جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 991543
۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳
حجت الاسلام محمد شهبازیان درنشست مهدوی جان جهان

حوزه/ چهارمین جلسه نشست مهدوی «جان جهان» از سلسله نشست‌های موضوع و شبهات روز در زمینه مهدویت به همت اندیشکده مهدویت و انقلاب اسلامی مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،‌ چهارمین جلسه نشست مهدوی «جان جهان» از سلسله نشست‌هایی با موضوع و شبهات روز در زمینه مهدویت به همت اندیشکده مهدویت و انقلاب اسلامی مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

بر اساس این گزارش: چهارمین جلسه این سلسله نشست با موضوع نقد و بررسی ادعای فرزندی و همسری امام زمان (عج) بود که در سالن شهید سلیمانی موسسه پژوهش و نشر مسجد مقدس جمکران برگزار گردید.

حجت‌الاسلام محمد شهبازیان از اساتید و پژوهشگران عرصه مهدویت در این نشست در مقدمه بحث به اهمیت سوال و شبهات در زمینه مهدویت پرداخت و گفت: طرح و پاسخ‌گویی اینگونه سوالات در وهله اول برای عموم مردم ضرورتی ندارد و تأثیری در مسئله ظهور و شناخت حضرت حجت نداشته و باید اذهان مخاطبان را به سمت سوالات مهم، اصلی و ضروری در باب مهدویت هدایت کرد، ولی از آنجا که این ادعاها به مسائل ثانوی و انحرافی منجر می‌شود و مردم را گمراه می‌کند پاسخ به این مسائل اجتناب‌ناپذیر می‌شود.

وی در ادامه بحث مدعیان مهدویت را به چهار گروه، دسته بندی کرد و افزود: دسته آخر مدعیان دروغین، افراد مدعی ارتباط با حضرت هستند.

این استاد حوزه، در ادامه به بحث درباره موافقان و مخالفان ادعای فرزندی و همسری حضرت حجت پرداخته دلایل و اسناد هر گروه را بیان کرد و منابعی برای مطالعه و آشنایی بیشتر در این زمینه معرفی نمود.

حجت‌الاسلام شهبازیان با بیان این که با توجه به ادله موافقان و مخالفان و ضعف و قوت در هر دو دسته دلیل بهترین موضع گیری سکوت درباره این موضوع مهدوی است گفت: بر فرض پذیرش ادعای فرزندی یا همسری حضرت (عج)، مردم وظیفه‌ای در برابر همسر و فرزندان آن حضرت ندارند و آنچه اهمیت دارد، سلوک فردی و اجتماعی افراد برای داشتن نقش و جایگاه در سپاه حضرت ولی عصر اروحنا فداه و تلاش در جهت زمینه‌سازی ظهور ایشان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha