سال ۱۴۰۰ رسیدیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،‌حجت الاسلام سید علیرضا حسینی عارف در اختتامیه اجلاسیه دو روزه مدیران استانی، معاونان و مدیران ستادی حوزه های علمیه،با بیان این که رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام همواره بر وجود آموزش مکالمه عربی در بین دروس مدارس علمیه تأکید داشته و دارند، اظهار داشت: با توجه به اهمیت این بحث و با هدف تربیت طلاب و اساتید زبان دان، "مرکز آموزش زبان حوزه‌های علمیه" تأسیس شده است.

وی ضمن اشاره به مشکلات مختلف در راه تقویت و توسعه زبان در حوزه، دو معضل "عدم فرهنگ‌سازی" و "کمبود استاد" را مانع اصلی در راه گسترش آموزش مکالمه عربی در سراسر کشور اعلام کرد.

مسئول مرکز آموزش زبان حوزه‌های علمیه سپس به برنامه‌های این مرکز برای رفع این موانع اشاره کرد و گفت: ما چهار برنامه را برای حل مشکل کمبود استاد در کشور انجام دادیم.

وی "برگزاری دوره های حضوری تربیت استاد" را اولین برنامه در این زمینه اعلام کرد و ابراز داشت: تا پیش از دوران کرونا ۸ دوره حضوری تربیت استاد در سطح کشور برگزار کردیم که از مجموع ۷۱۸ متقاضی، ۱۸۸ نفر موفق به پایان دوره شدند و جزء استادان پرونده‌دار ما قرار گرفته‌اند.

"برگزاری دوره‌های تربیت استاد و TTC در مرکز آموزش زبان قم برای فضلای زبان دان قمی" دومین برنامه‌ای بود که حسینی عارف به عنوان یکی از راه های حل آن مشکل بیان کرد.

مسئول مرکز آموزش زبان حوزه‌های علمیه ادامه داد: "برگزاری دوره‌های مجازی تربیت استاد مکالمه عربی (طرح شهید تقی‌پور)" که در دوران کرونا آغاز شد و تاکنون سه دوره آن به شکل آنلاین برگزار شده است، برنامه سوم ما برای حل معضل کمبود استاد است.

حجت الاسلام حسینی عارف "برگزاری دوره‌های تربیت استاد به شکل آفلاین با همکاری مرکز مهارت‌های کاربردی" را چهارمین برنامه در این زمینه اعلام کرد.

مسئول مرکز آموزش زبان حوزه‌های علمیه تصریح کرد: در نتیجه این دوره‌های متعدد حضوری و مجازی در طول این شش سال، موفق به شناسایی و تربیت ۷۵۹ استاد مکالمه عربی برای سراسر کشور شدیم.

وی اضافه کرد: سال ۱۳۹۴ که بنده مسئولیت مرکز آموزش زبان حوزه‌های علمیه را بر عهده گرفتم، قول دادم که در چشم‌اندازی ده ساله، ۱۰۰۰ استاد مکالمه عربی در سراسر کشور داشته باشیم. هم اکنون که شش سال از آن زمان گذشته، بحمدالله از این چشم‌انداز جلوتر هستیم و از «۵۳ استاد در ۱۸ استان» در سال ۱۳۹۴ به «۷۵۹ استاد در ۲۸ استان» در سال ۱۴۰۰ رسیدیم.

حجت الاسلام حسینی عارف در پایان خاطرنشان کرد: از مدیران استانی حوزه‌های علمیه انتظار داریم تا زمینه برگزاری دوره های تربیت استاد مجازی (طرح شهید تقی‌پور) را با بهره گیری از ظرفیت اساتید بومی فراهم نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha