دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نتیجه اعتماد به دنیای غرب همواره شکست است

حوزه/ مسئول تعلیم و تربیت سپاه همدان گفت: نتیجه اعتماد به دنیای غرب همواره شکست است و باید مشکلات را در داخل با قوت پیگیری و حل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام اسماعیل چراغی، مسئول تعلیم و تربیت سپاه همدان در نشست بصیرتی با موضوع "خروج گام به گام ایران از برجام و تحلیل مسائل روز" که در موسسه آموزش عالی حوزوی فدک همدان به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، گفت: اعتماد به دنیای غرب نتیجه اش فقط شکست است.

وی افزود: موضوع این نشست را باید در دو قسمت مورد بررسی قرار داد؛ بخش اول درباره برجام و نحوه خروج گام به گام از ایران از آن می باشد و بخش دوم تحلیل و بررسی مسائل روز می باشد.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه همدان بیان کرد: بسیاری از افراد نسبت به محتوای برجام ناآگاه هستند و خبر ندارند که ترجمه برجام ۱۳۲ صفحه و دارای ۵ ضمیمه است. برجام شامل؛ پاکسازی ذخایر اورانیوم، قطع ذخیره سازی اورانیوم با غنای کمتر از ۹۸ درصد تا ۱۵ سال، کاهش سانتریفیوژها به یک سوم و انهدام ما بقی آن، اجازه غنی سازی تا ۶/۳ در حالی که برای بحث دارویی غنای ۲۰ درصد لازم است، تعطیلی آب سنگین اراک، دسترسی منظم آژانس به تمام تأسیسات هسته ای، استفاده از سانتریفیوژهای نسل اول که با امضای این تعهدنامه، این امتیازات از ایران گرفته شد.

وی اظهار کرد: در مقابل از دست دادن این امتیازات چه چیزی نصیب ایران شد!! اظهار شد که بعد از راستی آزمایی۶ ماه، ایران تحریم جدیدی نخواهد شد اما تحریم های سابق کماکان به قوت خود باقی خواهد بود، تعلیق فلزات و سنگهای گرانبها، طلا، خرید نفت در همین سطحی که وجود دارد، عودت ندادن ۴۰۰ میلیون دلار پول بلوکه شده، حفظ فشارهای اقتصادی به ایران.

چراغی تاکید کرد: بعد از امضای برجام، طی نامه ای به مقام معظم اطلاع داده شد که پیروزی حاصل شد، اما بُرد زمانی وجود دارد که تضمین کافی برای جلوگیری از تخلفات باید وجود داشته باشد.

وی در پایان دشمنان را غیر قابل اعتماد دانست و گفت: باید مشکلات را در داخل با قوت پیگیری و حل کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha