سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
ویروس کرونا

حوزه/ روان‌شناس و استاد دانشگاه با اشاره به بیماری کرونا و رعایت اصول بهداشتی گفت: آسیب‌های کرونا تأثیر مستقیمی روی افراد خانواده گذاشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،‌ علیرضا آقا یوسفی روان‌شناس و استاد دانشگاه در نشست علمی که به‌صورت مجازی با موضوع حفظ و ارتقای سلامت روان در دوران بحران کرونا و به همت مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم برگزار شد، اظهار داشت: ما چیزی به‌عنوان حوصله‌ام سر رفت نداریم کسی که می‌گوید حوصله‌ام سر رفت یعنی من توانایی استفاده از امکانات خود را ندارند.

وی ادامه داد: ما وقتی مجبور به ماندن در خانه هستیم توجه کنیم که چه ابزارهایی داریم که می‌توانیم از آنها به نحو دیگری استفاده کنیم به‌عبارت‌دیگر فعال‌کردن خلاقیت، ما باید یاد بگیریم صرفاً مطابق با آن الگوهایی که جامعه برای ما قرار داده حرکت نکنیم از خلاقیت‌های فردی‌مان استفاده کنیم.

آقا یوسفی خاطرنشان کرد: از وقتی کرونا آمد آن چیزی که کمک کرد آسیب‌های روانی کمتر باشد آموزش به‌منظور پیشگیری بود، در ایران چنان آموزش‌هایی را نمی‌بینیم وقتی باور من درست نشده و ذهن من پر از باورهای نادرست است، افراد چگونه بپذیرند که ماسک بزنند خیلی از افراد بر مبنای باورهای غیرمنطقی‌شان عمل می‌کنند.

وی ابراز داشت: متأسفانه هیچ جایی برنامه مدون برای کاهش آسیب‌های روانی وجود ندارد افراد دچار افسردگی و اضطراب شده‌اند کار آیی کارمندان کم شده و ما انتظار چه رشد نا خالصانه ملی و داریم و انتظار چه تولیدی خواهیم داشت متأسفانه زیر بنای فکری و خطای فکری جوانان و نوجوانان را درست نکردیم، مردم استقبال نمی‌کنند از واکسن چون ما واکسن و میریم اما تغییر نگرش نمی‌آوریم.

آقا یوسفی با بیان این که سازمان بهداشت روان روی افسردگی و خودکشی تاکید دارد، بیان داشت: کرونا انزوا، استرس و درماندگی‌هایی ایجاد کرده است به‌گونه‌ای که خانه‌نشینی طولانی‌مدت. بیکاری. سوگ‌های حل نشده، کاهش درآمد، کاهش رفت‌وآمدها، فاصله‌گیری‌های اجتماعی و ... موجب شده که آسیب‌های به وجود بیاید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha