شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر / دیدار سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین با آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: باید در نماز جمعه مسائل برای مردم تبیین و تحلیل شود، از این رو باید مطالبی دقیق و همراه با مطالعه عمیق و جامعیت فراوان و در نظر گرفتن همه ابعاد، مطالب دارای محتویات به روز و کامل و جامع دراختیار ائمه جمعه قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه؛ با بیان اهمیت نماز جمعه در اسلام گفتند: تقویت جایگاه نماز جمعه امروز بسیار ضروری است و از آنجا که این جایگاه واسطه بین مردم و نظام است باید حقایق طبق موازین شرعی در آن تبیین شود و تخریب و یا تضعیف آن مصلحت نیست.

معظم له در این دیدار ضمن تجلیل از خدمات صورت گرفته در دوران مسئولیت حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری افزودند: الحمدلله جنابعالی فردی موفق و دارای شایستگی های زیادی می باشید و ما از برنامه های که گزارش داده اید و از نهاد نماز جمعه حمایت می کنیم.

این مرجع تقلید، تریبون نماز جمعه را واسطه بین مردم و نظام بیان نمودند و افزودند: باید در نماز جمعه مسائل برای مردم تبیین و تحلیل شود، از این رو باید مطالبی دقیق و همراه با مطالعه عمیق و جامعیت فراوان و در نظر گرفتن همه ابعاد، مطالب دارای محتویات به روز و کامل و جامع دراختیار ائمه جمعه قرار بگیرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی، تفسیر قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را از منابع عالی برای بهره مندی درخطبه های نماز جمعه نام برده و بیان داشتند: امروز در دنیایی واقع شده ایم که باید ائمه جمعه زمان شناس باشند و مسائل و حقایق عصر ما یعنی مسائل آخرالزمان را خوب تحلیل کنند و به گوش مردم برسانند.
این مرجع تقلید، تقویت نماز جمعه ها را بسیار ضروری دانسته و افزود: نماز جمعه واسطه بین مردم و نظام است و امام جمعه باید مسائل را بشناسد و با رعایت موازین شرعی بیان کنند و تضعیف و تخریب این جایگاه به بهانه های مختلف مصلحت نیست.
معظم له با تجلیل از شخصیت و خدمات و گزارش عملکرد حجت الاسلام آقای حاج علی اکبری ایشان را فردی موفق دانسته و فرمودند: برنامه های که گزارش داده شد با جدیت پیگیری شود و باید مراقب دشمنان اسلام و انقلاب باشیم که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) عامل مشکلات در میان مسلمین را اختلاف و راه نجات را وحدت بیان فرموده اند.
پیش از سخنان معظم له حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری؛ رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گزارش جامعی از نهاد ائمه جمعه بیان کردند.

باید حقایق طبق موازین شرعی در نماز جمعه تبیین شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha