سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
خانم رمضانیان

حوزه/ نشست سیاسی، با عنوان «ویژگی های یک طلبه بسیجی و الگوگیری آنها از زنان دوران هشت سال دفاع مقدس» در موسسه آموزش عالی فاطمه الزهرا(س) اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، عفت رمضانیان، مدیر موسسه آموزش عالی فاطمه الزهرا (س) اصفهان، در نشست سیاسی، با عنوان: «ویژگی های یک طلبه بسیجی و الگوگیری آنها از زنان دوران هشت سال دفاع مقدس»، انقلاب اسلامی را زمینه ساز ظهور معرفی کرد و گفت: اگر نگوییم نقش زنان در پیروزی انقلاب بیش از مردان بوده، کمتر از آنها نبوده است. به گفته امام خمینی(ره) «زنان در دوران دفاع مقدس کار حضرت زهرا(س) را تکرار کردند.»، مادران و همسران شهدا در نبود مردان خود تربیت فرزندانشان را بر عهده گرفتند و با تلاش جهادگونه، الگوی زن مسلمان ایرانی را به دنیا معرفی کردند.

مدیر مجتمع آموزش عالی فاطمه الزهرا(س) اصفهان با بیان اینکه بسیجی و طلبه بودن در کنار هم معنا پیدا می کنند، چرا که این دو، از هم انفکاک ناپذیر هستند، گفت: باید اندیشه مهدویت و نقش‌آفرینی خود در دفاع از ولایت، آرمان‌های دین و انقلاب را تا زمان ظهور ادامه دهیم‌ و در مسیر طلبگی به نظام و به امام خدمت کنیم.

وی به بارزترین ویژگی های یک طلبه بسیجی پرداخت و ادامه داد: بسیج یک مکتب برگرفته از اندیشه امام راحل (ره) است. طلبه بسیجی باید به مکتب امام و اندیشه امام(ره) وفادار باشد. مکتبی که انسان کاملی چون شهید حاج قاسم سلیمانی را پرورش داد. باید از حاج قاسم که یک بسیجی با اخلاص بود، الگو گرفت.

مدیر موسسه آموزش عالی فاطمه الزهرا(س) اصفهان، یکی از شاخصه های بسیجی بودن را تواضع و فروتنی دانست و گفت: رفتار و منش شما برای آحاد جامعه الگو باشد. طلبه ی بسیجی باید تواضع و فروتنی را از حضرت زهرا(س) یاد بگیرد. بسیجی طلبه، الگوی اخلاص است، اگر طلبه بسیجی هستید باید غیرت دینی داشته باشید. غیرت دینی یعنی حجاب شما، وارد نشدن در مجلس گناه، حسن خلق و...؛ اخلاق نیک در خانواده و در جامعه بسیار موثر است. بسیجی باید مردمی باشد در کنار مردم بوده و از مشکلاتشان آگاه و برای بهبود وضعشان تلاش نماید. اگر همه این ویژگیها را در خود تقویت نمودید مسلم است که نقش‌آفرین خواهید بود.

وی با اشاره به بند هفتم بیانیه گام دوم انقلاب، افزود: سبک زندگی ما با الگو گیری از غرب آنقدر دستخوش تغییر شده و خسارت به بار آورده است که غیرقابل جبران می باشد. بر ما طلاب بسیجی است که با حرکت جهادگونه، زندگی حضرت زهرا(س) را جایگزین زندگی خسارت بار غرب نمود و آن را در جامعه گسترش دهیم. باید هوشمندانه عملکرد کرد واین امر مهم نیازمند کار جهادی و همه جانبه است. طلبه باید علاوه براینکه در خانواده خود نقش آفرین است در اجتماع هم مثمر ثمر باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha