جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خانواده شهدا

حوزه/ سکینه خانکانلو، مادر شهید علی‌اکبر خانکانلو و خواهر شهید احیاء خانکانلو از شهدای گلگون‌کفن هشت سال دفاع مقدس روستای بزنج اسفراین در قاب شکوه مادری تکریم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، امروز فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با همراهی چند تن از نمایندگان بسیج حوزه خواهران و برادران اسفراین و نیز فعالان فرهنگی و مسجدی روستای بزنج، به دیدار مادر شهید علی‌اکبر خانکانلو رفتند و پای لحن ساده و مهربان و کلمات ِ قلب ِصبور آن مادر شهید نشستند.

سکینه خانکانلو، مادر شهید علی‌اکبر خانکانلو و خواهر شهید احیاء خانکانلو که در خانه کاه‌گلی و روستایی خود میزبان، اهالی فهما در اجرای طرح ملی شکوه مادری بود، صداقت و از گذشتگی را ویژگی فرزند شهیدش نام برد و گفت: بار آخر که می‌رفت گفتم پسرم بارها رفتی الآن وقتش است که لباس دامادی بپوشی و برای تو مراسم عروسی بگیریم که در جوابم گفت: مادر، مادران و خواهران هم‌وطن در مرزها و در این جنگ امنیت و آرامش ندارم من چطور می‌توانم جشن عروسی بگیرم.

وی که با بیان شیرین مادرانه و کلماتی که در کهولت و صبر سال‌ها، مجرب و آزموده کنار هم چیده می‌شد، همچنین اضافه کرد: پسرم همواره در میدان بودن و مدافع اسلام و مسلمین شدن را همیشه اعلام و به آن عمل می‌کرد و حتی در وصیت‌نامه‌اش هم به این موضوع تأکید کرده است.

هاشم شیرازیان، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی نیز در این دیدار ضمن گرامیداشت هفته بسیج، از خانواده شهید و میزبانی از فعالان کانون مسجد قدردانی کرد و گفت: اجرای طرح شکوه مادری قدمی در جهت زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و معرفی الگوهای ارزشمند مادری با تکریم مادران شهدا و همچنین مادران تأثیرگذار است.

گفتنی است، شهید والامقام علی‌اکبر خانکانلو هفتم بهمن ۱۳۴۰، در یکی از روستاهای توابع شهرستان اسفراین دیده به جهان گشود پدرش علی‌اصغر نام داشت و به‌عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت و درنهایت بیست و چهارم فروردین ۱۳۶۲، با سمت فرمانده تیپ هجده جوادالائمه در فکه توسط نیروهای عراقی به شهادت رسید. پیکر این شهید والامقام مدت‌ها در منطقه برجای ماند و پس از تفحص در زادگاهش به خاک سپرده شد.

همچنین شهید والامقام احیاء خانکانلو متولد ۱۳۴۱ روستای بزنج اسفراین است که در تاریخ ۲۷ مهرماه ۱۳۶۷ درحالی‌که عازم مأموریت و کمک‌رسانی به یکی از پایگاه‌های تحت محاصره ضد انقلابیون بود با گروهان تحت امر خود در بین راه موردحمله ناجوانمردانه دشمن قرار گرفته و به درجه رفیع شهادت رسید.

این دیدار به همت فعالان کانون فرهنگی هنری معراج السعاده روستای دوستدار کتاب بزنج برنامه‌ریزی و اجرا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha