دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام علیزاده، پدر اولین شهید مدافع حرم استان گیلان

پدر اولین شهید مدافع حرم استان گیلان گفت: حوزه‌های علمیه نقش اساسی در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب را برعهده دارند و یکی از مخاطبان اصلی آن می‌باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام علیزاده، پدر اولین شهید مدافع حرم استان گیلان، در همایش نقش روحانیت در گام دوم انقلاب اسلامی که در مدرسه امیرالمومنین علی (ع) رشت برگزار شد، اظهار داشت: روحیه بسیجی که امروز در جوانان مشاهده می‌شود، تضمین کننده ادامه راه انقلاب است زیرا روحیه بسیجی مرکب از ایمان و آمادگی برای حضور در میادین عمل و گذشتن از خواسته‌های خود برای تحقق آرمان‌های انقلاب و خدمت به ملت ایران اسلامی است.

پدر اولین شهید مدافع حرم استان گیلان ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران مانند سایر انقلاب‌ها ایستایی ندارد، بلکه تحرک دارد و دنبال تحقق تمدن اسلامی در جهان است؛ وقتی که ۴۰ سال از ادامه انقلاب اسلامی گذشت، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی برای جهانی شدن انقلاب و ادامه مسیر آن بیانیه گام دوم را صادر کرد.

وی افزود: حوزه‌های علمیه نقش اساسی در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب را برعهده دارند و یکی از مخاطبان اصلی آن می‌باشند.

حجت الاسلام علیزاده در ادامه به تشریح بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و گفت: بیانیه گام دوم در ابتدا عملکرد و داشته‌های انقلاب اسلامی را مطرح می‌کند که این انقلاب از زمان شکل‌گیری تا امروز نه بی‌رحم و خون‌ریز بوده و نه منفعل و مردّد، بلکه با صراحت و شجاعت تمام در برابر زورگویان و گردنکشان ایستاده و از مظلومان و مستضعفان جهان دفاع کرده است، و در ادامه به تحول و توسعه تمدن نوین اسلامی می‌رسد که در ۶ بخش آن را بیان می‌کند.

حجت الاسلام علیزاده در ادامه خاطره‌ای از فرزند شهیدش امیررضا علیزاده، گفت: امیررضا وقتی ۴ سال داشت به‌ همراه بنده به تشییع جنازه شهدا می‌آمد و از همان زمان کودکی عاشق سپاه و رزمنده‌های پاسدار بود، به‌طوری‌که با اصرار زیاد مادرش برای او یک‌دست لباس پاسداری با آرم سپاه بر روی سینه‌اش دوخت.

وی افزود: شهید امیررضا پس از فارغ التحصیلی ابتدا به سپاه رشت و پس از آن به سپاه تهران و کرج معرفی شد که ظاهراً در آن مرحله وارد سپاه قدس شد و به‌عنوان نیروهای مستشاری چندین مرحله به سوریه اعزام شد که البته ما از اعزام او اطلاعی نداشتیم یعنی خودش چیزی نمی‌گفت.

پدر شهید علیزاده ادامه داد: آخرین مرحله در تاریخ ۱۵ فروردین سال ۹۲ به سوریه اعزام شد و در این مرحله در طول یک ماه خبری از او نداشتیم و آخرین بار سه روز قبل از شهادت تماس گرفت و گفت ۳ روز بعد می‌آیم و دقیقاً ۳ روز بعد یعنی ۳۷ روز پس از آخرین اعزام روز ۱۰ اردیبهشت ۹۲ در شهر حلب سوریه به شهادت رسید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha