جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بهشتی نژاد

حجت الاسلام والمسلمین بهشتی نژاد گفت: چه می شود که گوش برخی از افراد امروز به دهان دشمنان خارجی است؛ امروز اگر عزت و احترامی به مسئولین است بواسطه انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین بهشتی نژاد، پیش از ظهر امروز در جلسه جامعه روحانیت و ائمه جماعات اصفهان اظهار کرد: امام جعفر صادق علیه‌السلام فرمودند: « مردم هیچ آبادی‌ از سه گروه، بی‌ نیاز نیستند که در کار دنیا و آخرت خویش به ایشان پناه بَرَند و چون آنان را نداشته باشند، شوربخت باشند، فقیه دانا و پرهیزگار، امیر نیکوکار و فرمان‌روا، و طبیب آگاه و مورد اعتماد.

وی بیان کرد: در این روایت، دو بال تخصص و تعهد برای هر سه گروه ذکر شده است، یکی از واژگان مشهور قرآن در رابطه با حرکت انبیا و همچنین از تعابیر معروف روایی، تعبیر نصیحت و خیرخواهی است که از زبان حضرت نوح و هود در قرآن آمده است.

استاد حوزه با اشاره به اینکه رسول مکرم اسلام در روایتی همچنین فرمودند «وَ قَالَ أَیْضا مَنْ یَضْمَنْ لِی خَمْسا أَضْمَنْ لَهُ اَلْجَنَّةَ اَلنَّصِیحَةَ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ اَلنَّصِیحَةَ لِرَسُولِهِ وَ اَلنَّصِیحَةَ لِکِتَابِ...» (هر کس به انجام پنج چیز خودش را ملزم سازد من بهشت را برایش ضمانت کنم:خیر خواهی برای خدای عزّ و جلّ، خیر خواهی برای رسول خدا، خیر خواهی برای کتاب خدا، خیر خواهی برای دین خدا، خیر خواهی برای تمامی مسلمانان)

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: در واژه نصوح، خلوص نهفته است، یکی از جلوه های خلوص درونی و سوز درونی، نصیحت زبانی است، لازمه خیرخواهی درونی، نصیحت زبانی خواهد بود.

وی در تشریح روایت رسول اکرم(ص)، گفت: منظور از اَلنَّصِیحَةَ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ اَلنَّصِیحَةَ لِرَسُولِهِ وَ اَلنَّصِیحَةَ لِکِتَابِ ... این است که انسان همه ظرفیت خود را برای خدا و دین رسول خدا و قران استفاده نماید.

حجت الاسلام بهشتی نژاد در ادامه اشاره ای به سابقه این جلسه قریب به سی و اندی سال، یعنی سال ۶۸ اشاره کرد و گفت: در ابتدا این تجمعات تحت عنوان جامعه ائمه جماعات مطرح بود که یک شورای مرکزی متشکل از ۲۰نفر از علمای شاخص شهر که اغلب مرحوم شده اند، بودند و فعالانه ماهانه در مناطق مختلف تشکیل جلسه می دادند.

وی با بیان اینکه در آن زمان همیشه روحانیت زبان مردم و انعکاس دهنده مشکلات مردم در عین حال با پشتوانه دلسوزی و درایت و تحت احساسات قرار نگرفتن بود، عنوان کرد: این جای تاسف است بعد از گذشت چهل سال سخنان و مواضعی از زبان عده ای می شنویم که به مبانی نهضت انقلاب هجوم برده و انگشت اشاره خود را به سمت ولایت فقیه برده و استهزاء می کنند و با تعبیر بی ادبانه ای برخورد میکنند.

حجت الاسلام بهشتی نژاد اذعان کرد: روحانیتی که چهار دهه پشتوانه انقلاب بوده است، امروز مورد هجوم افرادی قرار می گیرد که به بهانه های مختلف و با اهداف خاصی دست به تخریب روحانیت می زنند.

وی ابراز کرد: اگر نبود مجاهدت هایی چون شهید سردار سلیمانی در سوریه امروز امنیت و آرامش کنونی در کشور حاکم نبود، چگونه عده ای عملکر خالصانه مدافعان حرم را زیر سؤال برده و با اغراض مسموم القابی چون مدافعان اسد بر روی این شهدا می گذارند.

استاد حوزه افزود: امروز هجمه به کل روحانیت وارد شده است و دشمن درصد توطئه علیه جامعه روحانیت است، باید مراقب باشیم مقدسات نهضت انقلاب اسلامی زیر سوال نرود که اگر دشمن بر ما مسلط شد، رحمی به هیچ گروه داخلی اعم از روحانیت و غیر روحانیت نخواهد کرد؛ آحاد ملت ایران در چشم دشمنان اسلام و انقلاب، همه یکسان است.

وی ادامه داد: چه می شود که گوش برخی از افراد امروز به دهان دشمنان خارجی است؛ امروز اگر عزت و احترامی به مسئولین است بواسطه انقلاب اسلامی است.

عضو جامعه روحانیت و ائمه جماعات اصفهان گفت: عزت امروز شیعه در دنیا، مدیون مکتب اهل بیت(ع) و انقلاب اسلامی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جلسه چهل ساله جامعه روحانیت و ائمه جماعات اصفهان، تابلویی برای همه قشر روحانیت است، لذا دغدغه مندی اعضا برای مشکلات مردم لازمه تداوم این مسیر است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha