دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
خدری

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه در بعد فرهنگی بسیجیان وظیفه بزرگی دارند، گفت: بعد فرهنگی یک بخش از جنگ است که به آن جنگ ادراکی هم می گوییم؛ مردم ما امروز روایت های شبکه های بیگانه را دنبال می کنند و این روایت ها ذهن مردم ما را تسخیر کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری، شامگاه یکشنبه در مراسم شب خاطره و محفل انس با قرآن در شهر چغادک، با تبریک هفته بسیج اظهار داشت: بسیاری از مردم ما در گمنامی بسیجی بودند و بسیجی هستند و حتی یک برگه کاغذ به عنوان سابقه بسیجی نداشته اند.

امام جمعه چغادک با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر «جهاد تبیین» گفت: جهاد تبیین به معنای روشن کردن مسائل و آگاه کردن مردم و یک مساله اساسی است که نسبت به آن غفلت داریم. رهبر انقلاب یک تئوری پرداز بزرگ هستند اما در فضای رهبری جامعه این ویژگی برجسته مقام معظم رهبری کمتر به چشم می آید که ایشان تئوری پرداز بزرگ است.

وی بیان کرد: در عرصه های مختلف وقتی نگاه می کنیم هیچ کس دیگری به اندازه رهبر انقلاب قادر به القای این کلید واژه ها نبوده است، این رسالت ما را حوزویان و بسیجیان را سنگین تر می کند و بخش عمده این جهاد بر عهده حوزه و بسیج است که باید این جهاد را تبیین کنند.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه در بعد فرهنگی بسیجیان وظیفه بزرگی دارند گفت: بعد فرهنگی یک بخش از جنگ است که به آن جنگ ادراکی هم می گوییم؛ مردم ما امروز روایت های شبکه های بیگانه را دنبال می کنند و این روایت ها ذهن مردم ما را تسخیر کرده است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: در این جنگ اولین روایت مورد پذیرش بیشتری برای مخاطبان قرار می گیرد نه بهترین روایت، به همین جهت لازم است در جنگ ادراکی بهتر عمل کنیم و ما به عنوان بسیجی در این جنگ شناختی و ادراکی لازم است تلاش بیشتری داشته باشیم.

امام جمعه چغادک ادامه داد: یک موقع است که دشمن اسلحه جنگ تبیین و روایت را در دست می گیرد و مردم اولین خبر را از شبکه بیگانه دریافت می کنند آن موقع خبر رسانه های داخلی برای مردم قابل پذیرش نیست.

وی با تاکید بر اینکه در جنگ روایت ها جهاد تبیین لازم است و بسیجیان بیشتر وارد این عرصه شوند گفت: به ویژه درباره معارف اسلام و مفاهیم انقلاب و دفاع مقدس لازم است بسیجیان به صورت جدی تر وارد شوند. به جهت اینکه خیلی از مطالب به درستی روایت نشده دشمن توانسته از آن استفاده و روی آن مانور بدهد همچون برخی رخدادهای دفاع مقدس.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha