سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
image.png

حوزه/ نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: کشور در شرائط سختی قرار دارد و عملکرد بد دولت گذشته و همه مشکلات آن دولت روی دولت سیزدهم، آوار شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،‌ احمد امیرآبادی فراهانی در نشست همفکری با ائمه جماعت منطقه پردیسان قم که در مسجد ۱۴ معصوم(ع) برگزار شد، رفع مشکلات پردیسان را نیازمند پیگیری مسئولین این استان و شهر و نیز توجه فعالانه مدیران کارآمد انقلابی دانسته و بیان داشت: تجربه در نظام جمهوری اسلامی نشان داده، اگر قرار است مشکلی از استانی، شهری و .... حل شود، باید نمایندگان و مسئولان آن استان و شهر، پی گیر آن باشند و الاّ با نشستن و سخن گفتن کار به جایی نمی رسد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر هم مدیری پیگیر کاری نیست و یا قدرت انجام آن را ندارد، باید مدیر دیگری که توانایی و قدرت رفع مشکلات را دارد، بیاید و انجام وظیفه نماید.

وی بیان داشت: اگر می خواهید مشکلات این منطقه حل و فصل شود، ابتدا باید نظام مسائل مهم پردیسان در جلسه هیئت اندیشه ورز این منطقه استخراج شود. بالاخره باید تکلیف مشخص شود، این منطقه می خواهد به عنوان شهر، زیر نظر شهرستان کهک برود یا نه؟ یا قصد دارد شهرستان مستقل شود و برای خود بخشداری و فرمانداری مستقل داشته باشد تا مشکلات رفع شود و یا این که نه همین منطقه ۸ باقی بماند ولی مشکلات آن اعم از زیر ساخت های شهری مانند نانوایی ها، مغازه های تجاری و... رفع شود.

امیرآبادی، گفت: بالاخره تا این وضعیت تعیین تکلیف نشود و مشکلات استخراج نشود، نمی توان کاری را پیش برد. بعد که وضعیت معلوم و مشکلات منطقه استخراج شد، به دو صورت قابل پی گیری است، بخشی باید در درون استان پی گیری و حل و فصل شود مانند بحث کمبود نانوایی و ... و بخشی نیازمند مصوبه هیئت وزیران است.

حل مشکلات پردیسان نیازمند مدیران کارآمد است/ قرض هایی که از دولت گذشته بر روی دولت جدید آوار شد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: همه این مسائل باید تا قبل از سفر ریاست جمهوری به قم که زیاد هم فرصتی نیست، معلوم و مشخص شود. تا این مسائل در آن جلسه ای که با حضور رئیس جمهوری و هیئت وزیران برگزار می شود، مصوبات آن گرفته شود.

وی بیان داشت: بخشی از مشکلاتی مانند کم بود نانوایی که مربوط به درون استانی است باید در جلسه ای، اتحادیه نانوایان را آورده و ببینیم داستان تعطیلی بعضی از نانوایی ها و یا کمبود آن برای چه مسائلی است. به هر حال بنده به عنوان نماینده قم در مجلس اختیاراتی دارم که می توانم این مسائل درون استانی را حل و فصل کنیم. این کار هم نیاز به پی گیری دارد و در این رابطه هم باید کارگروه‌های این منطقه با حضور دفتر امام جمعه و نماینده دفتر ما در پردیسان با حصول نتیجه فعال تر عمل کنند.

امیرآبادی گفت: در ارتباط با مسائل فرهنگی این شهر هم باید همین رویه طی شود و باید سعی کنیم برای مسائل فرهنگی مساجد از وزیر فرهنگ کمک مالی بگیریم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان این که کشور در شرائط سختی قرار دارد و عملکرد بد دولت گذشته و همه مشکلات آن دولت روی این دولت سیزدهم آوار شده است، گفت: در یک فقره ۱۰ هزار میلیارد تومان به صورت ماهانه از بابت اوراق از سوی دولت سیزدهم باید پرداخت شود، فقره دیگر ۵۰ هزار میلیارد تومان استقراض بانک مرکزی است.

وی بیان داشت: این دو مورد بخشی از آواری بود که دولت حسن روحانی روی دولت رئیسی ریخته و این دولت باید ماهانه پرداخت کند، جدای از مشکلات دیگر مانند خشکسالی، معضل آب در چند استان که کارها را هم سخت تر کرده است.

دولت سیزدهم امیدوار به حل مشکلات کشور

امیرآبادی گفت: اما با همه این موارد، آقای رئیسی شبانه روز پی گیری رفع مشکلات موجود و امیدوار به آینده است. الان بخشی از منابع ما آزاد شده است و این می تواند برای حل مشکلات امیدواری ایجاد کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: الان بحث مذاکرات هم مطرح است و مسئله هم مورد نیاز آن طرفی است و همه این مسائل و اتفاقات و شرائط فعلی منطقه، دولت آقای رئیسی را به آینده کشور و رفع مشکلات امیدوار کرده است، ولی همه باید کمک کنند، خیرین هم بیایند و یاری نمایند.

وی بیان داشت: الان قوای سه گانه همه انقلابی و همراه هستند، مدیران و مسئولین استانی هم همراه و قلب شان با مردم می باشد و دیگر بهانه ای برای کار کردن وجود ندارد.

امیرآبادی گفت: مردم منتظرند و امیدوارند ببینند در این دولت همه مسئولین انقلابی می باشند، چه اتفاقی می افتاد. مشکلات مردم در بحث معیشت جدی است و دیگر بهانه ای برای عدم کارکردن وجود ندارد. باید از همه و هر فرصتی برای حل مشکلات استفاده کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha