چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
گزارش هفته کتاب

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران گلستان اعلام کرد: در راستای گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی مدارس علمیه خواهران استان گلستان حدود ۸۰ عنوان برنامه محوری برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم صدیقه بهرامی در جمع تعدادی از کارکنان مدیریت حوزه علمیه خواهران گلستان با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی و یادبود کتابدار مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان مینودشت که به دلیل بیماری منحوس کرونا جان خود را از دست داد، بیان کرد: اهل مطالعه و کتاب در هر جامعه‌ای از هدف، با ارتقای سطح معلومات و اندیشه خود موجب نوشدن بسترهای علمی و معرفتی آن جامعه می‌شوند.

وی افزود: مطالعه و تتبع در منابع دینی و اعتقادی فارغ از تعابیر روزمره، برای همه طلاب رسالتی مهم به منظور ارتقای فرد و جامعه به سوی آن مقصد والا و متعالی در مسیر انسان شدن است.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران گلستان ادامه داد: در قدمی جلوتر، تعقل و تعمیق در آثار و مکتوبات بزرگان اندیشه در جهت فهم دینی مسائل و مباحث مربوط به زن، کودک و خانواده از وظایف تخصصی و ضروری طلاب خواهر است تا بیش از گذشته عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و علمی خود را سیراب از ثقلین سازند و این مهم برآورده نخواهد شد مگر به اراده ما نه فقط در خواندن کتاب بلکه در به پا داشتن و اقامه کردن نهضت کتابخوانی و مطالعه.

خانم بهرامی در ادامه به فعالیت‌های حوزه علمیه خواهران گلستان اشاره و تشریح کرد: در راستای گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، مدارس و حوزه علمیه خواهران استان گلستان با درک اهمیت مطالعه و آثار مهم و فراوان آن در میان خانواده‌ها و جامعه، ضمن با شکوه برگزارکردن برنامه‌های این هفته، بیش از ۸۰ عنوان برنامه محوری برگزار کردند.

وی عنوان کرد: جدای از برنامه‌های معاونت پژوهش استان، بیش از ۳۰ مورد نشست، میزگرد و برنامه‌های هم‌اندیشی علمی-پژوهشی، ده‌ها مورد دوره‌های مهارت‌افزایی بصورت حضوری و مجازی با عناوین مختلف، از جمله فعالیت‌های انجام شده در این هفته است.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران گلستان اضافه کرد: برگزاری همایش‌های بین استانی و نیز نمایشگاه‌های شهرستانی مشترک با سایر نهادها، کرسی‌های آزاداندیشی، بازدید از کتابخانه‌های استانی و شهرستانی، اجرای بیش از ده‌ها مورد تجلیل از کتابداران و کتابخوان‌های برتر و فعال، تولید محتوا با محوریت هفته کتاب و کتابخوانی و مطالب علمی-پژوهشی و معرفی کتابخانه‌های برجسته کشوری و انتشار در فضای مجازی، تهیه و تنظیم بروشور، برگزاری مسابقات کتابخوانی، برگزاری اردوهای علمی را از دیگر برنامه‌های صورت گرفته از سوی حوزه علمیه خواهران این استان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha