جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سیدسجاد هاشمیان، المصطفی تهران و البرز

حوزه/ مدیر نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه در استان‌های تهران و البرز گفت: نیروی انسانی اگر در مسیر درست تربیت شوند و در مسیر رضای خدا گام بردارند، ثروت و سنگ‌های قیمتی برای جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسجاد هاشمیان، مدیر جامعةالمصطفی در تهران و البرز عصر امروز در آیین بزرگداشت هفته بسیج که در نمازخانه سازمان مرکزی جامعةالمصطفی برگزار شد، اظهار کرد: احیا و گسترش فرهنگ بسیجی در جامعةالمصطفی به عنوان مجموعه بزرگ علمی و فرهنگی در جهان امروز ضروری است.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه افزود: تربیت انسان‌ها، مسئولیت سنگینی است که بخشی از آن بر عهده جامعةالمصطفی قرار دارد و با روحیه بسیجی می‌توان از عهده این مسئولیت برآمد.

حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمیان به روایتی از امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: عَنْهُ عَلَیْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: «اَلنَّاسُ مَعَادِنُ کَمَعَادِنِ اَلذَّهَبِ وَ اَلْفِضَّةِ مَا کَانَ لَهُ فِی اَلْجَاهِلِیَّةِ أَصْلٌ فَإِنَّهُ لَهُ فِی اَلْإِسْلاَمِ أَصْلٌ، امام صادق(ع) فرمودند: «مردم معدن‌هایی مثل معدن‌های طلا و نقره‌اند، در زمان جاهلیت برای این معدن اساس و پایه‌ای نبود، اما در اسلام دارای اساس و پایه است.»

وی بیان کرد: براساس این روایت، هر انسان مانند معدن طلا یا نقره است. ما در نگاه اولیه به معادن، تنها خاک و سنگ‌ها را می‌بینیم، اما برای استخراج این سنگ‌های قیمتی، باید تلاش و زحمت فراوانی کشید و تا زمانی که از این معادن ارزشمند استخراج نکنیم، به ثروت دست نمی‌یابیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمیان خاطرنشان کرد: نیروهای انسانی اگر در مسیر درست تربیت شوند و برای رضایت خدا حرکت کنند و پالایش شوند، به انسان‌های ارزشمندی مبدل خواهند شد. همانگونه که بسیجیان چه در گذشته و امروز ثروت‌های این مرز و بوم هستند. لذا باید بکوشیم همه ما که در مجموعه ارزشمندی مانند جامعةالمصطفی مشغول خدمت هستیم، همواره در این مسیر گام برداریم.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha