جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آلودگی هوا

حوزه/ اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

کابینه سودان به خیانت حمدوک "نه" گفت

دوازده نفر از وزاری ائتلاف گروه‌های غیرنظامی موسوم به «نیروهای آزادی و تغییر» سودان استعفانامه خود را تقدیم نخست‌وزیر سودان کرده‌اند. دوازده نفر از وزاری ائتلاف گروه‌های غیرنظامی موسوم به «نیروهای آزادی و تغییر» سودان از جمله «مریم صادق المهدی» وزیر خارجه این کشور، از سمت خود استعفا کردند. وزارت اطلاع‌رسانی سودان در بیانیه‌ای اعلام کرد که همه این وزرا امروز (دوشنبه) استعفای مکتوب خود را تقدیم «عبدالله حمدوک» نخست‌وزیر کردند. در این بیانیه به دلایل استعفای این ۱۲ وزیر هیچ اشاره‌ای نشده است؛ اما این استعفای دسته‌جمعی یک روز پس از امضای توافقنامه‌های سیاسی میان عبدالله حمدوک نخست وزیر و عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش و رئیس شورای انتقالی سودان صورت گرفت. دیروز البرهان و حمدوک با وجود مخالفت برخی از احزاب از جمله «اتحادیه مشاغل سودان» و حزب «الامه»، توافقنامه سیاسی امضا کردند. دو طرف توافقنامه‌ای ۱۴ بندی امضا کردند که یکی از بندها مربوط به بازگشت حمدوک به پست خود است. این توافقنامه سیاسی همچنین شامل آزادی تمام زندانیان سیاسی و تلاش برای ایجاد ارتش منسجم سودان است. «اتحادیه مشاغل سودان» یکشنبه شب با صدور بیانیه‌ای، مخالفت خود را با توافقنامه سیاسی بین نخست وزیر بازداشت شده و عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش اعلام کرد و آن را نوعی «خیانت» و «تلاش برای مشروعیت‌بخشی و قانونی کردن کودتا» خواند. در این بیانیه که در صفحه فیس‌بوک اتحادیه منتشر شده، آمده است: «توافق خیانت امضا شده بین حمدوک و البرهان غیر قابل قبول است و تنها تلاشی بیهوده برای مشروعیت بخشی به کودتای اخیر و قدرت شورای نظامی و خودکشی سیاسی حمدوک است».

منبع:ایسنا

باران حریف آلودگی پایتخت نشد

علی‌رغم بارش باران، هوای تهران همچنان در وضعیت ناسالم قرار دارد و ۱۵ ایستگاه سنجش کیفیت هوا در وضعیت قرمز هستند.در حال حاضر کیفیت هوای شهر تهران با شاخص ۱۴۵ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه قرار دارد. این در حالی‌ است که از نیمه شب گذشته شاهد بارندگی در شهر تهران بوده‌ایم اما بارش باران هم حریف آلودگی هوای تهران نشد. در این شرایط، سالمندان، کودکان و زنان باردار و همچنین افراد دارای ناراحتی قلبی باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین در فضای باز پرهیز کنند. در حال حاضر ۱۵ ایستگاه سنجش کیفیت هوا در وضعیت قرمز قرار دارد و طبق پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوا روز آینده نیز هوای تهران در وضعیت ناسالم خواهد بود. هم‌اکنون دمای هوای تهران ۱۴ درجه سانتی‌گراد است و طبق اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا، کمینه ۸ درجه و بیشینه ۱۵ درجه خواهد بود.

منبع:تسنیم

آمریکا برای سفر به اسرائیل هشدار قرمز داد

سفارت آمریکا در سرزمین‌های اشغالی امروز به کارکنان خود و خانواده‌های آنها درباره سفر به بخش قدیمی قدس اشغالی تا اطلاع ثانوی هشدار داد. این سفارتخانه در بیانیه‌ای با اعلام این خبر افزود: با توجه به اینکه تحولات و حوادث امنیتی غالباً بدون هیچ گونه پیش هشدار اتفاق می‌افتد، ما شهروندان خود را به شدت ترغیب می‌کنیم جانب احتیاط را رعایت کنند و سطح تدابیر لازم و مناسب را برای افزایش سطح آگاهی امنیتی خود افزایش دهند. سفارت آمریکا در این بیانیه مکتوب که در پایگاه اطلاع رسانی آن منتشر شده است، تأکید کرد: به علت حوادث امنیتی اخیر در بخش قدیمی قدس و مناطق اطراف آن، به کارکنان دولت آمریکا و اعضای خانواده آنها توصیه می‌کنیم تا اطلاع ثانوی از سفر به این منطقه خودداری کنند. در این هشدار امنیتی از اتباع آمریکایی خواسته شد از نزدیک شدن به هر گونه تجمع و تظاهرات اعتراضی بزرگ خودداری، اخبار رسانه‌های محلی را پیگیری و از دستور العمل های مقامات محلی تبعیت کنند. این هشدار پس از عملیات استشهادی روز گذشته در بخش قدیمی قدس صادر شده است که در آن یک نظامی صهیونیست به هلاکت رسید و چهار صهیونیست زخمی شدند. عامل این عملیات نیز به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید. این در حالی است که رسانه‌های رژیم صهیونیستی از آماده باش نظامیان صهیونیست در شهر قدس اشغالی از بیم عملیات ضد صهیونیستی جدید به دنبال عملیات باب السلسله که از سوی شهید «فادی ابوشخیدم» انجام شد و به هلاکت و زخمی شدن شماری از صهیونیست‌ها منجر شد، خبر دادند. از سوی دیگر، روزنامه صهیونیستی معاریو هم امروز دوشنبه گزارش داد که نگرانی از عملیات ضد اهداف اسرائیلی طی روزهای آتی وجود دارد. تحلیلگران معتقدند عملیات استشهادی اخیر نشان می‌دهد حضور جنبش حماس در کرانه باختری پر رنگ تر شده است و اعضای این جنبش سلاح کافی و لازم را در اختیار دارند که می‌توانند از آن برای انجام حملات مسلحانه علیه رژیم اشغالگر در سایه جانبداری کامل غرب از این رژیم و تشدید روند عادی سازی روابط با آن استفاده کنند.

منبع:مهر

انگلیس ژست حقوق بشری غربی ها را بهم ریخت

نتایج تازه‌ترین تحقیقات کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس از افزایش چشم‌گیر جرائم مرتبط با اسلام هراسی و نفرت از مسلمانان در این کشور، طی دو دهه گذشته حکایت دارد. در سومین سلسله گزارش‌های موسوم به فضای نفرت در انگلیس آمده است که ۸۰ درصد مسلمانان شاهد جرائم اسلام‌هراسانه در زندگی روزمره خود بوده‌اند. این درحالیست که این رقم در گزارش قبل ۵۰ درصد گزارش شده بود. بر اساس این گزارش، ۶۰ درصد مسلمانان در سال ۲۰۱۰ با اظهارات ضد اسلامی سیاستمداران روبه رو بودند اما این رقم اکنون به ۸۵ درصد رسیده است. ۳۰ مسلمانان هم در سال ۲۰۱۰ گفته بودند که هرگز اظهارات ضد اسلامی در فضای مجازی ندیده‌اند اما حالا ۹۵ درصد می‌گویند که شاهد سخنان نفرت‌انگیز علیه دین مبین اسلام هستند. به گزارش کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس، فضای تنفر علیه مسلمانان با اظهارنظر منفی‌ سیاستمداران، وضع قوانین تبعیض‌آمیز و تشدید مقررات ضد تروریسم، به‌کارگیری سیاست‌های تحریک آمیز مانند منع استفاده از حجاب در مدارس و برقراری ایست بازرسی، باعث افزایش نفرت و زمینه ارتکاب جرم علیه مسلمانان شده است. این نهاد اسلامی می‌گوید هنگامی که تصویر بدی از مسلمانان در جامعه منعکس می‌شود، آن‌ها راحت‌تر هدف حملات نژادپرستانه قرار می‌گیرند و فضای نفرت تشدید می‌شود. بیشتر تحقیقات صورت گرفته در انگلیس نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر، تعداد حملات علیه مسلمانان روند صعودی داشته است. برخی گروه‌های مسلمان در انگلیس بر این باورند که دولت عزم جدی برای برخورد با اسلام‌هراسی ندارد. بر اساس نتایج تحقیقات صورت گرفته، ضریب خشونت علیه مسلمانان و حوادث مرتبط با اسلام‌هراسی در بخش‌هایی از انگلیس تا ۸۰ درصد پس از برگزیت افزایش داشته و پلیس نسبت به پیگیری این موارد کوتاهی می‌کند. یافته‌های دانشگاه «نیوکاسل و نورثامبریا» حاکیست؛ سه چهارم مسلمانان بر این باورند که فضای تنفر علیه آنها در جامعه رو به افزایش بوده و ۶۸ درصد می‌گویند، روزانه شکلی از اسلام هراسی را تجربه کرده‌اند. در این گزارش به نمونه‌هایی اشاره شده که چگونه مسلمانان در سطح جامعه تحقیر شده و به آنها عبارت‌های توهین‌آمیزی نسبت داده می‌شود. حملات به مساجد و مراکز اسلامی و تخریب ساختمان‌ عبادی از دیگر نمونه‌هایی است که در این گزارش مورد اشاره قرار گرفته است. از نگاه کارشناسان، سیاست‌های ضد مهاجرتی در کنار خیزش جریان‌های راست‌ افراطی در شکل‌گیری و تشدید تفکرات اسلام هراسی نقش مؤثری داشته است. «مسعود شجره» دبیر سازمان حقوق بشر اسلامی انگلیس به ایرنا گفت که اسلام‌هراسی در این کشور دیگر از مرحله «هراس» و ترس از اسلام گذشته و به مرحله نفرت از مسلمانان رسیده است. وی معتقد است که بی‌تفاوتی سیاستمداران به حملات علیه مسلمانان و قوانین ضد تروریستی، به بیگانه سازی مسلمانان و افزایش تعداد حملات نسبت به آنان کمک کرده است.

منبع:خبرنگاران جوان

رافائل گروسی وارد تهران شد

رافائل گروسی به منظور گفت‌وگو با مقامات کشورمان وارد فرودگاه امام خمینی(ره)‌ تهران شد و مورد استقبال بهروز کمالوندی معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس و سخنگوی سازمان انرژی اتمی قرار گرفت. گروسی روز سه‌شنبه با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار می‌کند. سفر گروسی به تهران در راستای توافق میان ایران و آژانس در سفر اخیر وی به تهران در ۲۱ شهریور و دیدارش با رییس سازمان انرژی اتمی پیش‌بینی شده است. بر اساس بیانیه‌ مشترک ایران و آژانس در شهریورماه، توافق شد در چارچوب تعاملات و همکاری‌های موجود فی‌مابین، دو طرف دیدارهای متقابل را در سطوح مرتبط تداوم دهند. همچنین دو طرف، روح همکاری و اعتماد متقابل و اهمیت تداوم آن و همچنین ضرورت رسیدگی به موضوعات فی‌مابین در فضایی سازنده و منحصرا فنی را مورد یادآوری و تاکید مجدد قرار دادند. رافائل گروسی و محمد اسلامی آخرین بار در حاشیه کنفرانس عمومی اخیر آژانس با یکدیگر دیدار کردند.

منبع:ایسنا

خوزستان تک‌رقمی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از تک‌رقمی شدن آمار روزانه بیماران بستری کرونایی در خوزستان خبر داد. دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بعد از گذشت ۲۰ ماه از شیوع بیماری کووید - ۱۹ در استان خوزستان برای اولین بار در ۲۴ ساعت گذشته آمار بیماران بستری کرونایی در این استان تک رقمی شد. وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته در استان خوزستان تنها هشت بیمار کرونایی بستری شدند که این آمار در ۲۰ ماه گذشته بی‌سابقه بوده و جای بسی خوشحالی و امیدواری است رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته تنها دو نفر از بیماران کرونایی استان خوزستان فوت کردند که این آمار نیز با توجه به جمعیت استان کاهش چشمگیری داشته، هر چند برای کارکنان این دانشگاه فوت هر یک نفر نیز بسیار دردناک است. وی افزود: نقش واکسیناسیون در کنترل بیماری کووید - ۱۹ در استان خوزستان بسیار چشمگیر بوده است و از تمامی افرادی که واکسن نزده‌اند درخواست می‌شود برای انجام واکسیناسیون خود تعجیل کرده و به پایگاه‌های تزریق واکسن استان مراجعه کنند تا این وضعیت ثابت بماند.

منبع:ایسنا

سیف‌الاسلام القذافی به لیبیایی‌ها پیام توئیتری داد

سیف‌الاسلام قذافی نامزد انتخابات ریاست جمهوری لیبی در اولین پیام خود پس از رفع ممنوعیت حساب توئیتری او، مجددا از مردم این کشور خواست تا برای دریافت کارت انتخاباتی الکترونیکی اقدام کنند.«سیف‌الاسلام القذافی» فرزند دیکتاتور سابق لیبی که برای نامزدی انتخابات لیبی ثبت‌نام کرده است، دوشنبه شب در اولین توئیت خود پس از بازگشایی حساب کاربری‌اش در صفحه توئیتر، خطاب به لیبیایی‌ها نوشت: برای این‌که لیبی حاکمیت ملی و اراده آزاد خود را بازگرداند و وحدت خود را حفظ کند و به سمت سازندگی و جبران حرکت کند، برای دریافت هرچه سریع‌تر کارت‌های انتخاباتی خود اقدام کنید و فرصت را از دست ندهید. در تاریخ ۱۸ نوامبر، توییتر، حساب کاربری سیف‌الاسلام را چند ساعت پس از افتتاح حساب مسدود کرد تا این‌که روز دوشنبه ممنوعیت آن را لغو کرده است. سیف‌الاسلام چهارشنبه گذشته هم از مردم لیبی خواست در انتخابات ریاست جمهوری که قرار است در ۲۴ دسامبر برگزار شود، شرکت کنند. وی افزود: «کارت‌های انتخاباتی شما در واقع مجوز شما برای شرکت در انتخابات است تا در تصمیم‌گیری‌های ملی مستقل مشارکت و مشروعیت نهادهای سیاسی جدید را تقویت کنید، کشورمان را به پیش ببریم و آن را بازسازی کنیم و به جایگاهش در جهان بازگردانیم».

منبع:ایسنا

وزیر خارجه اسبق سودان دست اسرائیل را در کودتای سودان برملا کرد

وزیر خارجه سابق سودان گفت که عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش و رئیس شورای نظامی در حین وقوع کودتا تلاش کرد تا با اسرائیل صمیمی شود.«مریم الصادق المهدی» وزیر خارجه سابق سودان اظهار داشت که «عبدالفتاح البرهان رئیس شورای نظامی سودان با این ادعا که سیاستمداران ضد اسرائیلی را از دولت دور کرده است، سعی کرد خود را به اسرائیل نزدیک کند».مریم الصاق المهدی که با مرکز تحقیقاتی آمریکایی «آتلانتیک کاونسیل» گفت‌وگو می‌کرد، افزود: «دولت می‌داند که اسرائیل از کودتای نظامی سودان حمایت کرده است، هرچند در ظاهر رویداها نبوده است. سفر جفری فلتمن نماینده آمریکا در امور شاخ آفریقا به اسرائیل با همین هدف صورت گرفت».وزیر خارجه سابق سودان اظهار داشت که مصر و اسرائیل از کودتای نظامی اخیر سودان حمایت کردند. درحالی که تمامی دولت‌های غربی از جمله آمریکا کودتای نظامی در سودان را محکوم کرده‌اند، رژیم صهیونیستی تاکنون ساکت مانده است. رژیم صهیونیستی با اقدام خود این دیدگاه را در سودان و واشنگتن تقویت کرده که از عبدالفتاح البرهان و ارتش حمایت می‌کند.

منبع:ایسنا

بازگشایی سفارت عربستان در کابل قوت گرفت

به دنبال بازگشایی سفارت امارات در کابل برخی رسانه‌های عربی از احتمال بازگشایی سفارت عربستان در افغانستان خبر دادند.عربستان سعودی تصمیم دارد تا پس از سه ماه سفارتش را در کابل بازگشایی و روابط دیپلماتیک با افغانستان را دوباره برقرار کند. "تلویزیون ۹" عربی گزارش داد که پس از بازگشایی سفارت امارات متحده عربی در کابل و از سرگیری روابط دیپلماتیک با افغانستان، مقامات ریاض نیز تصمیم گرفته‌اند تا روابط دیپلماتیک با افغانستان را ادامه دهند. مجری این تلویزیون عربی گفت: به زودی سفارت عربستان در کابل بازگشایی خواهد شد. پیش از این، "انعام‌الله سمنگانی" معاون سخنگوی طالبان در توئیتی نوشت: "امارات متحده عربی با برافراشتن پرچم خود، سفارت خود را در کابل بازگشایی کرده است".

منبع:ایسنا

ماراتن دکتری ۱۴۰۱ آغاز شد

با اعلام سازمان سنجش، متقاضیان آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۱ از امروز به مدت هشت روز فرصت دارند نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.متقاضیان ثبت‌نام در آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۱ برای پذیرش در دوره های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و پردیس خودگردان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی می توانند با در نظر داشتن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون، می توانند در آزمون مذکور ثبت‌نام و شرکت کنند. ثبت‌نام برای آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۱ از امروز دوشنبه مورخ اول آذر ماه آغاز شد و در روز دوشنبه مورخ هشتم این ماه ادامه دارد. ثبت‌نام منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org انجام خواهد پذیرفت. هر متقاضی براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون می تواند در یک کدرشته‌ امتحانی ثبت‌نام‌ و در آزمون مربوط شرکت‌ کند. به متقاضیان توصیه می‌شود که مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام، ابتدا فرم پیش نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذکور را تکمیل نموده و سپس براساس فرم پیش نویس با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش، اطلاعات لازم را براساس بندهای برنامه نرم افزاری ثبت نام وارد نمایند. همچنین لازم است در درج اطلاعات ثبت‌نام دقت کنند. بدیهی است در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت نام با مدارک متقاضی در صورت پذیرفته شدن در آزمون، مطابق ضوابط با وی رفتار خواهد شد. براساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۱ در روز جمعه مورخ ۶ اسفند برگزار خواهد شد. متقاضیان لازم است از روز سوم تا روز پنجم اسفند ماه با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون و راهنمای شرکت در آزمون اقدام نمایند. محل آزمون متقاضیان بر اساس استان و شهرستان انتخابی مندرج در بند ۴۰ تقاضانامه تعیین می شود. لذا مقتضی است متقاضیان با مراجعه به جدول شماره ۲ دفترچه راهنمای ثبت‌نام و درج کد مربوط به استان و شهر مورد نظر در تقاضانامه ثبت نام اقدام کنند. سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرده است که متقاضیان پس از تکمیل تقاضانامه، دریافت شماره پرونده ۶ رقمی و کدپیگیری ۱۶ رقمی یک نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه و نزد خود نگهداری نمایند. در انتخاب کدرشته‌ امتحانی و همچنین شهرستان محل حوزه امتحانی خود دقت کنند؛ پس از دریافت کد پیگیری ۱۶ رقمی در این خصوص، به درخواست‌های متقاضیان مبنی بر اصلاح و یا جابجایی ترتیب اثر داده نخواهد شد. با توجه به مشکلات بوجود آمده در آزمون های قبلی، در خصوص اشتباه در ارسال عکس متقاضیان، که این موضوع اکثراً برای متقاضیانی که ثبت نام آنان توسط دیگران انجام می شود رخ داده است، تاکید می شود که علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت‌نامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عکس متقاضی دیگری به جای عکس شما ارسال نشود. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد. هرگونه‌ تغییری از طریق‌ نشریه پیک‌ سنجش‌ (هفته‌نامه خبری و اطلاع‌رسانی سازمان ‌سنجش‌)، درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و در صورت لزوم ‌از طریق رسانه‌های گروهی ‌اعلام ‌خواهد شد. بر اساس تاکید سازمان سنجش و باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواست ها به صورت الکترونیکی، متقاضیان در صورت داشتن هر گونه سوال می‌توانند به سیستم پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس https://request.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را ثبت نمایند. به مواردی که از طریق دیگری واصل شود به هیچ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد.

منبع:ایسنا

ناسا "دارت" را برای نجات زمین آماده کرد

ناسا دوشنبه ۲۲ نوامبر در ساعت ۷ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی (۳:۳۰ سه‌شنبه به وقت تهران) یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار می‌کند و در آن به بحث و گفتگو در مورد مهندسی ماموریت برخورد سیارک "دارت" (DART) که به زودی انجام خواهد شد، می‌پردازد.ماموریت "دارت" قرار است در روز چهارشنبه، ۲۴ نوامبر در ساعت ۱:۲۰ به وقت منطقه زمانی شرقی (۹:۵۰ به وقت تهران) انجام شود. اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، این فضاپیما به قمر کوچکی که به دور یک سیارک می‌چرخد، برخورد خواهد کرد. هدف از انجام این ماموریت آزمایش فناوری‌های محافظت از زمین در برابر برخورد سیارک‌ها است. در کنفرانس مطبوعاتی ناسا، "توماس زوربوچن" معاون علمی ناسا، "لیندلی جانسون" افسر دفاع سیاره‌ای، "اد رینولدز" مدیر پروژه "دارت"، "عمر بائز" مدیر ارشد پرتاب و "جولیانا شیمن" مدیر ماموریت‌های ماهواره‌ای غیرنظامی شرکت اسپیس‌ایکس شرکت خواهند داشت. ناسا مراحل پیش‌پرتاب و پرتاب را به طور کامل پوشش خواهد داد. این ماموریت تعیین می‌کند که آیا کوبیدن عمدی یک فضاپیما به یک سیارک می‌تواند راهی مؤثر برای تغییر مسیر آن و نجات زمین باشد یا خیر. سیارکی که ماموریت "دارت" آن را مورد هدف قرار می‌دهد، تهدیدی برای زمین به حساب نمی‌آید. فضاپیمای دارت همراه با موشک فالکون ۹ شرکت اسپیس‌ایکس از پایگاه فضایی وندنبرگ در کالیفرنیا پرتاب خواهد شد. پوشش زنده این پرتاب در ساعت ۱۲:۳۰ به وقت منطقه زمانی شرقی (۲۱:۰۰ به وقت تهران) آغاز خواهد شد و می‌توان آن را از اپلیکیشن و وبسایت این آژانس فضایی دنبال کرد. این فضاپیما به گونه‌ای طراحی شده که با سرعت ۲۴ هزار کیلومتر بر ساعت به سمت سیارک مورد نظر حرکت می‌کند. هدف آن قمر دیمورفوس (Dimorphos) است که به دور سیارکی بزرگ‌تر به نام دیدیموس (Didymos) می‌چرخد. در پاییز سال ۲۰۲۲ "دارت" به دیمورفوس برخورد خواهد کرد تا مدار آن را تغییر دهد. دیدیموس گزینه‌ی مناسبی برای این ماموریت است، زیرا تهدیدی برای زمین به حساب نمی‌آید و دانشمندان می‌توانند تغییر در مدار دیمورفوس را با تلسکوپ‌های زمینی اندازه‌گیری کنند. "دارت" اولین بخش از استراتژی دفاع در برابر سیارک‌ها است که با همکاری آژانس فضایی اروپا برای جلوگیری از برخورد احتمالی "سیارک‌های خطرناک" به زمین طراحی شده است. این ماموریت توسط دفتر هماهنگی دفاع در برابر سیارک‌های ناسا و بخش علوم سیاره‌ای هدایت می‌شود.

منبع:ایسنا

بسیج صدرنشین گلریزان شد

حجت الاسلام والمسلمین منتظری گفت: از سال گذشته تاکنون جمع زندانیانی که در اثر تلاش بسیجیان آزاد شده اند ۲۹۶۸ زندانی است.به مناسبت آیین آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد به مناسبت هفته بسیج صبح امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور، سید محمد حسینی معاون پارلمانی و حقوقی ریاست جمهوری، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، حجت الاسلام والمسلمین موسوی معاون اول دادستان کل، سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل و رئیس بسیج حقوقدانان کشور برگزار گردید. منتظری در این مراسم ضمن تبریک هفته بسیج به همه بسیجیان، اظهار کرد: برای امام راحل حضرت امام خمینی (ره) که این یادگار عظیم و شجره طیبه بسیج را غرس کردند و امروز از ثمرات آن همه ما بهره می‌جوییم و نیز شهدای کشور علی الخصوص شهدای بسیج، علو درجات را دارم. وی گفت: بنده در برابر عظمت این نهاد سر تعظیم فرود می‌آورم و امیدواریم که بتوانیم به شایستگی دین خود را به شهدا ادا کنیم. دادستان کل کشور با اشاره به آیه‌ای از سوره مائده اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرمایند که ای کسانی که ایمان آورده اید اگر کسی از مسیر اسلام برگردد جای نگرانی نیست، چون خداوند متعال قومی را می‌آورد که ویژگی‌هایی دارند همچون آن‌ها خدا را دوست دارند و خداوند آن‌ها را دوست دارد و در برابر مومنین خاضع و خاشع هستند و در برابر کفار و دشمنان با اقتدار می‌ایستند و در راه خدا جهاد می‌کنند و از ملامت ملامتگران خوف و نگرانی ندارند و پیامبر اکرم (ص) در خصوص شان نزول این آیه به سلمان فارسی و هموطنانش اشاره می‌کند و می‌فرمایند این مرد و هموطنان او قومی هستند که اسلام را زنده خواهند کرد و این ویژگی‌ها را خواهند داشتوی گفت: بنده اعتقاد دارم که یکی از مصادیق قطعی این آیه و حدیث، شجره طیبه بسیج و بسیجیان است. شجره طیبه‌ای که چهار دهه است همه ما برکات و آثار آن را می‌بینیم باید در برابر این عظمت خشوع کرده و به افرادی که در این عرصه در حال مجاهدت هستند آفرین گفت. افرادی که در برابر استکبار و دشمنان با اقتدار می‌ایستند و سینه سپر می‌کنند و در مقابل مردم و مستضعفین خاضع و فروتن هستند. حجت الاسلام و المسلمین منتظری اظهار کرد: شهید عزیز قاسم سلیمانی یک نمونه شاخص از این شجره طیبه است که در برابر دشمنان، پر ابهت و با اقتدار و در برابر ضعفا و مسلمانان جهان بسیار فروتن و مردمی بود. دادستان کل کشور بیان داشت: خوشا به حال آنان و شما و کسانی که مسیر حاج قاسم سلیمانی را طی می‌کنید و درود بر همه بسیجیان و رهبر بزرگوارمان که این مسیر را هدایت و این بسیجیان جان بر کف را فرماندهی می‌کنند. منتظری با اشاره به نهضت خدمت مومنانه، اظهار کرد: یکی از مصادیق خدمت مومنانه که بسیج به آن می‌پردازد همین بحث کمک به آزادی زندانیان است. بسیج یک روز گرفتاران در سیل و زلزله را نجات می‌دهد و امروز گرفتاران در پشت میله‌های زندان را نجات می‌دهد. وی گفت: بر اساس گزارشات و آمارها از سال گذشته تاکنون جمع زندانیانی که در اثر تلاش بسیجیان آزاد شده اند ۲۹۶۸ زندانی بوده است که مبلغ بدهی این افراد حدود ۳۷۸ میلیارد تومان بوده که با تلاش و زحمت بسیجیان این عدد به ۶۴ میلیارد رسیده و با پرداخت این مبلغ حدود ۳۰۰۰ زندانی آزاد شده اند. دادستان کل کشور اظهار داشت: در مرحله دوم از نهضت خدمت مومنانه دو هزار و سی نفر از زندانیان گرفتار مالی در حال آزاد شدن هستند و ۴۰۵۵ نفر نیز در لیست انتظار هستند که ان شاءالله آن‌ها هم از بند زندان آزاد خواهند گردید. وی گفت: بنده به عنوان مدعی العموم و کسی که وظیفه قانونی دارد از این همه تلاش و مجاهدت تشکر و قدردانی می‌کنم.

منبع:ایسنا

بلیت هواپیما کاهشی شد

وزیر راه، مسکن و شهرسازی از کاهش ۱۵ درصدی قیمت بلیت هواپیما از امروز خبر داد.رستم قاسمی در حاشیه اجرای رزمایش زمستانی پلیس در جاده‌ها که پیش از ظهر امروز برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران از طرح وزارت راه برای نوسازی ناوگان حمل و نقل در کشور خبر داد و گفت: ۳۶۰ هزار کامیون در کشور تردد می‌کنند که درصد قابل توجهی از آن‌ها وضعیت مناسبی به لحاظ فرسودگی ندارند. ناوگان ریلی ما نیز در همین وضعیت است و در همین راستا طرح جامع نوسازی ناوگان حمل و نقل در کشور به اجرا درخواهد آمد و ما اعلام کردیم که باید طی چند سال پیش رو این نوسازی‌ها انجام شود. قاسمی در مورد اجرای طرح هوشمند محدودیت‌های کرونایی نیز گفت: ما اعلام کرده‌ایم که افرادی که بنا دارند تا از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند حتما واکسن کرونا را تزریق کرده‌ باشند. وزیر راه در پاسخ به پرسشی درباره قیمت بلیت هواپیما اظهار کرد: ما تأکید کردیم که هواپیماها باید از ۶۰ درصد ظرفیت‌شان در ایام کرونا استفاده کنند. البته در مورد افزایش قیمت نیز امسال و قبل از شروع به کار دولت سیزدهم افزایش قیمت بلیت هواپیما را داشتیم که این موضوع مربوط به تورم بود. وی اضافه کرد: اما ما تصمیم گرفتیم که از امروز قیمت بلیت هواپیما ۱۵ درصد کاهش پیدا کند که این موضوع از امروز اجرایی شد. قاسمی در مورد استفاده از گاردریل‌های استاندارد در حاشیه جاده‌ها نیز گفت: به روزرسانی و مناسب‌سازی گاردریل‌ها نیز در دستور کار است و ما پیگیر این موضوع هستیم.

منبع:ایسنا

روسیه تصاویر ماهواره‌ای انفجار بیروت را به لبنان داد

روسیه تصاویر ماهواره‌ای خود را از بندر بیروت قبل و بعد از انفجار مهیب در سال گذشته به لبنان ارسال کرده است. وزیر خارجه لبنان نیز دریافت این تصاویر را تایید کرد.سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پس از گفتگو با عبدالله بوحبیب، همتای لبنانی خود در مسکو گفت: آژانس فضایی روسیه روسکوسموس هفته گذشته اعلام کرد که پس از درخواست میشل عون، رئیس جمهور لبنان، با ارائه این تصاویر موافقت کرده است. این انفجار بدترین فاجعه کشور در زمان صلح بود. وی افزود: به درخواست دولت لبنان، امروز ما تصاویر تهیه شده توسط ماهواره را تحویل دادیم و امیدواریم آنها در بررسی علل این حادثه کمک کنند. این موضوع اکنون در لبنان مورد توجه جدی قرار گرفته است و امیدواریم بتوان این پرنده را بست. انفجار چهارم اوت ۲۰۲۰ که یکی از بزرگ‌ترین انفجارهای غیرهسته‌ای جهان بود، بیش از ۲۱۵ نفر را کشت، هزاران نفر را مجروح کرد و بخش‌هایی از پایتخت لبنان را ویران کرد. لاوروف افزود که او و همتای لبنانی‌اش، ، همچنین در مورد مشارکت احتمالی شرکت‌های روسی در بازسازی زیرساخت‌های تخریب شده در این انفجار گفتگو کردند. لاوروف نامی نبرد که کدام شرکت‌ها می‌توانند در این امر دخیل باشندبه نقل از سایت النشره، عبدالله بوحبیب، وزیر خارجه لبنان نیز در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما از روسیه به دلیل ارائه تصاویر ماهواره‌ای انفجار بندر بیروت تشکر کردیم و این تصاویر را به دستگاه قضایی می‌دهیم تا به کشف حقیقت کمک کند. دستگاه قضایی تصمیم خواهد گرفت این تصاویر به کارگرفته خواهند شد یا خیر نه سیاستمداران. وی گفت: در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای با لاوروف به ویژه درباره بحران سوریه صحبت کردم و او تأکید کرد که ملت سوریه باید خودشان سرنوشتشان را تعیین کنند. بوحبیب بر اهمیت محوری روسیه و توانایی‌اش برای بازگشت آوارگان سوری و کاهش بار آن بر دوش لبنان تأکید کرد و گفت: من از لاوروف خواستم به لبنان سفر کند و از نزدیک اوضاع لبنان را ببیند. ما همچنان روابط خوبی با کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) داریم.مشکلات تنها با مذاکره حل می‌شود و دیکته کردن مانع مذاکره می‌شود. اختلافات زیادی میان ما و این کشورها نه فقط درباره جورج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی لبنان وجود دارد. بوحبیب درباره روابط لبنان و روسیه گفت: من به تنهایی نمی‌توانم درباره سیاست خارجه تصمیم بگیرم بلکه دولت سیاست خارجه را مشخص می‌کند. دولت با گسترش روابط با همگان موافق است و دولت به آن نیاز دارد. عبدالله بوحبیب در دیدارش با لاوروف گفت: ما روی حمایت روسیه برای حل چالش‌هایمان حساب باز کرده‌ایم.

منبع:ایسنا

مصرف گاز از تولید پیشی گرفت

«احمد زمانی»، سرپرست مدیریت هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران اظهار داشت: با کاهش دما، مردم صرفه‌جویی در مصرف گاز و استفاده بهینه از این نعمت الهی را در دستور کار خود قرار دهند، زیرا تنها با رعایت الگوی مصرف بهینه می‌توانیم ناترازی گاز در بخش تولید و مصرف را کاهش دهیم و از این زمستان زودرس، به سلامت عبور کنیم. وی ادامه داد: اکنون مصرف بر تولید گاز پیشی گرفته و این یعنی ناترازی گاز در بخش تولید و مصرف؛ بنابراین باید توجه ویژه‌ای به رعایت الگوی مصرف بهینه در همه نعمات الهی، از جمله گاز داشته باشیم. سرپرست مدیریت هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه با بخش‌نامه معاون اول رئیس‌جمهوری درباره ضوابط مصرف انرژی، سازمان‌های دولتی در رعایت الگوی مصرف بهینه پیشقدم شده‌اند، تصریح کرد: در این فصل، مهم رعایت دمای مورد تأیید و تأکید در منازل است؛ زیرا با افزایش برودت هوا، مصرف در بخش خانگی به شدت افزایش می‌یابد بنابراین تأکید ما بیشتر روی رعایت دمای رفاه در منازل (۲۱-۱۸ درجه سانتیگراد)، پوشیدن لباس‌های گرم، محدود کردن فضای گرمایشی در منازل، خاموش کردن وسایل گرمایشی در زمان ترک منازل و اماکن دولتی و اجتماعی است، زیرا این اقدام‌های به ظاهر ساده، می‌تواند از افت فشار یا قطعی احتمالی در شبکه پیشگیری کند. زمانی بخش زیادی از مصرف گاز را متوجه ساختمان‌های اداری و نهادهای دولتی و ابلاغ این بخش‌نامه را ناظر بر همین موضوع دانست و اظهار کرد: بنابراین انتظار این است که افزون بر بخش خانگی، سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌های دولتی نیز در این شرایط، در حفظ گاز کوشا باشند. وی همچنین با بیان اینکه مقدار تولید ما در فصل زمستان و تابستان مشخص است، افزود: این بخش‌نامه و خواهش مجموعه همکاران واحد تولید و فرآورش ما این است که مصرف را بهینه کرده تا بتوانیم عدالتی توزیعی را در سراسر کشور در انتهای شبکه‌های توزیع گاز، پیاده کنیم. سرپرست مدیریت هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران در ادامه با بیان اینکه زنان به عنوان مدیران خانه با درایت خویش، نقش مهمی در کنترل مصرف دارند، گفت: امیدوارم که با تشریک مساعی بخش تولید در مجموعه شرکت ملی گاز ایران و همه مصرف‌کنندگان در سراسر کشور، بتوانیم خانه‌های مردم را که البته شایسته بهترین‌ها هستند، در فصل سرد سال، گرم نگاه داریم. زمانی در پایان، بار دیگر با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های واحد پژوهش شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، اجرای فرهنگ مصرف بهینه و طرح مباحث فرهنگی، ۵ تا ۱۰ درصد در کاهش مصرف سوخت مؤثر است، بیان کرد: فراموش نکنیم با اعمال رفتارهای بهینه و کاهش مصرف گاز به ویژه در بخش خانگی ـ تجاری، بی‌شک می‌توانیم فصل سرد امسال را نیز با سربلندی پشت سر بگذاریم.

منبع:تسنیم

ایران بر سکوی نائب قهرمانی کشتی آزاد نظامیان جهان ایستاد

تیم ایران بر سکوی نائب قهرمانی رقابت‌های کشتی آزاد نظامیان جهان جای گرفت.سی و پنجمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد نظامیان جهان (سیزم) روزهای ۳۰ آبان و اول آذرماه ۱۴۰۰ با حضور ۱۴ تیم در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران برگزار شد و در پایان نمایندگان کشورمان با کسب ۴ مدال طلا، ۴ مدال نقره و ۲ مدال برنز به عنوان نائب قهرمانی دست یافتند. تیم ایران با مرتضی قیاسی در وزن ۶۵ کیلوگرم، بهمن تیموری در وزن ۷۹ کیلوگرم، محمدحسین محمدیان در وزن ۹۷ کیلوگرم و یدالله محبی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال طلا، احمد محمدنژاد جواد در وزن ۵۷ کیلوگرم، محمدباقر یخکشی در وزن ۶۱ کیلوگرم، فریبرز بابایی در وزن ۷۴ کیلوگرم و محمدحسین میرباغبان در وزن ۹۲ کیلوگرم به مدال نقره و محمدمهدی یگانه جعفری در وزن ۷۰ کیلوگرم و هادی وفایی‌پور در وزن ۸۶ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت. در پایان این رقابت‌ها تیم روسیه با ۲۱۵ امتیاز به عنوان قهرمانی دست یافت، تیم کشورمان با ۲۱۰ امتیاز نایب قهرمان شد و ارمنستان با ۱۴۰ امتیاز به عنوان سوم رسید.

منبع:شبکه خبر

درگیری‌های "مَـأرِب" شدت گرفت

درگیری‌های شدید در جنوب و غرب شهر "مَـأرِب" میان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با مزدوران وابسته به عربستان سعودی و امارات ادامه دارد..این درگیری‌ها، در منطقه‌ی بین بخش "صِرواح" و شهر "مأرب" متمرکز شده اند. رژیم سعودی همزمان با افزایش ارسال تجهیزات نظامی به جبهه مأرب، حملات هوایی به مناطق درگیری و دیگر مناطق مسکونی یمن را هم شدت بخشیده است. با تسلط نیروهای ارتش و کمیته مردمی یمن بر مأرب، استان‌های حَـضَـرموت، اَلمَــهرَه در شرق و شَــبوَه در جنوب، این شهر راهبردی در آستانه آزادی قرار خواهند گرفت. سقوط مأرب، به معنای از دست رفتن کامل هرگونه امکان پیروزی برای عربستان سعودی و امارات در جنگ هفت ساله با ارتش و کمیته‌های مردمی یمن است. در ساحل غربی یمن هم درگیری‌های شدید همچنان ادامه دارد. رژیم سعودی، با تشدید حملات به جنوب استان "حُـدَیدِه" تلاش می‌کند، از پیشروی نیروهای دولت نجات ملی یمن به طرف بندر "المُخا" جلوگیری کند. رسیدن نیروهای یمنی به این بندر، به معنای تسلط دولت نجات ملی یمن بر تنگه "بابُ المَـندَب"، به عنوان مهمترین مسیر کشتیرانی بین المللی است.

منبع:شبکه خبر

طرح زمستانه پلیس آغاز شد

طرح زمستانی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، برای کاهش تصادفات از امروز دوشنبه، اول آذر در جاده‌های سراسر کشور آغاز شد.در حالی که محدودیت‌های کرونایی در جاده‌ها برای پلاک‌های بومی و غیربومی استان‌های نارنجی و قرمز همچنان ادامه دارد، برابر آنچه که پیش از این اعلام شده بود، طرح زمستانی پلیس راهنمایی و رانندگی که با مشارکت سازمان‌هایی نظیر اورژانس، هلال احمر، راهداری و … اجرا می‌شود از امروز در جاده‌های سراسر کشور که طول آن‌ها به بیش از ۲۳۶ هزار کیلومتر می‌رسد، آغاز شد. این طرح به مدت سه ماه یعنی تا حدود یک هفته مانده به نوروز، ادامه دارد و در جریان آن نسبت به تأمین ایمنی ترددها و امدادرسانی به حوادث احتمالی در فصل زمستان اقدام خواهد شد.

منبع:شبکه خبر

تورم کاهشی شد

اعلام مرکز آمار ایران از کاهش هر سه شاخص تورم در آبان ماه و عقبگرد تورم سالانه به ۴۴.۴ درصد حکایت دارد.گزارش مرکز آمار ایران از وضعیت تورم در آبان ماه منتشر شد. بر این اساس، نرخ تورم سالانه آبان ماه به ٤٤.٤ درصد رسیده که نسبت به ماه قبل یک درصد کاهش نشان می‌دهد. کاهش نرخ تورم نقطه‌ایمنظور از نرخ تورم نقطه‌ای، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه مشابه سال قبل است. این در حالی است که نرخ تورم نقطه‌ای در آبان ماه ١٤٠٠ به ٣٥.٧ درصد رسیده است؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ٣٥.٧ درصد بیشتر از آبان ١٣٩٩ برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند. تورم نقطه‌ای در مقایسه با ماه قبل ٣.٥ واحد درصد کاهش یافته است.اما نرخ تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه قبل است که در آبان ماه به ٢.٥ درصد رسیده که در مقایسه با ماه قبل، ١.٢ درصد کاهش داشته است.

منبع:شبکه خبر

کاروان لجستیک ارتش آمریکا در بغداد هدف قرار گرفت

صابرین نیوز از حمله جدید به کاروان ارتش آمریکا در عراق خبر داد. براساس این گزارش؛ کاروان لجستیک ارتش آمریکا در بغداد هدف قرار گرفته است. جزئیات بیشتری مخابره نشده است. گفتنی است، روز گذشته هم یک کاروان لجستیک ارتش آمریکا در الدیوانیه عراق هدف قرار گرفته بود.

منبع:مهر

امیرعلی و فاطمه پرطرفدار های ۱۴۰۰ شدند

سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال درباره نام‌های پرطرفدار اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ فاطمه برای دختران و امیر علی برای پسران بیشترین فراوانی را تا امروز داشته است. او افزود: نام‌های انتخاب شده برای نوزادان پسر با بیشترین فراوانی از ابتدای سال جاری به ترتیب شامل امیرعلی، محمد، علی، امیرحسین، حسین، آراد، آریا، ابوالفضل، آیهان، سامیار، امیرعباس، ماهان، محمدحسین، کیان، محمدطاها، مهدی، علیرضا، محمدرضا، محمدمهدی و امیر مهدی است. ابوترابی در ادامه گفت: برای دختران به ترتیب اسامی فاطمه، زهرا، رستا، حلما، آوا، زینب، بهار، مرسانا، آیلین، ریحانه، رها، دلوین، یسنا، نیلا، هانا، باران، فاطمه زهرا، نفس، نازنین زهرا و سلین بیشترین فراوانی را در میان اسامی منتخب برای نوزادان متولد شده از آغاز سال ۱۴۰۰ تا کنون داراست.

منبع:خبرنگاران جوان

نامزدهای توپ طلای جهان معرفی شدند

نشریه فرانس فوتبال در هفته آینده جایزه توپ طلا را اهدا خواهد کرد. فیفا ساعتی پیش نام نامزدهای بخش‌های مختلف جوایز THE BEST را معرفی کرد و برندگان این مراسم با برگزاری یک مراسم آنلاین در ۱۷ ژانویه ۲۰۲۲ اعلام خواهند شد. رای گیری عمومی در سایت فیفا آغاز شده است و تا تاریخ ۱۰ دسامبر ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت. فیفا در اوایل ژانویه سال ۲۰۲۲ سه نامزد نهایی در هر یک از هفت فهرست را اعلام خواهد کرد. کریستیانو رونالدو، روبرت لواندوفسکی، لیونل مسی، کوین دیبروینه، کریم بنزما، نیمار جونیور، کیلیان امباپه، ارلینگ هالند، انگولو کانته، جورجینیو و محمد صلاح نامزدهای نهایی در بخش بهترین بازیکن مرد فوتبال جهان در سال گذشته هستند.

منبع:خبرنگاران جوان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha