یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تکریم و معارفه مدیران نور حکمت رضوی

حوزه/ مدیر سابق مرکز تخصصی نور حکمت رضوی گفت: ماموریت مجموعه هایی که به علوم عقلی و حکمی می پردازند، دعوت و سیر دادن نفوس در مسیر پروردگار با سه ابزار حمکت، موعظه حسنه و جدال احسن است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین مهدی زمانی فرد به عنوان مدیر جدید مرکز تخصصی نور حکمت رضوی معرفی و از حجت الاسلام و المسلمین واسطی تقدیر شد.

در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحمید واسطی با تمسک به آیه شریفه «ادعوا الی سبیل ربک بالحکمه والموعظه الحسنه و جادلهم بالتی هی احسن(النحل آیه ۱۲۵ )» گفت: در مورد شعاع معنایی حکمت تحقیقی صورت گرفت و در مجموع به این محصول ختم شد که حکمت، قاعده و قانون های هستی است و امتداد کتاب در عمل، و چگونگی آن نیازمند دانستن معادلات هستی است.

مدیر سابق مرکز تخصصی نور حکمت رضوی با بیان اینکه این آیه شریفه ماموریت مجموعه هایی را که به علوم عقلی و حکمی می پردازند نیز روشن می کند که همان دعوت و سیر دادن نفوس در مسیر پروردگار با سه ابزار حمکت، موعظه حسنه و جدال احسن است، ابراز کرد: از آنجا که بار این معنا بر روی حکمت و موعظه حسنه می باشد، کتاب احتجاج طبرسی و مناظرات حضرت رضا(ع) به خصوص با عمران ساوی از نمادهای اساسی است که اگر حکمت آموخته نشود در دریافت از آیات و روایات نیز مشکل به مشکل بر خواهیم خورد؛ چنانکه حضرت وقتی در کیفیت ربط خالق و مخلوق نظریه ظل و تجلی را مطرح می کنند می فرمایند: «أفهمت یا عمران؟»

وی افزود: خروجی مجموعه آموزش ها در علوم عقلی در حوزه که در مرکز نور حکمت نیز ماموریت خاص مصوب دارد، «تعمیق فهم آیات و روایات» است و به همین منظور درسی تحت عنوان «ماثورات کلامی فلسفی» در سرفصل های درسی این مرکز قرار داده شده است.
در همین رابطه مدیر سابق مرکز تخصصی نور حکمت رضوی پیشنهاد داد که داوطلبان به عنوان آزمون جذب مدرسان فلسفه و کلام، باید بتوانند متونی نظیر احتجاج طبرسی و رسالة الولایه علامه طباطبایی را فهم و تحلیل کنند.

وی همچنین با بر شمردن برخی از عناوین مصوب پایان نامه طلاب این مرکز و اشاره به مسئله محور بودن آن، حاصل فرآیندهای انجام شده در سال های گذشته را تشریح کرد.
در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین مهدی زمانی فرد، مدیر جدید مرکز نور حکمت رضوی، ابراز امیدواری کرد که این مرکز در راستای همان عملکرد تحولی مورد نظر

مدیر حوزه علمیه خراسان گام برداشته و در دو عرصه امتدادهای فلسفی و فلسفه های مضاف و همچنین تربیت مدرسین و محقیق با همان نگاه تحولی و تمدنی ادامه مسیر دهد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان لوح تقدیر حجت الاسلام واسطی به پاس مدیریت گذشته و حکم حجت الاسلام زمانی فرد، مدیر جدید این مرکز را تقدیم کرد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha