شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
روح الامینی

حوزه/ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، عملکرد دولت سیزدهم در جلب اعتماد مردم را مثبت ارزیابی کرد و از احتمال رأی آوردن سومین گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، عبدالحسین روح‌الامینی در برنامه «سلام تهران» با اشاره به خشکی زاینده‌رود، گفت: تونل‌های سرچشمه اصفهان به دهه‌های ۲۰ و ۳۰ بازمی‌گردد. جانمایی صنایع آب‌بر مثل فولاد و ذوب‌آهن که از قبل از انقلاب بوده و بعد هم افزایش یافته، به این شهر آسیب‌های زیادی وارد کرده است.

روح‌الامینی با انتقاد از اجرایی نشدن مصوبات سال ۹۲ شورای عالی آب، افزود: مشکل فعلی یک شبه به وجود نیامده است. تغییرات اقلیمی و کاهش بارندگی و خشکسالی هم در پیدایش این معضل نقش زیادی داشته‌ است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در خانه ملت با تأکید بر اینکه باید بپذیریم آب برای همه مردم ایران است، گفت: ضعف مدیریت‌ها در پیگیری مصوبات، الگوی کاشت نامناسب و نیز اجرای صنایع آب‌بر از مواردی است که مشکلاتی را در کشور از جمله در اصفهان و یزد به وجود آورده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه عملکرد دولت سیزدهم در ۳-۴ ماه سپری شده از عمر دولت را راضی‌کننده و امیدبخش دانست و افزود: دولت ۱۶ وظیفه دارد که مهمترین آنها رفع انحصار، گسترش عدالت و ایجاد محیط خلاق برای رشد است.

وی با گلایه از تعطیلی جلسات شوراهای عالی کشور در سال‌های گذشته مثل شورای عالی انقلاب فرهنگی، آب و اشتغال، گفت: توجه به اشتغالزایی و افزایش سهم ایران در بازار کشورهای همسایه، بسیار کم بوده است. خوشبختانه دولت فعلی موفق به عضویت در پیمان شانگ‌های شده و هم اکنون اقتصاد کشور در حال فعال شدن است.

روح‌الامینی با بیان اینکه نباید منتظر معجزه باشیم، افزود: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که انتظار مردم از دولت دوباره بازگشته و طبق آمارهای رسمی، رضایت مردم از ۴۴ درصد دولت قبل به ۶۹ درصد در این دولت افزایش یافته است.

نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه کارهای بزرگ و زمین‌مانده زیاد است، از کار شبانه‌روزی دولت و تشکیل جلسات پنجشنبه‌های رئیس جمهور با مجامع نمایندگان استان‌ها ابراز خرسندی کرد و گفت: همکاری و نزدیک شدن افکار رؤسای سه قوه بسیار مهم است‌؛ به ویژه اینکه جلسات سران قوا بسیار منظم و زود به زود تشکیل می‌شود در حالی که در دولت گذشته این جلسات با تأخیر و فاصله زیاد تشکیل می‌شد.

وی با تأکید بر لزوم ملموس بودن عملکرد مسئولان برای مردم، گفت: این اتفاق در زمینه تولید و توزیع واکسن رخ داده است.

روح‌الامینی در پایان برنامه در پاسخ به اینکه آیا سومین وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از مجلس رأی اعتماد می‌گیرد یا نه، گفت: اختیار با مجلس است اما بعد از دو عدم رأی اعتماد، احتمال رأی‌آوری سومین گزینه زیاد است. اگرچه متأسفانه زمان طلایی برای انتصاب وزیر آموزش و پرورش که اول مهرماه و زمان بازگشایی مدارس بود، گذشته است.

گفتنی است، «سلام تهران» برنامه صبحگاهی گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و... با اجرای مصطفی امامی روی آنتن شبکه پنج می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha