پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری در اجلاسیه مدیران حوزه علمیه خواهران با بیان نقش موثر زنان در جامعه، گفت: حوزه علمیه خواهران مرکز مهم تربیت «دختر تراز انقلاب» است و ماموریت این حوزه ها برای آینده نظام اسلامی حیاتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری، با حضور در اجلاسیه مدیران حوزه های علمیه خواهران کشور که در شهر تهران در حال برگزاری است، اظهار داشت: حوزه علمیه خواهران از مراکز مهم تربیت «دختر تراز انقلاب» است.

وی ادامه داد: ماموریت حوزه های علمیه خواهران برای آینده نظام اسلامی حیاتی است و به همین علت اقدام به تدوین الگوی تعالی دختران در انجمن های اسلامی دانش آموزی صورت گرفته است. این الگو با استفاده از آیات و روایات مربوط به دختران تهیه شده است و نشان می دهد بسیاری از آیات و سیره نبوی کمتر مورد توجه بوده است. تدوین این الگو نشان داده است که باید نگاه مسئولان امر در این حیطه باید تغییر کند.

امام جمعه موقت تهران، ترجیح میدانی مسائل زن و خانواده در رویارویی تمدنی با غرب را مورد اشاره قرار داد و گفت: یکی از مولفه های مهم ما در پیروزی یا شکست این است که نسبت به دختران و بانوان جامعه چه کرده ایم .

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ادامه داد: در مسیر پیش رو باید به سمتی حرکت کنیم که جریان امامت جمعه در بهترین وضع مستقر شود، چرا که این نهاد وضعیت پیش برندگی دارد و اگر شیرازه امامت جمعه را به نحو مناسبی نبندیم، توفیقی در هیچ بخشی نخواهیم داشت.

حاج علی اکبری در ادامه با استقبال از پیشنهادات مدیران حوزه های علمیه خواهران، بیان کرد: حوزه های علمیه خواهران به منظور تقویت جایگاه و اثربخشی نهاد امامت جمعه همکاری لازم و موثری داشته باشد و باور ما این است که نقش آفرینی بیشتر بانوان طلبه در امر برپایی نماز جمعه شهرها باید تقویت شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha