یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
کد خبر: 1155344
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
خنداب

حوزه/ امام جمعه شهرستان خنداب گفت: علت اهمیت آراستگی در اسلام این است که فرهنگ و عقاید جامعه تحت تاثیر آراستگی قرار می‌گیرد، با تغییر فرهنگ، عقاید جامعه تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، حجت الاسلام محمد صفاهانی امام جمعه شهرستان خنداب در نشست اخلاقی که امروز در سالن اجتماعات مدرسه مهدیه خنداب برگزار شد، اظهار داشت: فلسفه وجود آراستگی عبارت است از: شکر نعمت‌های الهی، احترام به دیگران، حفظ عزت و شرافت خود شخص و تقویت کننده روابط میان خدا و بشر.

حجت الاسلام صفاهانی بیان کرد: خداوند دوست دارد نعمت‌هایی که به بندگان عطا کرده را در وجود آنها ببیند.

وی در ادامه حدود آراستگی را برشمرد و گفت: این حدود عبارت است از، حدود آراستگی شرعی(حکم فقهی پوشش ازنظراسلام)، حدود آراستگی اخلاقی(لباس ما و آراستگی ماباعث غرور وفخرفروشی وخودپسندی وخودنمایی صحیح نیست).

امام جمعه شهرستان خنداب، یادآور شد: علت اهمیت آراستگی در اسلام این است که فرهنگ و عقاید جامعه تحت تاثیر آراستگی قرار می‌گیرد، با تغییر فرهنگ، عقاید جامعه تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه لباس و آرایش نباید مروج فعل حرام نباشد، اظهار کرد: لباس نباید شهرت باشد، لباسی که توسط آن انگشت نما شود، که در این رابطه در روایتی از امام صادق(ع) می‌فرمایند: برای خواری فرد همین بس که لباسی بپوشد که موجب شهرت او شود.

حجت الاسلام صفاهانی، افراط در حدود آراستگی و مُدگرایی کورکورانه را از دیگر حدود آراستگی برشمرد و ابراز کرد: پوشش باید مقبولیت اسلامی داشته باشد.

وی با اشاره به آداب آراستگی، خاطرنشان کرد: پوشش، کامل و آراسته باشد و از مال حلال تهیه شده باشد، همچنین آراستگی بدنی، رعایت نظافت‌های بدنی، استفاده بهینه و به جا از لباس‌ها از موضوعاتی است که باید به آن توجه شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha