شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خواهران خوزستان

حوزه/ همایش طلیعه حضور، ویژه طلاب جدید الورود مدرسه علمیه الزهرا (س) شوش با حضور علما، فضلا، کادر و اساتید مدرسه علمیه خواهران شوش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خوزستان،همایش طلیعه حضور، ویژه طلاب جدید الورود سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ با حضور مدیریت، اساتید، کادر و طلاب با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد امام، موسس مدرسه علمیه الزهرا(س) شوش، برگزار شد.

این همایش که هر ساله برای طلاب جدید الورود در سطح استان برگزار می شود، با توجه به شرایط کرونایی کشور در سطح شهرستان و مدرسه علمیه با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

هدف از برگزاری این همایش، تقویت انگیزه در طلاب جدید الورود، آمادگی برای ورود به مدارس علمیه و آشنایی آنها با اهداف و رسالت بانوان، نقش آفرینی در تقویت و ترویج ارزش های اسلامی و انتظارات جامعه از بانوان، است.

ورود به حوزه علمیه از عنایات خداوند متعال است

در ابتدای این همایش، خانم زریاب موسوی، مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) شوش، ضمن خیر مقدم و تبریک به طلاب جدیدالوورد گفت: قدم گذاشتن در مکتب خانه اهل بیت از عنایت و توجهات ویژه اهل بیت(ع) است.

وی خطاب به طلاب، بیان کرد: بحمدالله با ورودی موفقیت آمیز، پا به عرصه مکتب خانه اهل بیت (ع) گذاشته اید، ان‌شاءلله خروجی آن هم موفقیت آمیز خواهد بود.

بالاترین توفیق طلبگی خدمت به مردم و دین خداست

همچنین، در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین امام، موسس مدرسه علمیه الزهر(س) شوش، گفت: خدمت به مردم و دین مردم نعمتی بزرگ است و باید شکر گزار این نعمت بود.

وی با بیان اینکه قرار گرفتن در مسیر علم یکی از ارزشمندترین کارهاست، به روایتی از امام سجاد(ع) مبنی بر «مَن سَلَکَ طَریقا یَطلُبُ فیهِ عِلما ، سَلَکَ اللّه ُ بِهِ طَریقا مِن طُرُقِ الجَنَّةِ» اشاره کرد و گفت: طبق این روایت، هر که برای آموختن دانشی راهی را بپیماید، خداوند او را بر یکی از راههای بهشت می برد.

لازم به ذکر است، قرائت قرآن، سرود، دکلمه، دعوت از سه نفر از طلاب جدید جهت بیان هدف از طلبگی، اهدای بسته فرهنگی، دعوت از طلاب موفق، پخش کلیپ، برپایی نمایشگاه دستاوردهای هنری و قرائت میثاق نامه توسط طلاب جدید الورود از دیگر بخش های اجرایی این مراسم بود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha