پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ورزش

حوزه/امام جمعه اصفهان با بیان اینکه قوی بودن روح خیلی مهمتر از قوی بودن جسم است گفت: ورزش های زورخانه ای و کشتی های پهلوانی باید با همان سبک اصیل و قدیمی ترویج شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، به نقل از دفتر امام جمعه، آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار رئیس فدراسیون جهانی ورزش های زورخانه ای با تبریک هفته بسیج افزود: ورزش های زورخانه ای و کشتی های پهلوانی باید با همان سبک اصیل و قدیمی ترویج داده شود.
وی ادامه داد: فعالیت و کار جسمی و معنوی باید در ورزش و کشتی پهلوانی با هم توام باشد.
امام جمعه اصفهان با بیان اینکه قوی بودن روح خیلی مهمتر از قوی بودن جسم است، اظهار کرد: قهرمان واقعی کسی است که بتواند بر هوای نفس خود غلبه کند.
وی با بیان اینکه انجام همه ورزش‌ها به فن و مهارت نیاز دارد، اضافه کرد: در گذشته ضربه بزرگی به ورزش‌های باستانی وارد شده بود و اکنون نیز زیرساخت‌های لازم برای برگزاری مسابقات ورزش‌های باستانی و قدیمی در استان اصفهان وجود ندارد که باید به این امر توجه ویژه ای شود.
آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه باید در مرکز هر شهرستان یک زورخانه راه اندازی شود، گفت: باید تعدادی ورزش ارزشمند، ساده و مفید برای سلامت انسان را در جامعه در راستای سلامت شهروندان و مردم جامعه رواج دهیم.
رییس فدراسیون جهانی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی در این دیدار گفت: در زمان حاضر این رشته در ۸۶ کشور جهان شناخته شده است و فدراسیون ملی این رشته در ۲۵ کشور از جمله آلمان، هند، نپال، اتیوپی، عراق، افغانستان، تاجیکستان و برخی کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، ایتالیا و بلاروس راه اندازی شده است
محسن مهرعلیزاده با اشاره به توسعه ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی در دنیا افزود: در مجموع فدراسیون ملی این رشته در ۲۸ کشور در آسیا و ۲۴ کشور در اروپا، ۱۸ کشور در آفریقا و ۱۸ کشور هم در آمریکای لاتین فعال است.
وی ادامه داد: سالانه بجز دوره های فراوان آموزشی، بطور معمول هشت رویداد بزرگ جهانی در این رشته برگزار می شود .
مهرعلیزاده با بیان اینکه اقداماتی در راستای فراملی کردن این رشته اقداماتی انجام شد اضافه کرد: مرکزیت این فدراسیون در ایران و سوئیس ثبت شده و اغلب فدراسیون‌های رسمی جهانی باید در سوئیس ثبت شوند.
وی با بیان اینکه قرار بود مسابقات قهرمانی جهان این رشته در آذرماه سال ۹۷ در اصفهان برگزار شود افزود: امسال هم جام جهانی این رشته از ۲۳ تا ۲۷ دیماه با حضور تیم های منتخب این رشته از ۹ کشور جهان و تیم منتخب اصفهان برگزار خواهد شد .
مهرعلیزاده گفت: اصفهان از نظر ابعاد مختلف تاریخی، فرهنگی و مذهبی برای میزبانی این مسابقات مناسب است.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha