شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ امروز باید شور و شعور انقلابی، بسیجی و فریاد جهاد خدا در حوزه متجلی باشد، کار حوزه و بسیج حوزه کار تولید فکر و اندیشه و نظریه اسلام برای اداره جهان امروز و همچنین پایه ریزی تمدن نوین اسلامی است که البته نیاز به تلاش عمیق و مضاعف دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه امروز در همایش "روحانیت بسیجی علمداران بصیرت و مقاومت" که در سالن همایش های مدرسه علمیه دارالشفاء در قم برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت هفته بسیج، از همه مدارس و حوزه‌های علمیه و روحانیونی که پرچم بسیج، انقلاب وشهادت را برافراشتند و در این عرصه فعالیت دارند قدردانی کرد.

مدیر حوزه های علمیه، افزود: چند ویژگی اصلی در ساختار بسیج وجود دارد که شوق و شور بالاتری از حالت عادی دارد، بسیج وجودی لبریز از ایثار، فداکاری و ایمان دارد و مملو از شور جهاد و دفاع از اسلام است و این نخستین فرهنگ بسیج است.

* گام بلند بسیجی در قله‌های ایمان، جهاد و دفاع

آیت الله اعرافی گفت: بسیج از همه فضیلت‌ها برخوردار است، ولی روحیه دفاع از آرمان‌ها در آن موج می‌زند و این اساس بسیج است، بسیجی در قله‌های ایمان و جهاد و دفاع گامی بلند دارد و آمادگی حضور آگاهانه و شجاعانه در میادین مختلف را دارد و این ویژگی‌ها در عرصه‌های مختلف منجر به افتخار آفرینی بسیج است.

وی تاکید کرد: بسیجیان پرشور و شعور در همه اقشار مختلف بسیج، زنجیره الهی هستند که به فضل الهی کشور را از سختی‌ها و مشکلات عبور خواهند داد، پیام بسیج امید به آینده و میثاق با بیانیه گام دوم است بیانیه‌ای که با شفافیت تمام آینده را ترسیم کرده است و به عالم پیام ایستادگی مخابره کرده است.

امام جمعه قم با اشاره به بسیج حوزه‌های علمیه گفت: بسیج وقتی که در فضای حوزه مطرح شود لایه‌هایی دارد که باید بسیجیان در حوزه به آن اهتمام داشته باشند، کار بسیجی در فضای مرکز دینی و حوزوی آن است که لایه شور وشعور انقلاب اسلامی را حفظ کند و اندیشه ناب اسلامی را از منابع آن استخراج کند.
*شور و شعور انقلابی بسیجی و فریاد جهاد خدا در حوزه متجلی باشد

آیت الله اعرافی ادامه داد: امروز باید شور و شعور انقلابی، بسیجی و فریاد جهاد خدا در حوزه متجلی باشد، کار حوزه و بسیج حوزه کار تولید فکر و اندیشه و نظریه اسلام برای اداره جهان امروز و همچنین پایه ریزی تمدن نوین اسلامی است که البته نیاز به تلاش عمیق و مضاعف دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه تاکید کرد: یکی از صحنه هایی که هیچ وقت فراموش نمی کنم این است که چندباری که به لبنان رفته بودم مشاهده کردم که عظمت بسیج و حزب الله و اقتدار انقلاب اسلامی در مرزهای اسرائیل نیز دشمن را متزلزل کرده است و گفتمان و سیطره انقلاب اسلامی بر تاروپود رژیم صهیونیستی قابل مشاهده است.

وی با توجه به اخلاص بسیجیان افزود: بسیجی تعهدی بسیار بالا و توقعی بسیار پایین دارد و خود را نسبت به اسلام و آرمان‌های الهی بدهکار می‌داند، همبستگی و حرکت‌های زنجیره‌ای اثر گذار از ویژگی‌های فرهنگ بسیجی است و این اتحاد و انسجام خط قرمزها را می‌شکند.


*بسیج خواب دشمنان را بی تعبیر خواهد گذاشت

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: فرهنگ بسیجی پس از سرنگونی طاغوت، در دفاع مقدس نیز با اعجازی بزرگ تجلی کرد در عصری که همه مستکبرین آمدند تا ایران را نابود کنند و بسیج و فرهنگ بسیجی ما آن خواب‌ها را بی تعبیر گذاشت و ایران و انقلاب حفظ شد و اکنون این فرهنگ در عالم منعکس شده و الگویی بی بدیل است.

آیت الله اعرافی ادامه داد: فرهنگ دفاع مقدس و روحیه بسیجی در بسیاری از کشورهای عالم حضور دارد و نقش آفرین است و جبهه مقاومت را تشکیل داده است.

*فعالیت های مدیریت حوزه در جهت حوزه انقلابی

مدیر حوزه های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در مدیریت حوزه خاطرنشان ساخت: در جدول و یا درختواره علوم حوزوی که در۱۶ گروه و حدود ۴۰۰ رشته علمی تدوین شده است و چند هفته قبل نیز ابلاغ شد، به رشته های مرتبط با بسیج و نظام اسلامی نیز توجه کافی صورت گرفته است و به صورت کلی می شود گفت که همه این برنامه ها و طرح ها برای حوزه انقلابی است اما به صورت مشخص تر رشته های مرتبط با مبانی انقلاب اسلامی، ولایت فقیه، نقد اسناد بین المللی همانند ۲۰۳۰، توجه کافی به راهیان نور، طرح نظام جامع اندیشه اسلامی و ده ها طرح و برنامه دیگر همه برای تحقق اهداف نظام و انقلاب اسلامی مدنظر قرار گرفته است.

وی افزود: پاسخگویی به نیازهای نظام اسلامی از دیگر رسالت های حوزه بسیجی و انقلابی است و هم اکنون صد نیاز مهم انقلاب و نظام اسلامی در حوزه مورد تحقیق و پژوهش قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • امیرحسین IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    8 0
    آخه من تعجب می کنم آدمی که پست های متفاوت داره چه طوری استراحت می کنه من صبح ساعت هشت کلاس میرم تا دوازده ظهر میام از خستگی افتادم این آدم با چندین شغل چطوری اولا تمرکز تو کارش داره ثانیا می تونه به مشکلات طلبه ها رسیدگی کنه ثالثا به امور خانواده اش برسه و... الی آخر
    • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      0 0
      درسی که هضم نشود مشکلات بعدی فراهم می آورد