چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام جمعه تبریز

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم گفت: دولت سیزدهم در شرایط بغرنج قرار دارد و بعضی جریانات مغرض عملکرد سه ماهه رئیس جمهور را با دوره ۴ ساله و ۸ ساله دولت قبل مقایسه می‌کنند و این عادلانه نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به ضرورت رعایت عدالت در جامعه، گفت: لازمه تحقق عدالت، مبارزه با فقر و فساد و تبعیض است، مبارزه با فقر وظیفه همگانی بوده که طبق آیات قرآن یکی از نشانه‌های تکذیب دین اینست که انسان مقابل فقر بدون عکس العمل باشد.

وی، سپس به آزادسازی سوسنگرد اشاره کرد و ادامه داد: آزاد سازی سوسنگرد کلید فتح خوزستان بود و اگر خوزستان شکست می‌خورد سرنوشت جنگ عوض می‌شود. نقش رزمندگان سپاه عاشورا در آزاد سازی سوسنگرد بی نظیر بود، نقش مقام معظم رهبری به عنوان نماینده رهبری در شورای عالی دفاع در این مساله خیلی تعیین کننده بود.

امام جمعه تبریز گفت: امام (ره) در دو جا از کلمه «باید» استفاده کردند و یکجا گفتند حصر آبادان باید شکسته شود و یک بار هم درباره سوسنگرد گفتند باید تا فردا سوسنگرد آزاد شود.

وی ادامه داد: نقش آیت الله مدنی هم در آزادسازی سوسنگرد بی مثال بود؛ هفته کتاب آقایان بنیاد شهید باید فداکاری‌های رزمندگان استان در آزاد سازی سوسنگرد را تبدیل به کتاب کنید. برادران و خواهرانی که در خانه خود کتاب اضافه دارند، آنها را در اختیار کتابخانه ها قرار دهند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم گفت: هفته بسیج را به تمام بسیجیان تبریک می گویم. بسیج یک تفکر است، بسیج به کمک ما نیاز ندارد بلکه ما مردم به بسیج نیازمندیم که در برهه‌های مختلف تاریخی نقش به خصوص خود را نشان داده است.

وی در تذکری به دولت گفت: تذکر به وزارت نیرو و وزارت نفت دارم، استفاده از مازوت در نیروگاه تبریز به اوج خود رسیده است. نمایندگان محترم مجلس شما باید پیگیر باشید که چرا در دیگر نیروگاه‌های کشور اجازه استفاده از مازوت داده نمی‌شود ولی در تبریز این اجازه داده می‌شود.

خطیب نماز جمعه تبریز گفت: البته استاندار پیگیر بودند. از وزارت نیرو و وزارت نفت گلایه شدیدی داریم.

وی در خصوص کارگران نیز اظهار داشت: باید حقوق طبیعی کارگران رعایت شود، امنیت شغلی و بیمه کارگران جزو حقوق طبیعی آنهاست و وظیفه کارفرماست آنها را تأمین کند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: سوال مردم اینجاست که با تغییر دولت مسائل اقتصادی حل نشده است. باید گفت دولت سیزدهم در شرایط بغرنج قرار دارد و بعضی جریانات مغرض عملکرد سه ماهه رئیس جمهور را با دوره ۴ ساله و ۸ ساله دولت قبل مقایسه می‌کنند و این عادلانه نیست.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی افزود: این مقایسه‌ها اشاره به این است که مشکلات الان از عملکرد دولت قبل است و سبب شده شخص رئیس جمهور به سفرهای استانی بروند و در میان مردم حضور یابند. شرایط کنونی صبر انقلابی می‌طلبد و صبری که آرامش و پشتوانه مردمی دارد و این چیزی است که دشمنان می‌خواهند از دولت سلب کنند.

وی گفت: دولت مردان باید تدبیری را اتخاذ کنند که شرایط اقتصادی درست بشود وضع گرانی کالاها و عدم ثبات قیمت باید حل شود.

امام جمعه تبریز به رحلت آیت الله شبستری اشاره کرد و گفت: ارتحال آیت الله شبستری را به مقام معظم رهبری، مراجع عظام ، مردم آذربایجان و روحانیت تسلیت عرض می‌کنم؛ ایشان نقش بسیار کلیدی در مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری داشتند.

وی افزود: این عالم مبارز ۴ دوره نماینده مردم تهران در مجلس بودند و ادوار مختلف نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری بودند. دیشب با خانواده این عالی قدر خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم. مصلای اعظم تبریز از یادگارهای ایشان است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم گفت: نقش اساسی وی در مقابله با توطئه‌های دشمنان علی الخصوص در فتنه ۸۸ مثال زدنی بود؛ مراسم بزرگداشت و ختم ایشان روز پنج شنبه از ساعت ۱۰_۱۲ در مصلا برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha