پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/مدیر مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) ساری گفت: هر کدام از ما می توانیم با رشد معرفت و ایمان زمینه ساز ظهور باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، سیده زهرا پیشنمازی، مدیر مدرسه علمیه حضرت نرجس(س)، در نشستی با کادر و طلاب این مدرسه، بیان کرد: ائمه اطهار (علیهم السلام) همگی نور واحد هستند و نقش و رسالتشان در آفرینش یکی است، و به خاطر تغییر و تحولات جامعه و وسعت زمان، وجود ذات باری تعالی، برای مسیر تربیتی جامعه، سلسله ائمه را یکی از ضرورت های تربیتی قرار داد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه حضرت رسول(ص) را آخرین پیامبر معرفی می‌کنیم و گمان می کنیم که ختم رسالت به معنای قطع ارتباط شریعت الهی است و گفتمان تا همینجا شاید متوقف شود، زیباترین نگاه در تفکر شیعه این است که این هرگز قطع نخواهد شد و رابطه وحی در قالب امامت و استمرار امامت، در وجود حضرت بقیة الله (عج) ادامه دارد.

خانم پیشنمازی تصریح کرد: امامت در جامعه از زمان پیامبران در جامعه شروع شده و تا زمان امام حسن عسکری(علیه السلام) ادامه دارد، حال رسالت امام حسن عسکری (علیه السلام) چیز دیگری است، تا الان همه عادت داشتند که امام خود را در جامعه حاضر ببینند و حالا حضرت، باید جامعه را با امام غائب، انس بدهد، البته مسئله ظهور حضرت و غیبت و استمرار امامت، همواره مطرح می شد، در مسئله غدیر، انتقال رسالت به امامت را داشتیم، در زیارت عاشورا، انی سلم لمن سالمکم ادامه دارد، در درس های امام باقر و امام صادق(ع) این جریان علنی شد، که مردم باید پیرو ولایت خودشان باشند، ولی در دوران امام هادی(علیه السلام) حاکمان وقت احساس خطر کردند و با آنها مخالفت کردند و در زمان عباسیان تاریخ شاهد ضرب و شتم و حتی حبس امام معصوم بود.

وی تاکید کرد: در این شرایط امام حسن (ع) هم باید امام را معرفی کنند و هم باید نگران زندگی حضرت باشند و از ایشان حفاظت کنند، تاریخ روایت می کند که امام مهدی(عج) را از دید عوام مخفی نگه می داشتند و برای خواص ملاقات داشتند تا امام را بشناسند و به دیگران معرفی کنند؛ امام حسن(علیهالسلام) برای آمادگی جامعه یکی از صاحب نفسان جامعه به نام عثمان بن سعید را به عنوان وکیل معرفی کردند و به جای اینکه خودشان پاسخگوی مردم باشند، همه را به نماینده خود ارجاع می دادند، البته در زمان دیگر ائمه نیز، به خاطر وسعت جغرافیا و به خاطر دسترسی نداشتن به معصوم(ع) نمایندگانی در مناطق و کشورهای دیگر بودند که این وظیفه را به عهده داشتند، حبشه، روم و ... در واقع هر کدام از این نمایندگان، نقش معصوم را بازی می کردند.

مدیر مدرسه حضرت نرجس(س) خاطر نشان کرد: حوادث عجیبی که امروز داریم می‌بینیم و همه آنها را به عنوان علائم ظهور در روایات می خواندیم، پس امروز باید بایستیم و مقاومت کنیم. وظیفه امروز جامعه ما این هست که برای ظهور زمینه سازی کنیم، یکی از مهم ترین آنها تربیت نسل توحیدی است. حوزه های علمیه خواهران الحمدلله در سطح کشور مدون شده و در حال حاضر ۵۰۰ مدرسه و فضای علمی در سطوح ۲، ۳ و ۴ داریم و این خواهران در جامعه، بانوان، همسران، مادران و شهروندان موفقی هستند که علاوه بر نقش اجتماعی خود، برای ظهور حضرت بقیة الله(عج) تلاش می کنند تا جامعه را بیدار تر کنند؛ امام خمینی(ره) فرمودند نیمی از جامعه زنان هستند و نیمی دیگر در دامان آنها رشد می کنند.

وی بیان کرد: این مکان به نام مادر حضرت مهدی(عج) نامیده شده، ایشان یک نمونه کامل و بزرگ برای ما هستند، یک زن که معصوم هم نیست به جایگاه و درجه ای از ایمان میرسد که همسر امام معصوم و مادر امام موعود می شود، پس هر کدام از ما می توانیم با رشد معرفت و ایمان، به چنین جایگاهی برسیم و در جامعه خود موثر و زمینه ساز ظهور باشیم.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha