یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حمله سایبری به سدهای کشور

حوزه/ اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

ایران و آژانس به توافق رسیدند

در دیدار مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی و رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان بر ادامه گفتگوها تاکید شد و دو طرف بر نبود انحراف در برنامه هسته‌ای ایران تصریح داشتند.آقای محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان پس از گفتگویی دو ساعته و نیمه با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در جمع خبرنگاران گفت: موضوع امروز گفتگو با آقای گُروسی در خصوص مسائل موجود و همچنین نحوه ادامه همکاری‌ها به منظور استفاده از فناوری هسته‌ای و استفاده و تاثیر آن در زندگی مردم بود. رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان افزود: با توجه به برنامه تولید ۱۰ هزار مگاوات و تکیه بر نیروگاه کوچک ۳۰۰ مگاواتی گفتگوهایی را برای پیشبرد اهداف داشتیم. وی تاکید کرد: در گفتگوی امروز، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد که هیچ گونه انحرافی در برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران مشاهده نشده و عملکرد ایران طبق ضوابط بوده است. آقای اسلامی گفت: در دیدار امروز سوالاتی مطرح و تاکید شد بسیاری از این سوالات در متن برجام پاسخ داده و موضوع تمام شده است.

منبع:شبکه خبر

حمله سایبری به سدهای کشور تکذیب شد

ساعاتی پیش شایعاتی مبنی بر حمله سایبری به سدهای کشور و از بین رفتن اطلاعات مربوط به سدها منتشر شد. در همین راستا روابط عمومی شرکت منابع آبی اطلاعیه‌ای را به همین منظور منتشر کرده که به شرح زیر است: به دنبال انتشار خبری مبنی بر حمله سایبری به سامانه اطلاعات سدهای کشور این خبر به طور قطع تکذیب می‌شود. به اطلاع می‌رساند که هیچ گونه حمله سایبری وجود نداشته و همکاران ما در بخش صنعت آب برای ایمن سازی سامانه‌های اطلاعات و آمار این حوزه برخی دسترسی‌ها را به این سایت‌ها محدود کردند. زیرا این سایت‌ها در دسترس هستند و این اقدام، امری معمولی است.

منبع:مهر

فتا کمین مجرمان سایبری را لو داد

سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا اظهار کرد: هر سال در روزهای حوالی بلک فرایدی یا همان جمعه سیاه شاهد شکایت قابل توجهی از مردم به خاطر کلاهبردارها هستیم. وی افزود: بیشتر این پرونده ها در خصوص پرداخت بهای کالای مورد نظر و عدم دریافت کالا یا تقلبی بودن کالای تحویلی به هموطنان است. سرهنگ رجبی تصریح کرد: افراد سودجو با سوءاستفاده از اعتماد هموطنان، با ایجاد سایت‌های جعلی و تقلبی، اعتبار دیگر فروشگاه‌های اینترنتی که دارای فعالیتی سالم هستند را زیر سوال می‌برند و از مردم کلاهبرداری می‌کنند. به گفته رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا، این صفحات جعلی از نظر ظاهری کاملا به درگاه اصلی شبیه بوده و به راحتی اعتماد کاربر را مبنی بر ورود اطلاعات بانکی جلب کرده و شماره کارت، رمز دوم، cvv۲ و تاریخ انقضاء کارت بانکی را به سرقت برده و در فرصتی مناسب اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی قربانی می‌کند. وی افزود: همواره از کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی به صورت مستقیم خرید نکنید، چرا که تضمینی برای ارائه کالا با همان اصالت و کیفیت معرفی شده وجود ندارد. سرهنگ رجبی تاکید کرد: از سایت‌های خوش‌نام و معتبر که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند برای خریدهای اینترنتی خود استفاده کنید و قبل از خرید کالا قیمت واقعی آن را بررسی کنید چرا که قیمت برخی کالاهای حراج شده از قیمت واقعی آن در بازار بالاتر است به عنوان مثال در حراج آنلاین جمعه سیاه کالا تخفیف ۵۰ درصدی خورده، اما شاید ۱۰ درصد گران‌تر از قیمت بازار باشد.

منبع:خبرنگاران جوان

باکو «نظامی گنجوی» را مصادره کرد

دولت باکو در اقدامی اعلام کرد در سالی که به اسم «نظامی گنجوی» نام‌گذاری کرده موفق شده کتاب «هفت پیکر» را به زبان‌های اسپانیایی، روسی و انگلیسی ترجمه کرده و به اروپا بفرستند، اما در ادامه توضیحات در خصوص نظامی گنجوی «شاعر پارسی »را برداشته و آن را «شاعر ملی جمهوری آذربایجان» خوانده است. کتاب هفت پیکر پیشتر و در سال ۲۰۰۰ در مادرید اسپانیا منتشر شده بود و در پیشگفتار آن درخصوص نظامی گنجوی نوشته شده بود: «شاعر بزرگ پارسی». به همین دلیل خوانندگان اروپایی نظامی گنجوی را به نام شاعر پارسی می‌شناختند. پیش از این نیز دولت جمهوری آذربایجان اشعار کاشی‌کاری‌شده پارسی بر روی بدنه مقبره نظامی که به زبان فارسی نوشته شده بودند را با اشعار ترکی جایگزین کرده و سفیر جمهوری آذربایجان در لندن به معرفی نسخه خطی خمسه نظامی گنجوی، به عنوان اثر فرهنگی ایرانی در کتابخانه ملی انگلیس اعتراض کرده بود. جمهوری آذربایجان در سال های گذشته است که با نصب مجسمه این شاعر فارس زبان در کشورهای مختلف جهان او را شاعری منصوب به خود معرفی کرده است.

منبع:خبرنگاران جوان

بحرین محکوم به غرامت شد

رییس مرکز امور حقوقی بین المللی معاونت حقوقی ریاست جمهوری، گفت: دیوان داوری بین‌المللی ضمن رد دفاعیات بحرین، این کشور را ناقض معاهده دوجانبه قلمداد کرد و آن دولت را به پرداخت بیش از ۲۰۰ میلیون یورو غرامت به بانک‌های ملی و صادرات محکوم کرد. توکل حبیب زاده با اعلام این خبر افزود: بر اساس اعلام موسسه دورنس و غروی (وکیل بانک‌های ملی و صادرات ایران) در یک داوری بین‌المللی حکم محکومیت دولت بحرین به جهت مصادره سیاسی و غیرقانونی سهام بانک‌های ملی و صادرات ایران صادر شد ؛ در یک داوری بین‌المللی تحت نظارت دیوان دائمی داوری لاهه، بانک صادرات ایران و بانک ملی ایران بر مبنای موافقتنامه دو جانبه تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری بین دولت ایران و دولت بحرین، دعوایی را علیه دولت بحرین مطرح کردند که پس از رسیدگی‌ها به مصادره غیرمستقیم وضعیت سهامداری بانکهای ملی و صادرات ایران و نقض تعهدات بین‌المللی به موجب معاهده دوجانبه سرمایه‌گذاری از سوی این دولت منجر شد. حبیب زاده تاکید کرد: جلسات استماع این داوری در شهر پاریس برگزار شد و سرانجام هیات داوران به اتفاق آرا، پس از قریب به پنج سال رسیدگی، به موجب رای صادره در تاریخ ۱۸ آبان ۱۴۰۰، بر مبنای غیرقانونی بودن مصادره غیرمستقیم وضعیت سهامداری بانک‌های ملی و صادرات ایران در بانک فیوچر در بحرین، دولت بحرین را ناقض تعهدات خود به موجب حقوق بین‌الملل و معاهده دوجانبه اعلام کرد. فیوچر بانک بحرین در سال ۲۰۰۴ تاسیس شد و با توجه به عملکرد مثبت خود توانست در سال ۲۰۱۴ عنوان بهترین بانک بحرینی و هفتمین بانک در منطقه خلیج فارس را کسب کند به رغم این موقعیت، دولت بحرین در آوریل ۲۰۱۵ بدون هیچ گونه اخطار و توجیه قبلی با انتصاب مدیر تصفیه، بانک مزبور را تحت کنترل کامل خود درآورد. این اقدام دولت بحرین، که مشابه آن در باره سرمایه گذاران ایرانی دیگری نیز انجام شده است، موجب شد تا بانک‌های ملی و صادرات ایران دعوایی به خواسته مطالبه ارزش عادله بازار دارایی شان در بانک فیوچر علیه دولت بحرین مطرح کنند. وی تصریح کرد: ادعاهای بحرین علیه این بانکهای ایرانی متاثر از تصمیمات سیاسی بوده است و این اتهامات ناروا را علیه بانک‌های ملی و صادرات مطرح کرده است که این دیوان بین‌المللی ضمن رد اداهای بحرین و توجیهات به عمل آمده بعد از مصادره اموال، بحرین را ناقض معاهده دوجانبه قلمداد و آن دولت را به پرداخت بیش از ۲۰۰ میلیون یورو غرامت محکوم کرد.

منبع:ایسنا

حکم آرمان عبدالعالی اجرا شد

قوه قضاییه گزارشی از آخرین ساعات قبل از اجرای حکم آرمان عبدالعالی منتشر کرد.حکم قصاص آرمان عبدالعالی، سحرگاه امروز در حالی به اجرا در آمد که تا آخرین دقایق همچنان امید به گرفتن بخشش از خانواده غزاله شکور وجود داشت. قاضی محمد شهریاری سرپرست دادسرای جنایی، حتی در آخرین ساعات نیز تلاش بسیاری برای اخذ رضایت اولیای دم انجام داد تا جایی که با وجود برگزاری بیش از ۲۰ جلسه صلح وسازش طی سال‌های گذشته، بازهم به همراه کمیته صلح نشستی با حضور خانواده‌های غزاله شکور و آرمان عبدالعالی برگزار کرد. شهریاری در نشست مذکور بر این نکته تاکید کرد که در این سال‌ها، خانواده‌ها و تعداد زیادی از چهره‌های فرهنگی و اجتماعی، به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای گذشت خانواده شکور از حق قانونی خود، وساطت کردند و قوه قضائیه هم در این خصوص تلاش‌های وافری داشته است. وی با اشاره به بررسی تقاضاهای مطرح شده برای رفع برخی شبهات پیرامون پرونده آرمان، گفت: در پرونده‌های قتل باید تقاضاها بررسی شده تا اگر شبهه‌ای وجود دارد برطرف شود که در این زمینه نیز چند بار مواردی مطرح شد که مورد بررسی قضات قرار گرفت. سرپرست دادسرای جنایی ادامه داد: خواسته خانواده غزاله پیدا شدن جسد بود و صلح و بخشش را منوط به پیدا شدن جسد دانستند درحالی که جسد در سطل زباله‌ای رها شده بوده. شهریاری در ادامه خطاب به خانواده شکور، گفت: ما در پروسه این پرونده صحبت‌های زیادی با شما انجام دادیم و اکنون تصمیم گیرنده شما هستید، اما تجربه نشان داده که بهتر است خانواده در آرامش تصمیم بگیرند. شهریاری تصریح کرد: امید است خروجی این جلسه این باشد که قصاص با خواسته و اراده¬ی خانواده شکور اجرا نشود و ما نیز بر حسب تکلیف قانونی و شرعی تا آخرین لحظه برای صلح و سازش تلاش می‌کنیم. وی گفت: ما نمی‌خواهیم حقتان را از شما بگیریم چراکه اجرای قصاص حق طبیعی و قانونی شما است، اما می‌خواهیم دقیق‌تر فکر کنید. بعد از اظهارات شهریاری سرپرست دادسرای جنایی، پدر غزاله شکور گفت: اگر این قتل ناشی از یک اتفاق یا حادثه بود به همان قرآن قسم که می‌بخشیدم، اما این موضوع حاصل یک اتفاق نبوده است. در ادامه پدر آرمان با چشمانی اشکبار خطاب به خانواده غزاله شکور، گفت: ما می‌دانیم این حق شما است، ما هربار در زندگی به مشکلی برخورد می‌کنیم به رحمت خدا دل می‌بندیم. پدر آرمان، فرزندش را مورد عتاب قرار داد و گفت: هفت سال است که به خاطر اشتباهت، دو خانواده نابود شدند، ما چه زمانی به تو یاد دادیم که چنین کاری انجام دهی؟بعد از این گفت‌وگوها، شهریاری سرپرست دادسرای جنایی از دو خانواده خواست تا زمان انجام فریضه نماز صبح، در حیاط زندان با آرامش با یکدیگر صحبت کنند تا شاید نتیجه رضایت بخشی حاصل شود. پیش‌تر مادر غزاله شکور در مصاحبه‌ای تاکید کرده بود اگر آرمان، محل جسد دخترم را بگوید او را می‌بخشم، اما محتویات پرونده و اقاریر آرمان حکایت از آن داشت که او پس از قتل غزاله شکور، جسد وی را داخل سطل زباله انداخته است.

منبع:ایسنا

پارلمان انگلیس حماس را "تروریست" نامید

اعضای پارلمان انگلیس از طرح "تروریستی خواندن" حماس حمایت کردند.دمین هیندز، وزیر امنیت اظهار کرد: هرگونه تمایز میان جناح سیاسی و نظامی حماس از این پس "ساختگی" تلقی می‌شود. این طرح جناح سیاسی حماس را پوشش می‌دهد؛ این بدین معناست هرکس که از این گروه حمایت کند، "قانون تروریسم ۲۰۰۰" را نقض می‌کند و می‌تواند با ۱۴ سال حبس در زندان مواجه شود. اقداماتی که از تاریخ ۲۶ نوامبر غیرقانونی تلقی می‌شود شامل ترتیب دادن برنامه دیدار برای حماس، بر افزایش پرچم و پوشیدن هرگونه لباس در حمایت از این گروه خواهد شد.

منبع:ایسنا

واشنگتن تحریم‌های سوریه را اصلاح کرد

وزارت خزانه داری آمریکا امروز چهارشنبه اصول تحریم‌ها علیه سوریه را تعدیل کرد.وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد، واشنگتن تحریم‌ها علیه سوریه را برای گسترش سطح اختیارات و مسؤولیت‌های سازمان‌های غیردولتی مربوطه (NGO) تغییر داد. آمریکا در ژوئیه ۲۰۲۱ تحریم‌های جدیدی علیه سوریه اعمال کرد که شامل تعدادی از افراد و نهادها بود که فشار بر نظام سوریه را افزایش می‌داد.

منبع:ایسنا

شرایط جدید پست کتاب اعلام شد

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران درباره شرایط جدید پست کتاب گفت: مبلغ پرداختی اعضای سامانه پست کتاب افزایش پیدا کرده اما حمایت یارانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنان باقی است.علی رمضانی درخصوص شرایط جدید پست کتاب اظهار کرد: با توجه به تغییر شرایط تمدید قرارداد مابین خانه کتاب و ادبیات ایران و شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران مبلغ پرداختی اعضای سامانه پست کتاب افزایش پیدا کرده اما حمایت یارانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنان باقی است. او در ادامه بیان کرد: در شرایط جدید، شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران تخفیف را در سرویس سفارشی از ۲۵ درصد به ۱۰ درصد و در سرویس پیشتاز از ۳۰ درصد به ۲۵ درصد کاهش داده است. همچنین مطابق اظهار مسئولان شرکت پست، سرویس سفارشی عملا از خدمات حذف شده بود و تنها برای سامانه «پست کتاب» ارائه می‌شود. مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به انتخابی شدن هزینه جمع‌آوری مرسولات در قرارداد جدید بیان کرد: به این معنی که اگر بسته به دفاتر پستی تحویل داده شود مبلغی دریافت نمی‌شود و اگر درخواست جمع‌آوری اعلام شود هزینه مربوطه به دو صورت محاسبه می‌شود؛ ابتدا در قالب اشتراک ماهانه به مبلغ ۳.۰۰۰.۰۰۰ ریال و دیگری به صورت جمع‌آوری تکی و با مبلغ ۸۰.۰۰۰ ریال. رمضانی با بیان این‌که ظرف دو یا سه هفته آینده سرویس‌های مذکور در سامانه‌های پست کتاب فعال خواهد شد، اظهار کرد: باجه‌های تحویل بسته‌های پستی که پیش از این محدود به مراکز مناطق بود اکنون به دفاتر پستی منتخب توسعه پیدا کرده و تعداد مراکز دریافت‌کننده بسته‌های پستی افزایش یافته است. او در ادامه مطرح کرد: شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که اخیرا برای ارسال کالا در سفارش‌ها، ۲۵ درصد اضافه مبلغ بابت بسته‌بندی «پاکت» اخذ می‌کند که این اضافه مبلغ از کتاب و بسته‌های سامانه پست کتاب دریافت نخواهد شد. علی رمضانی در پایان گفت: در شرایط جدید، قیمت تمام‌شده سرویس سفارشی یک بسته کتاب «دو کیلویی» برای مشتری عادی ۱۱۳ هزار ریال و قیمت تمام‌شده پست پیشتاز برای مشتری عادی ۱۶۱ هزار ریال خواهد بود. در حالی که مبلغ پرداختی ناشران در پست کتاب با شرایط قرارداد جدید ۷۰ هزار ریال است. بر این اساس خانه کتاب و ادبیات ایران حدود ۴۰ درصد از مبلغ پست سفارشی تا دو کیلو را پرداخت می‌کند.

منبع:ایسنا

ناسا از اعماق مریخ نقشه برداری کرد

صدای وزش بادهای مریخی آن چه که زیر سطح این سیاره می‌گذرد را فاش می‌کند.محققان اولین نقشه از زیر سطح مریخ را با استفاده از صدای وزش باد در میان لایه‌های سنگ و خاک در نزدیکی استوای مریخ ترسیم کردند. آن‌ها از تجهیزات کاوشگر اینسایت ناسا که در سال ۲۰۱۸ در "هامونه الیسیوم"(Elysium Planitia) فرود آمد، استفاده کردند تا زلزله‌های ضعیف مریخی را بررسی کنند. داده‌های اینسایت پیش از این به دانشمندان بینشی تقریبی در مورد اندازه هسته و ترکیبات آن و همچنین ماهیت گوشته و ضخامت پوسته داده بود. روشی جدید که در زمین ابداع شده است برای اولین بار به گروهی از محققان به رهبری یک ژئوفیزیکدان سوئیسی این امکان را داد تا با استفاده از تجهیزات سطح‌نشین اینسایت به بررسی زیر سطح مریخ در فاصله ۲۰۰ متری بپردازند. "سدریک اشملزباخ" (Cedric Schmelzbach) ژئوفیزیکدان موسسه فناوری فدرال در زوریخ و نویسنده این مقاله می‌گوید: ما از روش‌هایی که در زمین ابداع شده بودند برای دسته‌بندی مکان‌هایی با خطر زلزله و بررسی ساختارهای زیر سطح مریخ استفاده کردیم. این روش براساس ارتعاشات محیطی کار می‌کند. در زمین بادها و اقیانوس ها به طور مداوم باعث ارتعاش سطح می‌شوند و ارتعاشی که در نقطه‌ای خاص اندازه‌گیری می‌شود نشانه‌ای از زیرسطح آن منطقه دارد. این ارتعاشات به زیرسطح زمین نفوذ می‌کنند و می‌توان آن‌ها را با استفاده از تجهیزات دریافت کرد. ارتعاشات مریخ از زمین بسیار کمتر است. هیچ اقیانوسی وجود ندارد و جو مریخ رقیق‌تر است بنابراین بادهای ضعیف‌تری دارد. علاوه بر آن در زمین مراکز لرزه نگاری بی‌شماری وجود دارد اما در مریخ تنها می‌توان از اینسایت استفاده کرد. با این حال گوش دادن به تعامل باد و لایه‌های زیرسطح مریخ و دهانه‌ها و دشت‌های آن جزئیاتی بی‌نظیر از ساختار زیر سطح این سیاره فاش می‌کند. "اشملزباخ" می‌گوید: هرچه بیشتر به اعماق مریخ نفوذ می‌کنیم لایه‌ها قطورتر می‌شوند. در نزدیکی سطح، لایه‌ها یک متر هستند اما در اعماق به دهها متر می‌رسند. این نقشه ایجاد شده از زیر سطح مریخ بینشی فوق‌العاده از تکامل این سیاره طی چندین میلیارد سال گذشته فراهم کرده و لایه‌ای از رسوبات و بقایای گدازه جامد را نشان می‌دهد که همگی با سنگ‌پوشه‌ای شنی به ضخامت سه متر پوشیده شده‌اند. کشف این لایه رسوبی برای محققان غیرمنتظره بود. سنگ‌پوشه(regolith) به لایه‌ای از سنگ یا پوششی از واریزه‌های سنگی که روی سنگ بستر را می‌پوشاند گفته می‌شود. لایه رسوبی که منشا آن هنوز مشخص نیست در فاصله‌ی ۳۰ تا ۷۰ متری از سطح مریخ در میان دو لایه گدازه جامد قرار گرفته است. "اشملزباخ" می‌گوید: ما هنوز در حال کار برای یافتن سن این لایه هستیم. اما این لایه نشان می‌دهد که تاریخچه زمین‌شناسی این منطقه پیچیده‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کردیم و احتمالا فرآیندهای بیشتری در آن رخ داده است. محققان دو لایه گدازه کشف شده در اطراف این لایه رسوبی را با مطالعات پیشین دهانه‌های مجاور مقایسه کردند. این داده‌ها به آن‌ها کمک کرد تا منشا این دو لایه را تشخیص دهند. آن‌ها این لایه‌ها را متعلق به دو دوره مهم زمین شناسی در مریخ متعلق به ۱.۷ میلیارد و ۳.۶ میلیارد سال قبل تشخیص دادند. در بالای گدازه جوان‌تر نواری به ضخامت تقریبا ۱۵ متر از مواد سنگی وجود دارد که به نظر می‌رسد در اثر برخورد شهاب‌سنگ به وجود آمده باشد. دانشمندان می‌خواهند بدانند که آیا می‌توان این روش را برای مطالعه لایه‌های عمیق‌تر مریخ مورد استفاده قرار داد یا خیر. داده‌های اینسایت تفاوت‌های زیادی میان مریخ و زمین نشان می‌دهد. این دو سیاره اغلب دوقلوهای منظومه شمسی محسوب می‌شوند که تا یک نقطه زمانی مشخص مسیر تکاملی یکسانی طی کرده‌اند. هر دوی آن‌ها اقیانوس‌های فراوان و جو غنی داشتند اما پس از آن مریخ بخش عمده‌ای از میدان مغناطیسی محافظ خود را از دست داد و بادهای خورشیدی و ذرات باردار به آن برخورد کردند و جو این سیاره به تدریج از آن جدا شد و مریخ تبدیل به سیاره زمخت کنونی شد. دانشمندان امیدوارند اطلاعات زمین‌شناسی این دو سیاره نشانه‌هایی از علت تکامل متفاوت آن‌ها فاش کند. این مقاله در مجله‌ی "Nature Communications" منتشر شده است.

منبع:ایسنا

ولیعهد عربستان برای خرید شرکت جاسوسی اسرائیل دست به جیب شد

یک منبع در دفتر سلطنتی عربستان اعلام کرد، ولیعهد سعودی پیشنهاد کرده شرکت جاسوسی صهیونیستی "ان اس او" را که در آستانه ورشکستگی است، خریداری کند.این منبع به وبسایت سعودی لیکس گفت، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان علاقه زیادی به سرمایه‌گذاری در این شرکت دارد و در صورتی که بتواند بدهی‌های آن را پرداخت کند در آینده بازدهی اقتصادی برایش خواهد داشت. به گفته این منبع، بن سلمان علاقه شدیدی به سرمایه‌گذاری در حوزه امنیت سایبری و توسعه قابلیت‌های عربستان در زمینه جاسوسی و هک نشان می‌دهد و شرکت NSO را فرصتی بزرگ در این زمینه می‌داند. با این حال، این منبع تصریح کرد که معامله عربستان برای خرید این شرکت صهیونیستی همچنان در اول راه خود قرار دارد و ممکن است با موانعی روبرو شود، زیرا رژیم صهیونیستی این شرکت را یک امنیت "ملی" برای خود می‌داند. پس از محدودیت‌هایی که ایالات متحده بر این شرکت سایبری صهیونیستی اعمال کرد، شرکت رتبه بندی اعتباری رتبه شرکت NSO را دو درجه تنزل داده و در مرتبه Caa۲ قرار داد و شرکت رتبه بندی Moods هم هشدار داد که این شرکت ممکن است در بازپرداخت بدهی ۵۰۰ میلیون دلاری خود با مشکل مواجه شود. گزارش‌های عبری بیان می‌کنند که تنزل سطح شرکت به درجه Caa۲ هشت پله کمتر از رتبه سرمایه‌گذاری است. علاوه بر آن، شرکت Modis نسبت به خطر تجمعی ناشی از نقض شرایط بازپرداخت بدهی ۵۰۰ میلیون دلاری شرکت به دلیل مشکلات استثنایی جریان نقدینگی هشدار داد. اگر طلبکاران بر پرداخت بدهی پافشاری کنند، این شرکت سایبری ممکن است در مورد موجودیت خود با تهدید واقعی مواجه شود. Modis همچنین خاطرنشان می‌کند که در ژوئن گذشته، NSO پس از اینکه خط اعتباری بانکی ۳۰ میلیون دلاری خود را مصرف کرد تنها ۲۹ میلیون دلار اعتبار رایگان داشت. فقط دو سال پیش ارزش NSO یک میلیارد دلار بود. این شرکت اکنون در مورد برنامه جاسوسی "پگاسوس" از تلفن همراه با اتهاماتی مواجه است مبنی بر اینکه دولت‌ها از آن برای جاسوسی از مخالفان سیاسی، روزنامه نگاران و فعالان حقوق بشر استفاده کرده‌اند. اما NSO این اتهامات را رد و ادعا می‌کند که این نرم افزار به دولت‌ها کمک می‌کند تا از خود دفاع کرده و از جرم و جنایت و تروریسم جلوگیری کنند. با این حال، اتاق بازرگانی ایالات متحده NSO را به لیست شرکت‌هایی که بر خلاف امنیت ملی و منافع خارجی ایالات متحده فعالیت می‌کنند، اضافه کرده است و این به معنای اعمال محدودیت‌های صادراتی جدید بر این شرکت است که می‌تواند تلاش‌های این شرکت برای بازیابی را بیشتر به چالش بکشد. NSO قبلاً در سال گذشته یک جریان نقدینگی منفی را گزارش کرده بود که دلیل آن کاهش سود سهام بود. طبق اعلام شرکت، پس از کاهش پیش بینی شده در فروش، به دلیل محدودیت‌های جدید، مشکلات در طول سال جاری بیشتر نیز خواهد شد.

منبع:ایسنا

سند تحول کشور آماده رونمایی شد

رئیس جمهور با اشاره به قابل تحمل نبودن پرداخت‌های نامتعارف در دولت و شرکت‌های دولتی، از سازمان اداری و استخدامی کشور خواست قبل از نهایی شدن بودجه ۱۴۰۱ نسبت به تدوین یک نظام پرداخت عادلانه حقوق و دستمزد اقدام کند.حجت الاسلام و المسلمین رئیسی صبح روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت ضمن گرامیداشت هفته بسیج و تشکر از خدمات بسیجیان به همه بخش‌های کشور گفت: بسیج در مسکن سازی، اقتصاد مقاومتی و فضای مجازی اقدامات خوبی انجام داده است و می‌تواند برای همه بخش‌ها گره گشا باشد. رئیس جمهور با اشاره به فعالیت بسیج در طرح غربالگری شهید سلیمانی اظهار داشت: نقش بسیج بسیار اثرگذار است و بسیجیان نیروهای مخلص و کارآمد هستند و استفاده از این ظرفیت می‌تواند کارها را دقیقتر و سریع کند. امروز بسیجی بودن و داشتن روحیه بسیجی از شاخص‌های مهم تحرک و پویایی در دولت است. حجت الاسلام رئیسی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و موفقیت دولت در تامین واکسن و واکسیناسیون عمومی بیان داشت: پس ازموضوع کرونا مسأله اصلی دولت معیشت مردم است، وزرا نیز اقدامات انجام شده خود در این زمینه را برای مردم تبیین کنند. دکتر رئیسی در مورد مشکلات آب در استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری گفت: باید مصوباتی که در این مورد انجام شده، پیگیری و نتیجه به مردم گفته شود. مسأله تامین آب شرب و کشاورزی مردم مهم است. رئیس جمهور ضمن تشکر از سرپرست وزارت آموزش و پرورش برای برگزاری کلاس‌های مدارس بصورت حضوری، بیان داشت: والدین دانش آموزان هم از برگزاری توامان کلاس‌ها به صورت حضوری و غیر حضوری راضی هستند. حجت الاسلام رئیسی با اشاره به موضوع حقوق‌های غیر متعارف تصریح کرد: حقوق یک حدی دارد که حد آن باید برای تمام افراد شاغل در دولت و شرکت‌های دولتی مشخص شود و بیش از آن میزان هم نباید پرداخت شود. مردم انتظار شنیدن اخباری درباره حقوق‌های چند ده میلیونی را ندارند و به حقوق نجومی باید خاتمه داده شود. رئیس جمهور در همین زمینه از سازمان اداری و استخدامی کشور خواست هر چه سریعتر و قبل از نهایی شدن بودجه ۱۴۰۱ نسبت به تدوین نظام پرداخت عادلانه حقوق و دستمزد اقدام کند. رئیس جمهور تاکید کرد: شاید طبق قانون دستگاه‌هایی اجازه تعیین حقوق برای شرکت‌ها و یا افراد دولتی را داشته باشند که باید در این زمینه نیز اقداماتی انجام شود. پرداخت‌های نابرابر و غیرمتعارف در دولت و شرکت‌های دولتی قابل تحمل نیست. دکتر رئیسی با تاکید بر اهمیت یک صدایی در دولت گفت: سند تحول دولت در ۳۷ مسأله اصلی کشور تدوین شده که بزودی اعلام خواهد شد.

منبع:شبکه خبر

نجومی بگیرها برکنار شدند

معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برکناری سه نفر از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت کار را بخاطر فیش‌های حقوقی نجومی از محل کارت هدیه و سکه، توییت کرد.«احمد خانی نوذری» در صفحه شخصی خود نوشت که «بخش زیادی از مبالغ فیش‌های نجومی در شرکت‌های زیرمجموعه وزارت کار از محل کارت هدیه و سکه بوده است، با ابلاغ وزیر در هفته گذشته، هر گونه خرید و اعطای سکه، کارت هدیه و بودجه محرمانه ممنوع است. در این خصوص تاکنون سه نفر برکنار شده اند.» چند روزی است که فیش‌های نجومی و غیر متعارف چند مدیر از شرکت‌های زیر مجموعه وزارت تعاون در فضای مجازی منتشر شده است که مورد انتقاد بسیاری از کاربران فضای مجازی قرار گرفته است.

منبع:شبکه خبر

عملیات سراسری عراق علیه داعش آغاز شد

ارتش عراق عملیات سراسری برای تعقیب، شناسایی، دستگیری و تار و مار کردن داعش در استان‌های کشور را کلید زد.مرحله نخست این عملیات در حوزه‌های تحت مسئولیت «فرماندهی عملیات مشترک» با نام «برق السماء» (تندر) صبح امروز در استان‌های مختلف انجام شد و آن گونه که منابع امنیتی خبر داده اند مرحله دوم آن با همین نام در حال اجرا است. در همین راستا، فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق امروز در بیانیه‌ای از پایان مرحله اول عملیات تندر خبر داد و اعلام کرد که مرحله دوم این عملیات در همه مناطق کشور آغاز شده است. بیانیه افزوده که مرحله اول عملیات برق السماء (تندر) صبح امروز زیر نظر فرماندهی عملیات مشترک با مشارکت یگان‌های شناسایی و رزمی با پشتیبانی گسترده نیروی هوایی ارتش عراق آغاز شد. بر اساس این گزارش، مرحله دوم این عملیات اکنون با مشارکت نیروهای رزمی، شناسایی، اطلاعاتی – امنیتی و پشتیبانی نیروی هوایی عراق در جریان است. در بیانیه فرماندهی عملیات مشترک آمده است که عملیات تندر با هدف ردیابی و شناسایی عناصر تروریستی، جلوگیری از ایجاد ناامنی و نفوذ، نابودی مخفیگاه‌های تروریست‌ها و پاکسازی مناطق درگیر از حضور بقایای داعش اجرا شده است. بیانیه تاکید کرده است که نیروهای نظامی عراق با برخورداری از داده‌های دقیق اطلاعاتی از محل اختفای تروریست ها، عناصر داعش را در هر منطقه و جایی که در کشور پنهان شده باشند، رد گیری و عدالت را در مورد آن‌ها اجرا خواهند کرد. در تازه‌ترین تحرک، عناصر داعش روز گذشته (دوشنبه) در حمله به منطقه‌ای در جنوب شهر «بعقوبه» مرکز استان دیاله (واقع در شرق عراق) یک نظامی را کشتند و سه نفر دیگر را زخمی کردند. با وجود شکست داعش در سال ۲۰۱۷ و پیروزی عراق بر این گروه تروریستی پس از ۳.۵ سال نبرد، بقایای داعش هنوز هم در برخی استان‌ها مشغول عملیات تروریستی هستند. استان‌های دیاله، صلاح الدین، بغداد، کرکوک، نینوا و الانبار از مناطق اصلی تحرکات داعش در عراق به شمار می‌رود و تروریست‌ها هر از گاهی در این مناطق به عملیات علیه نیروهای امنیتی و شهروندان غیر نظامی دست می‌زنند.

منبع:شبکه خبر

ایران قهرمان مسابقات کشتی فرنگی نظامیان جهان شد

سی و پنجمین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی نظامیان جهان (سیزم) روزهای ۲ و ۳ آذرماه با حضور ۱۲ تیم در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران برگزار شد و در پایان تیم ایران با کسب ۴ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۴ مدال برنز بعنوان قهرمانی رسید. در پایان این مسابقات علی نوربخش در وزن ۵۵ کیلوگرم، ایمان محمدی در وزن ۶۳ کیلوگرم، حسین اسدی در وزن ۶۷ کیلوگرم و محمدرضا مختاری در وزن ۷۷ کیلوگرم به مدال طلا، جمال اسماعیلی در وزن ۸۲ کیلوگرم و مهدی بالی در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال نقره و پویا ناصر پور در وزن ۶۰ کیلوگرم، اشکان سعادتی فر در وزن ۷۲ کیلوگرم، حسین نوری در وزن ۸۷ کیلوگرم و امیر قاسمی منجزی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند. در پایان این مسابقات تیم ایران با کسب ۲۰۰ امتیاز بعنوان قهرمانی رسید و تیم روسیه با ۱۹۷ امتیاز نایب قهرمان شد.

منبع:مهر

اروپا چشم بادامی ها را تحریم کرد

۲ دیپلمات اروپایی چهارشنبه اعلام کردند اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را با ادعای نقض حقوق بشر، علیه چین اعمال کرده است. براساس اعلام این خبرگزاری، تحریم‌های مذکور شامل چهار فرد و یک نهاد چینی می‌شود که بدون ارائه هر گونه سند و مدرکی به نقض حقوق بشر متهم شده اند. رویترز به نقل از ۲ دیپلمات اروپایی در این خصوص نوشت: این تحریم‌ها که به طور رسمی از هفته آینده اجرایی می‌شوند، توافق سرمایه گذاری سال گذشته میان پکن و بروکسل را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

منبع:مهر

تورم کم‌سابقه آمریکایی ها را کلافه کرد

نتیجه نظرسنجی یاهو نیوز/یوگاو نشان می‌دهد بیش از سه چهارم آمریکایی‌ها (۷۷ درصد) می‌گویند تورم بر زندگی آنها همزمان با شروع شدن فصل تعطیلات [روز شکرگزاری] تاثیر منفی گذاشته است. همچنین ۵۷ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا را مقصر این وضعیت می‌دانند. در این نظرسنجی که با شرکت ۱۶۹۶ بزرگسال آمریکایی از ۱۷ تا ۱۹ نوامبر انجام شده، ۱۷ پاسخ‌دهندگان گفتند تورم مهم‌ترین مسئله‌ای است که آمریکا با آن دست و پنجه نرم می‌کند. ۱۵ درصد نیز معتقدند بیماری کرونا که هنوز هم روزانه جان بیش از ۱۱۰۰ آمریکایی را می‌گیرد، مشکل دومی که ایالات متحده با آن مواجه است. بر اساس این گزارش نتایج فوق کاملا توجیه کننده کاهش محبوبیت رئیس جمهور آمریکا در ماه‌های اخیر است.

منبع:تسنیم

مجمع تشخیص مصوبه خودرویی مجلس را رد کرد

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان درباره آخرین وضعیت طرح ساماندهی صنعت خودرو گفت: دستورات جلسه امروز شورای نگهبان مفصل بود و نوبت رسیدگی به طرح ساماندهی صنعت خودرو نرسید لذا بررسی آن به هفته بعد موکول شد. وی افزود: هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام «طرح سامان‌دهی صنعت خودرو» را مغایر با سیاست‌های کلی نظام طی نامه‌ای اعلام کرده که ایرادات سابق این هیئت، همچنان به قوت خود باقی است لذا مراتب به مجلس اعلام خواهد شد. در نشست علنی ۲۶ آبان مجلس، نمایندگان با هدف رفع ایراد شورای نگهبان، مصوبه قبلی خود درخصوص سازو کار واردات خودرو را اصلاح کردند. هدف از تصویب این طرح، واردات خودرو به منظور تعدیل عرضه و تقاضا در بازار خودرو و همچنین حمایت از قطعه‌سازان داخلی اعلام شده است.

منبع:تسنیم

طالبان برای جهان شرط گذاشت

«عبدالمنان عمری» برادر بنیانگذار و وزیر فواید عمومی طالبان با متهم کردن جامعه جهانی به بی‌تفاوتی درباره افغانستان گفت: دنیا از مشکلات بزرگ در افغانستان صحبت می‌کند اما کاری برای حل آن انجام نمی‌دهد. وی در پاسخ به اینکه چرا هنوز هیچ کشوری دولت طالبان را به رسمیت نشاخته است، گفت که طالبان آنچه را که لازم بود انجام داده اما این جامعه جهانی است که در قبال به رسمیت شناختن «امارت اسلامی» برخورد دوگانه و بی‌سابقه دارد. عمری افزود: «وقتی دنیا به دولت ما نیاز دارد، می‌گویند ما با شما در تعامل هستیم اما برعکس هنگامی که طالبان می‌خواهد با جامعه جهانی صحبت کند، پاسخ آن‌ها این است که شما هنوز به رسمیت شناخته نشده‌اید؛ بنابراین ما با آن‌ها به شرط به رسمیت شناختن تعامل خواهیم داشت».برادر بنیانگذار طالبان با اظهار اینکه درخواست جامعه جهانی از آن‌ها برای ایجاد دولت فراگیر مجهول است، به بی‌بی‌سی گفت: روشن نبود که منظور شامل شدن اشخاص و افراد است یا نمایندگان اقشار و اقوام مختلف. وزیر فواید عمومی طالبان خاطرنشان کرد: فعلاً در افغانستان یک نظام اسلامی تاسیس شده است و بر کل کشور تسلط دارد و نیاز برای مذاکره با طرف مقابل وجود ندارد. چون طرفی برای مذاکره وجود ندارد. آنهایی‌ که خود را نماینده مردم خطاب می‌کردند، نمایندگی واقعی نداشتند و حالا به جامعه جهانی هم ثابت شد که چنان نبود. وی ادامه داد: افغانستان جامعه بین‌المللی را به خوبی شناخته است، اما متاسفانه آن‌ها افغانستان و باورهای آن را درست درک نکرده‌اند، آن‌ها متوجه نیستند که افغانستان در برابر خواسته‌های آن‌ها از ارزش‌های خود نمی‌گذرد و این نباید مانع به رسمیت شناختن طالبان باشد. عمری با انتقاد از توقف کمک‌های بانک جهانی، بانک توسعه آسیایی و بانک اسلامی برای تکمیل پروژه‌های نیم‌کاره در افغانستان گفت: پرسش ما این است که چرا این پروژه‌ها در حالیکه عام‌المنفعه بودند و به دولت ربطی ندارند، متوقف شده و باعث بوجود آمدن وضعیت فعلی شده است؟وزیر فواید عمومی طالبان همچنین تاکید کرد که آن‌ها براساس مسئولیت‌پذیری با تمامی کشورهای همسایه عمل کرده است و امیدوار است که آن‌ها نیز به تعهدات خود عمل کنند.

منبع:تسنیم

ایتالیایی ها خانه‌ جنگ جهانی اول را کشف کردند

کوهنوردان ایتالیایی خانه متروکه‌ای را پیدا کرده اند که بالای کوه ها و صخره های غیر قابل دسترس بنا شده و مکان آن بالای مونت کریستالو است که در ارتفاع ۲۷۰۰ متری قرار دارد. گمان می رود که این خانه در سال ۱۹۱۵ توسط سربازان ایتالیایی و به عنوان پناهگاهی برای مخفی شدن ساخته شده است. مونت کریستالو که در دولومیت های ایتالیا در بخشی از رشته کوه های آلپ قرار دارد، یک خط الراس طویل و تورفته با چهار قله بلندتر از ۳۰۰۰ متر است. امروزه این رشته کوه بخشی از «پارک طبیعی آمپتزو دولومیت‌ها» را تشکیل می دهد، اما در دوران جنگ جهانی اول میدان جنگ‌های شدید بین ایتالیا و اتریش-مجارستان بود. طرف‌های متخاصم توپخانه‌های سنگین خود را در این منطقه نصب کردند، تونل‌هایی را در زیر مواضع یکدیگر ساختند و قله‌های کوه‌ها را منفجر کردند تا بهمن‌ها را به راه بیندازند که منجر به کشته شدن هزاران نفر شد. ارتش ها همچنین پناهگاه های زیادی در این منطقه بنا و درون کوه را به همین منظور حفاری کردند. دولومیت ها رشته کوهی عظیم در رشته کوه های آلپ ایتالیا در شمال شرقی ایتالیا هستند که در سراسر مناطق ترنتینو-آلتو آدیگه، ونتو و فریولی ونزیا جولیا کشیده شده اند. دولومیت های ایتالیایی که در سال ۲۰۰۹ به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شدند، مساحتی بالغ بر ۱۴۱ هزار و ۹۰۳ هکتار را پوشش می دهند و بدون شک یکی از چشمگیرترین مقاصد کوهستانی در جهان هستند. بازدیدکننده مجذوب صخره‌های بی‌نظیر، دیوارهای عمودی، قله‌های صخره‌ای، فلات‌های کارست، دره‌های نمادین و مراتع کوهستانی این منطقه می‌شود که چشم‌انداز بی‌نظیری را به وجود می آورند.

منبع:خبرنگاران جوان

سرقت الکترونیکی از سجل ایرانیان تکذیب شد

حسین غفرانی کجانی روز چهارشنبه در نشست با فرماندار تیران و کرون در محل فرمانداری این شهرستان افزود: محتوای سجلی افراد بر بستر اینترنت نیست و از طریق شبکه داخلی ملی تبادل می‌شود. وی بیان کرد: نهادهای اداری برای بهره‌گیری و صحت سنجی هویتی به گنجینه کلی اطلاعات دسترسی ندارند و امکان افشای آن نیست. مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان اضافه کرد: سازمان ثبت احوال اطلاعات محرمانه افراد را در اختیار هیچ فرد حقیقی و حقوقی قرار نداده است و تنها دستور مقام‌قضایی بر این قانون برتری دارد. وی با اشاره به ثبت موالید در استان اصفهان گفت: یکی از دغدغه‌های مهم این سازمان ثبت سریع وقایع تولد و فوت برای نظام برنامه‌ریزی کشور است و به همین خاطر عملکرد ادارات شهرستانی در این خصوص رصد می‌شود. غفرانی به نرخ رشد جمعیت در اصفهان اشاره کرد و گفت: میانگین این شاخص در یک سال گذشته استان به ازای هر هزار نفر ۱۱ تولد انجام شده است. وی اداره ثبت احوال تیران و کرون را در ثبت وقایع حیاتی جزو شهرستان‌های برتر استان دانست و گفت: رضایت ارباب رجوع از این نهاد در ارائه خدمات هویتی احراز شده است. فرماندار تیران و کرون در این نشست به فعالیت ثبت احوال شهرستان اشاره کرد و اظهارداشت: رضایت‌مندی ارباب رجوع از خدمات این نهاد وجود داشته و نارضایتی گزارش نشده است. مجید حججی افزود: جمعیت جوان این شهرستان یک فرصت به شمار می آید و افزایش جمعیت و نرخ رشد آن به عنوان دغدغه مطرح است. وی به ارائه خدمات هوشمند هویتی اشاره کرد و گفت: صدور کارت ملی مکانیزه و تعویض شناسامه ها در حال انجام و همکاری و اطلاع رسانی در خصوص انجام به موقع وقایع حیاتی دنبال می شود. این نشست با هدف بررسی وضعیت عملکرد ثبت احوال و قدردانی از رییس و کارکنان ثبت احوال تیران و کرون در کسب رتبه برتر ثبت موالید در بین دیگر ادارات شهرستان های استان اصفهان انجام شد. تیران و کرون با بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری غرب استان اصفهان قرار دارد.

منبع:ایرنا

هیات تحقیق جنایت ترور شهید حاج قاسم سلیمانی وارد بغداد شد

«فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق امروز چهارشنبه از « میر مصطفی سید اشرفی معاون دادستان و سرپرست دادسرای امور بین الملل تهران» که در راس هیاتی قضایی برای پیگیری جنایت ترور سرداران شهید مقاومت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس وارد بغداد شده است، استقبال کرد.در بیانیه شورای عالی قضایی عراق آمده است: فائق زیدان رئیس شورای عالی قضایی عراق امروز از هیات قضایی ایران که مامور به پیگیری تحقیقات ویژه جنایت فرودگاه بغداد است استقبال کرد؛ جنایتی که منجر به شهادت سرداران، حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهان آنها شد. روز ششم شهریورماه گذشته، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست حمایت منطقه ای از عراق وارد بغداد شد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد : وزارت امور خارجه پیگیر حقوقی و بین المللی ترور فرماندهان شهید مقاومت، سپهبدحاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس فرمانده الحشد الشعبی خواهد بود. امیرعبداللهیان که برای ادای احترام به این دو سردار مقاومت در محل یادمان آنها در حومه فرودگاه بغداد حضور یافته بود، اظهار داشت: وزارت امور خارجه پیگیر جدی حقوقی و بین المللی طرف هایی است که به نام دولت آمریکا و کاخ سفید آشکارا اقدام تروریستی علیه این قهرمانان بزرگ مبارزه با تروریسم انجام دادند. در سفر سال گذشته هیات عالی قضایی ایران به عراق، در مورد پرونده شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس تصمیم گرفته شد کارگروه‌های فعال در دو کشور در این پرونده، همکاری نزدیک‌تری داشته باشند و این موضوع پیگیری جدی شود. توافقنامه بین قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران و شورای قضایی عراق در مورد برگزاری نشست مشترک هیات تحقیقات در پرونده ترور سردار شهید سلیمانی، ۲۱ اسفند سال ۱۳۹۹ صورت پذیرفت. «کاظم غریب آبادی» معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر نیز روز دوشنبه ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۰ در نشست شورای عالی قوه قضاییه از برگزاری نخستین جلسه کمیته تحقیق مشترک پرونده ترور شهید سلیمانی در روزهای سوم و چهارم آذر ماه سال جاری در کشور عراق خبر داده بود. سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و نیز تعدادی از همراهان آنها، بامداد جمعه ۱۳ دی‌ سال ۱۳۹۸ در پی حمله تروریستی بالگردهای آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند. دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا دستور مستقیم این اقدام تروریستی را صادر کرده بود.

منبع:ایرنا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عبدالله IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 0
    مثل اینکه شما از اشعار ترکی نظامی گنجوی خبر ندارید!! و همچنین از اصالت آذربایجانی اش. این را هم بگویید که جمهوری اسلامی، سعی در پنهان سازی ترک بودن چنین شاعرانی بوده است!!