یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شهید علمی

حوزه / جمعی از اساتید و طلاب مدرسه علمیه مولاوردیخان با خانواده طلبه شهید سیدباقر علمی دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام جواد خدابخش به همراه جمعی از اساتید و طلاب مدرسه علمیه مولاوردیخان، ظهر امروز در دیدار با خانواده طلبه شهید سیدباقر علمی گفت: اقتدار کشور ثمره رشادت های شهدا، ایثارگران، جانبازان و رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس است.

مسئول تهذیب مدرسه علمیه مولاوردیخان خاطرنشان کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، خاطرات دفاع مقدس ثروت ملی است، بنابراین انتقال خاطرات ارزشمند آن روزها به نسل امروز و آینده کشور بسیار حائز اهمیت است که باید مورد توجه واقع شود.

وی ادامه داد: قدرت دفاعی ایران اسلامی و روحیه ایثار و شهادت طلبی قدرتی بازدارنده است که این هم از برکات و نتایج هشت سال دفاع جانانه ملت بزرگ ایران اسلامی در مقام دشمنان تا بن دندان مسلحی بود که آرمانی جز دد منشی و خونخواری نداشتند، است.

خدابخش افزود: رمز ماندگاری فداکاری شهیدان و ایثارگران در دوران دفاع مقدس این است که آنان جان خودشان را فدای اسلام و ارزش های الهی کردند و امروزه نام و یاد شهدا را زینت بخش کلام و نگرش خود قرار دادن وظیفه همگانی است.

وی اظهار کرد: هرگز نباید نام و یاد شهیدان و فرهنگ ایثار و شهادت در گذر زمان به فراموشی سپرده شود، چرا که روحیه ایثار و شهادت و عمل به این روحیه می تواند ما را از کوران آسیب های مختلف اجتماعی و اعتقادی محافظت کند.

یادآوری می شود، طلبه شهید سید باقر علمی یکم فروردین ۱۳۴۳، در شهر قزوین به دنیا آمد. پدرش سید نعیم و مادرش نجیبه نام داشت و تا پایان اتمام کفایتین درس خواند.

وی به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت ودر چهارم دی ۱۳۶۵، در ام‌الرصاص عراق به شهادت رسید و پیکرش مدت‌ها در منطقه جا ماند و سال ۱۳۷۶، پس از تفحص در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

دیدار اساتید و طلاب مدرسه علمیه مولاوردیخان با خانواده طلبه شهید علمی

دیدار اساتید و طلاب مدرسه علمیه مولاوردیخان با خانواده طلبه شهید علمی

دیدار اساتید و طلاب مدرسه علمیه مولاوردیخان با خانواده طلبه شهید علمی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha