دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام حسین فیروزی

حوزه/ حجت الاسلام فیروزی گفت: در همه رفتار و دوستی های ما باید ملاک  دین و خداوند متعال باشد و از مصاحبت با افراد نیز باید رنگ الهی به خود بگیریم و مردم زمانی به عالم و طلبه اعتماد می کنند که خود از افراط در امور و تفریط در عمل به واجبات بپرهیزد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، حجت الاسلام حسین فیروزی، امروز در جمع طلاب نقده که در مدرسه علمیه امام صادق (ع) این شهرستان برگزار شد، افراط و تفریط در امور دینی را از بزرگترین آسیب های طلبگی دانست و اظهار داشت: میانه روی در امور با دو معیار حق و عدل دستور امام علیه السلام است و باید این مسائل را در طلبگی مد نظر قرار دهیم.

وی با تاکید بر الگو گرفتن از زندگی علمای بزرگ شیعه و عمل به آیات قرآن، گفت: قرآن کریم در آیات مختلف خظ و مشی انسان ها و مؤمنین را مشخص کرده است و از آن جمله در آیه ۳۱ سوره مبارکه اعراف این چنین بیان می کند؛ "کُلُوا وَاشْرَبُوا وَلَا تُسْرِفُوا " و این مسئله باید در همه شئونات زندگی رعایت و از افراط و تفریط و اسراف عمر خود داری شود.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) نقده افزود: عمل به واجبات و ترک محرمات اولین وظیفه یک طلبه است، البته عمل به مستحبات و خصوصا توسل به ائمه علیهم السلام ضامن موفقیت بوده و در انجام فرائض دینی یار و یاور انسان خواهد بود.

وی با تاکید بر رفتار نیکو با والدین و عمل به سخنان آن ها، رعایت نماز اول وقت و حساسیت به سلام و جواب آن، اضافه کرد: در همه رفتار و دوستی های ما باید ملاک، دین و خداوند متعال باشد و از مصاحبت با افراد نیز باید رنگ الهی به خود بگیریم و مردم زمانی به عالم و طلبه اعتماد می کنند که خود از افراط در امور و تفریط در عمل به واجبات بپرهیزد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha