شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ نشست شورای سیاست گذاری نظام جامع اندیشه سیاسی

حوزه/ نشست «شورای سیاستگذاری ستاد راهبری نظام جامع اندیشه اسلامی»‌ با حضور مدیر حوزه‌های علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری، امروز در نشست شورای سیاستگذاری ستاد راهبری نظام جامع اندیشه اسلامی که با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در دفتر مدیر حوزه برگزار شد،گفت : در سال ۹۷ طرح نظام جامع اندیشه اسلامی در راستای ترویج تفکر یکپارچه اسلامی و نظام جامع اندیشه در سطح حوزه های علمیه شکل گرفت و ستادی متشکل از معاونت های حوزه در این راستا برنامه‌ریزی‌هایی را برای انتشار منظومه تعالیم دینی یکپارچه و مستند، ناظر به آثار اندیشمندان و متفکران اسلامی به ویژه امامین انقلاب تشکیل و در نهایت منجر به برگزاری دو اردوی آموزشی یکی در سال ۹۸ و دیگری در سال ۱۴۰۰ به صورت حضوری و غیر حضوری شد.

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه، بر توسعه دبیرخانه این ستاد و ارائه برنامه‌های پژوهشی، ترویجی و گفتمان ساز تاکید و ابراز داشت: امیدواریم با توسعه این رویه بتوانیم از استقبال توده مردم برای شناخت اندیشه جامع اسلامی استفاده کنیم؛ فراتر از طلاب حوزه های علمیه برادران؛ طلاب خواهر، طلاب غیر ایرانی و توده مردم نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان این که دبیرخانه‌ای ذیل معاونت تهذیب شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: همکاری و هم افزایی بین نهادهای نقش آفرین در تولید، آموزش، تحقیق و ترویج اندیشه اسلامی مهم به نظر می رسد. لذا در این راستا ستادی با مشارکت نهادهای متولی راه اندازی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری تصریح کرد: در برنامه یک ساله این ستاد، ضمن تشکیل شورای سیاستگذاری و کمیته علمی؛ دبیرخانه اجرایی تشکیل و ۱۴ کمیته راهبری ناظر به ظرفیت مراکز تاسیس شده است.

وی با بیان این که متون درسی و محتواهای آموزشی ناظر به اندیشمندان بزرگ نظام اندیش انقلاب اسلامی، با فرمت خاص قیاس پذیر تولید خواهد شد، اظهارداشت: برگزاری همایش بین المللی برای سال های آتی و برپایی پیش نشست های علمی و ارائه برنامه های آموزشی متعدد در این راستا هدفگذاری شده است.

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه، با بیان این که در زمینه ترویج و گفتمان سازی، برنامه های ویژه ای تدارک دیده شده است، خاطرنشان کرد: ستاد راهبری برنامه های یک ساله‌ای را ناظر به اهداف و وظایف استخراج و تدوین نموده است.

وی ضمن اشاره به دایره فعالیت ۱۴ کمیته تخصصی ستاد راهبری نظام جامع اندیشه اسلامی، اظهار داشت: کمیته های «آموزش»، «پژوهش» «تبلیغ و ترویج» «هنری و رسانه‌ای»، «انتشارات و محصولات» «بین المللی» « نشست ها و همایش‌ها حوزوی» «اردوهای علمی»،‌«خواهران»،‌«ارتباط با نظام»،‌«شبکه سازی و هماهنگی» و «گفتمان سازی مدارس و مراکز حوزوی» با همکاری نهادهای مختلف شکل و ادبیات نظام جامع اندیشه اسلامی پیگیری می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha