پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه قدر حوزه را بدانید، گفت: همه شما باید یک برنامه تبلیغی برای خودتان طراحی کنید، البته در مرحله اول به طور مثال در هر ماه تنها بر روی یک فرد برنامه خود را اجرایی کنید و به سوالات و شبهات یک نفر پاسخ دهید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، عصر امروز در جمع طلاب خواهر مدرسه علمیه معصومیه نهاوند، با بیان اینکه محتوای قرآن مربوط به حیات بشر و قیام انسان است، اظهار داشت: قرآن نازل شده تا بشر ملبس به صفات الهی شود.

وی با تاکید بر اینکه حیات اصلی انسان، حیات طیبه است نه حیاتی جسمانی، مطرح کرد: قرآن کتاب زنده کننده است و لذا هرچه با این کتاب بیشتر ارتباط داشت باشیم، بیشتر زنده خواهیم شد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه درک معارف قرانی با اتصال و ارتباط بیشتر با آموزه‌های قرآن محقق می‌شود، گفت: حضور در حوزه و مطالعه درس مقدمه‌ای برای اتصال بشر به پروردگار عالم است.

وی افزود: جوانی که وارد حوزه می شود، اولین گام در عالم طلبگی باید قیام علیه دشمن درونی خود و آزاد سازی از هواهای نفسانی باشد.

نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر اینکه فتح الفتوح انسان، شکست دشمن درونی و خواسته‌های نفسانی است، مطرح کرد: اگر در این مرحله موفق نشویم، هر چقدر هم که جلو بریم بازهم کارهای ما پیش نخواهد رفت و موفق نخواهیم شد.

وی با بیان اینکه مطالعه درس صرفا برای دریافت مدرک نیست، گفت: کسب علم برای خود انسان است که بتواند قله‌های وجودی خود را فتح کند و به مراتب بالا از نظر بعدی معنوی دست پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی خطاب به طلاب حاضر در جلسه با بیان اینکه قدر حوزه را بدانید، مطرح کرد: همه شما باید یک برنامه تبلیغی برای خودتان طراحی کنید، البته در مرحله اول به طور مثال در هر ماه تنها بر روی یک فرد برنامه خود را اجرایی کنید و به سوالات و شبهات یک نفر پاسخ دهید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha