جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
برنامه سلام تهران

حوزه/ معاون فرهنگی هنری سازمان بسیج مستضعفین در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما، فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای بسیج را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سردار عبدالرضا آزادی، با حضور در برنامه «سلام تهران»، با بیان اینکه بسیج از مردم، با مردم و برای مردم است، گفت: متن بسیج را مردم تشکیل می‌دهند.

معاون فرهنگی هنری بسیج با اشاره به عوامل جذب جوانان به این تشکل مردمی، افزود: انگیزه الهی، بسیجیان را به دفاع و خدمتگزاری به مردم سوق می‌دهد و معاونت فرهنگی هنری بسیج هم تقویت همین انگیزه معنوی را بر عهده دارد.

سردار آزادی با اشاره به خدمات بسیج در عرصه‌های مختلف از جمله سازندگی، فرهنگی و اجتماعی، گفت: هم اکنون جوانان متناسب با استعداد و علاقه‌مندی خود در سازمان بسیج فعالیت می‌کند.
بسیج امروز فقط بسیج دفاعی و نظامی نیست، بلکه بسیج علمی، فرهنگی و سازندگی است.

معاون سازمان بسیج مستضعفین تربیت هنرمندان نسل جدید، حفظ سرود و نواهای انقلابی با بیش از ۲ هزار گروه سرود در سراسر کشور را از جمله فعالیت‌های فرهنگی و هنری بسیج عنوان کرد که در مناسبت‌های مختلف مثل نیمه شعبان، دهه فجر، عید نوروز و هفته بسیج به اجرای برنامه می‌پردازند.

سردار آزادی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های زیاد بسیج در بخش‌های رسانه ای و فضای مجازی، تصریح کرد: جوانان بسیجی، دسته‌های سایبری و گروه‌های تولید محتوا در فضای مجازی دارند و تلاش خوبی برای فعالیت‌های فرهنگی هنری بسیجیان در تهران شکل گرفته است که یکی از نمونه‌های آن برگزاری بیش از ۴۰ نمایشگاه هنری و اجرای تئاتر و سرود توسط بسیجیان تهران است.

معاون سازمان بسیج مستضعفین معدل فعالیت‌های فرهنگی این تشکل مردمی در تهران را بالاتر از معدل کشوری دانست و افزود: نیروهای بسیجی اهتمام ویژه‌ای برای زنده‌ نگه‌داشتن شعائر انقلابی به زبان هنر دارند. فصل مشترک اقشار مختلف مردم در بسیج، اعتقاد آنها به انقلاب و نظام است.

سردار آزادی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه توجه بسیج به ظواهر افراد است یا تفکر و روحیه آنها، گفت: ما در بسیج به سیرت انسان‌ها توجه داریم نه صورت؛ همه اقشار مردم می‌توانند در بسیج حضور داشته باشند و از انقلاب خود حفاظت نمایند.

وی با اشاره به تدوین سند ۱۰ ساله بسیج مطابق با بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب، افزود: این سند به تصویب مقام معظم رهبری رسیده است و در حال حاضر مشغول تدوین برنامه ۵ ساله اجرایی آن هستیم.

سردار آزادی در پایان به درخواست مجری برنامه سلام تهران، با اعطای مرخصی ۷۲ ساعته به سربازان مجموعه معاونت فرهنگی هنری سازمان بسیج مستضعفین به مناسبت هفته بسیج موافقت کرد.

گفتنی است برنامه «سلام تهران» برنامه صبحگاهی گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی با اجرای مصطفی امامی و صدیقه مرادی روی آنتن شبکه پنج می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha