پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
ایت الله بهشتی خبرگان فارس

حوزه/ باورداشتن به نماد چفیه که همانا خودباوری، تقویت روحیه جهاد است ما را نسبت به مسائل ضد دینی راسخ و استوار می کند.

آیت الله احمد بهشتی در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری حوزه، با گرامیداشت هفته بسیج، گفت: هرگروهی و حزبی نمادی دارد و به آن نماد هم توجه می کند. از جمله این نمادها در بسیج، چفیه است و بسیجی ها و حزب اللهی ها به این نماد خود عشق می ورزند و برای آن ارزش قائل هستند.

عضو خبرگان رهبری بیان داشت: امروز بسیج نهاد مقدسی است که به وسیله امام راحل در نظام جمهوری اسلامی راه اندازی شده و همین مسئله توانسته برکات زیادی داشته باشیم.

وی عنوان کرد: این بسیج با عظمت مهمترین نماد او چفیه او است. چفیه به بسیج عشق و دل باختگی به ولایت، دین، جهاد، تقوا، دوری از زشتی ها، ایستادگی در برابر ظلم را می آموزد.

آیت الله بهشتی گفت: اگر ما به آموزه های این نماد توجه و برای آن ارزش قائل باشیم، قطعا به همان اندازه نسبت به ضد ارزشها واکنش نشان خواهیم داد.

عضو خبرگان رهبری بیان داشت: باورداشتن به نماد چفیه که همانا خود باوری، تقویت روحیه جهاد است ما را نسبت به مسائل ضد دینی راسخ و استوار می کند.

وی عنوان کرد: چفیه تقویت خود سازی و تهذیب است. این مسئله این میدان و آن میدان نمی شناسد، تا دیروز جنگ سخت بود، امروز جنگ نرم، آنجا در مقابل دشمن ایستاده بودیم، پیروز شدیم، اینجا هم باید بایستیم، ولی با تأکید بر ارزش چفیه.

آیت الله بهشتی گفت: ارزش چفیه به این است که نسبت به بدی های جامعه بی تفاوت و بی خیال نباشیم، همان طور که در جنگ سخت بی تفاوت نبودیم، جهاد، جهاد است، فرقی نمی کند، تا دیروز جهاد اصغر، امروز جهاد اکبر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha