پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ نشست خبری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با انتقاد از رقم پایین بودجه فرهنگی استان گفت: بودجه فرهنگی استان قم جوابگوی نیازهای فرهنگی استان نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سید موسی حسینی کاشانی عصر دیروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم با اشاره به اعتبارات فرهنگی استان اظهار داشت: توزیع این اعتبارات باید با نظر شورای فرهنگ عمومی باشد تا بتوان از این طریق سیاست‌های کلان فرهنگی را محقق ساخت.

وی ادامه داد: علاوه بر این در اجرای این برنامه‌ها نیز باید دقت نظر داشته باشیم به طوری که میزان کارایی و تأثیرگذاری آن را بررسی کنیم.

حسینی کاشانی افزود: بخشی از اعتبارات فرهنگی در بخش‌های عمرانی هزینه می‌شود که دیر بازده است و ما را از اهداف خودمان دور می کند.

وی به اهمیت طرح‌های پژوهشی اشاره کرد و گفت: بودجه‌های پژوهشی تجمیع شده است و ما از مسئولان امر می‌خواهیم که همه‌ساله تعدادی از پژوهش‌ها را متناسب با نیازها و اولویت‌های فرهنگی استان تعریف کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تنزل رتبه قم در سرانه کتاب‌خوانی اشاره کرد و بیان داشت: استان قم با یک رتبه تنزل به عنوان دومین استانی که سرانه کتاب‌خوانی دارد شناخته شد.

وی در پایان کرونا را موردتوجه قرارداد و گفت: در زمینه واکسیناسیون کرونا نیز نیاز به کارهای فرهنگی و اقناعی به‌شدت احساس می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    1 0
    بودجه کم نیست زیادهم هست.سردار سلیمانی هم با کمترین هزینه بیشترین بازده را داشت