جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسینی بوشهری

حوزه/ رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: رسانه باید در راستای اهداف نظام و رهبری گام بردارد و با بیان حقایق، اعتماد مردم را نیز جلب کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله حسینی بوشهری در دیدار دکتر پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما، این سازمان را یکی از محورهای کلیدی، اصلی و اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و ادامه داد: آموزه‌های دینی، باورها و اعتقادات از جمله مهمترین بخش‌هایی است که باید مورد توجه صدا و سیما قرارگیرد.

وی رسانه طراز انقلاب را رسانه‌ای عنوان کرد که امین نظام و معتمد مردم باشد و عین حالی که همسو و در راستای اهداف نظام و رهبری گام بر می‌دارد، با بیان حقایق، اعتماد مردم را نیز جلب کند.

امام جمعه قم، انعکاس دقیق و به موقع اقدامات و فعالیت‌هایی که در سطح کشور صورت می‌پذیرد را مهم ارزیابی کرد و افزود: نباید به دشمن اجازه دهیم تا به مردم اینگونه القا کند که در طول چهل و چند سالی که از انقلاب می‌گذرد، هیچ کاری انجام نشده است؛ البته مردم ما مردم قدردانی هستند اما ما نباید فضا را برای دسیسه‌های دشمن آزاد بگذاریم.

وی توجه صدا و سیما به مسائل محوری نظام را خواستار شد و مسئله جمعیت را از جمله آن عنوان کرد و ابراز داشت: کلی گویی در این رابطه تأثیر چندانی ندارد؛ بلکه باید لزوم فرزند آوری برای خانواده‌ها حل شود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه پرداختن به شعار سال را از دیگر مسائل محوری دانست که باید مورد توجه صدا و سیما قرارگیرد.

وی در این خصوص اظهار داشت: استفاده از کارشناسان خبره در بررسی موانع تحقق شعار سال و البته پیگیری مداوم آن، در تحقق تولید و رفع موانع آن بسیار مؤثر و راهگشا است.

وی فرهنگ سازی را از دیگر وظایف صدا و سیما عنوان کرد و افزود: پیام‌های فرهنگی لزوماً نباید به صورت مستقیم مطرح شود بلکه خیلی اوقات انتقال یک پیام در خلال یک فیلم و به صورت پنهان یا نیمه پنهان، تأثیر بیشتری در مخاطب دارد.

آیت الله حسینی بوشهری، اعتماد سوزی را نقطه مقابل اعتماد سازی دانست و خاطر نشان کرد: اگر ریل گذاری به سمتی برود که اعتماد مردم و مخاطبان جلب شود، دیگر شاهد این نخواهیم بود که مردم اخبار و وقایع روزانه را از رسانه‌های دشمن دنبال کنند.

وی در ادامه مسئله تهاجم فرهنگی را مورد اشاره قرارداد و گفت: فعالیت‌های دشمن در زمینه تهاجمات فرهنگی را شناسایی کنید و از آن‌ها در زمینه‌های مثبت بهره ببرید.

امام جمعه قم بهره گیری از کارشناسان دینی خبره را خواستار شد و خاطر نشان کرد: از کارشناسانی در زمینه دین استفاده کنید که حقیقتاً دین شناس باشند و سخن خود را به اسم دین تمام نکنند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان بر ارتباط مؤثر و بیشتر بین سازمان صدا و سیما و حوزه‌های علمیه تأکید کرد و مواردی را در راستای ارتباط سازنده و مؤثر بین این دو نهاد فرهنگی متذکر شد.

شایان ذکر است: در ابتدای جلسه آقای دکتر پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما، برخی چالش‌های متعدد اقتصادی و فرهنگی را مورد اشاره قرارداد و به بیان مأموریت صدا و سیما در مبارزه با این چالش‌ها پرداخت.

وی صدا و سیما را امانت دار نظام و مردم عنوان کرد و افزود: مردم ، فرهنگ، باور، اعتقادات و حماسه‌هایی که آفریده‌اند را به ما امانت داده‌اند و در راه صیانت و از این داشته‌ها نیازمند هم‌افزایی مؤثر و کاربردی بین حوزه علمیه و سازمان صدا و سیما هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha