چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مدیریت حوزه علیه خواهران مازندران

حوزه/حجت الاسلا والمسلمین احمد اندرخورا کارشناس مذهبی گفت: علم آن چیزی است که ما را به توحید و خداوند وصل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین احمد اندرخورا در جمع طلاب جدید الورود و کادر مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) ساری، اظهار کرد: که هریک از شما ممکن است هدفی داشته باشید و حتی این هدف می‌تواند پس از ورود به حوزه علمیه تعدیل، تغییر و یا ترقی پیدا کند، مهم ترین اهداف ایده آل در مسیر طلبه شدن در ابتدا اصلاح و خودسازی و سپس اصلاح جامعه است .

وی هدف خداوند از خلقت انسان را رسیدن به کمال و سعادت دانست و افزود: برای رسیدن به سعادت نیازمند دو بال علم و عمل هستیم، از نظرطلاب، علم آن چیزی است که ما را به توحید و خداوند وصل کند، پس بقیه علوم غیر دینی و تجربی همه جزء فنون (پزشکی، مهندسی، ...) هستند که انسان آن را فرا می گیرد .

کارشناس مذهبی، یادگیری دین و تبلیغ آن را بهترین عمل دانست و خطر نشان کرد: اگر این بهترین عمل نبود، هیچ گاه خداوند آن را بر پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله) تکلیف نمی کرد؛ ایشان، برای تزکیه، تعلیم، آشنایی با قرآن و هدایت بشر برانگیخته شده است، پس شما طلاب وارث انبیاء هستید و همان راهی را باید بروید و به آن عمل کنید که انبیاء رفتند.

حجت الاسلام والمسلمین اندرخورا بیان کرد: عمر و زمان به سرعت و غیر محسوس در حال گذشت است و زمان با هیچ چیزی قابل معاوضه نیست، هر سرمایه ای که انسان از دست بدهد قابل جبران است مگر عمر و زمان؛ شما طلاب که در سن نوجوانی وارد مدرسه علمیه شدید، این را قدر بدانید.

وی ادامه داد: طبق فرمایشات بزرگان، آموختن علم و داشتن تقوا، اساس طلبگی است و فرجام کار کسی که این دو عنصر را نداشته باشد، در اثر وسوسه‌ها و خطرات، بجای خدمت به امام زمان(عج) خدمت به دشمنان را خواهد داشت؛ طلبه باید با نماز شب و قرآن، مانوس باشد و قرآن باید در زندگی طلبه و در امر تبلیغ، مبنای کار او قرار بگیرد تا مردم با زبان قرآن بیشتر آشنا شوند.

انتهای پیام 313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha