جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ی

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: طلبه ای که با علم آموزی موجب تحول بنیادین، اصولی، ارزشی و اخلاقی در جامعه شود، علمش، علم کارآمد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، دوشنبه ۸ آذر۱۴۰۰ در مراسم آغاز حضوری کلاس های حوزه علمیه کاشان که در مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) برزک برگزار شد، با اشاره به آفات علم بی عمل از منظر روایات، اظهار داشت: علمی که در روح و جان انسان اثر نکند نمی تواند کارآمد باشد.

نماینده ولی فقیه درکاشان با بیان اینکه علم یک طلبه باید در جامعه تاثیرگذار باشد، ادامه داد: طلبه ای که با علم آموزی موجب تحول بنیادین، اصولی، ارزشی و اخلاقی در جامعه شود، علمش، علم کارآمد است.

وی با اشاره به اینکه شهدا در خانواده هایشان تحول و انقلاب ایجاد کردند، افزود: پدر و مادر شهیدی را ملاقات کردم که می گفتند ما اهل نماز شب نبودیم، ولی پس از شهادت فرزندمان در مکانی که ایشان نماز شب می خواند، هر شب نماز شب می خوانیم.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه طلبه باید اهل عمل باشد، اظهار کرد: طلبه ای که در بین خانواده اش اهل قرآن، نماز شب، تواضع و فروتنی نباشد، آن خانواده هم اهل قرآن و نماز شب نخواهد بود.

وی به وظایف فرزند در برابر پدر و مادر از دیدگاه قرآن اشاره کرد و ابراز داشت: براساس دستور قرآن فرزند نسبت به پدر و مادر باید متواضع، فروتن و خاکسار باشد.

آیت الله سلیمانی در پایان با تاکید بر دوری از غیبت و تهمت، خطاب به طلاب گفت: از شروع درس طلبگی، پایه و اساس کارتان را بهتر بچینید.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام حلاجی مفرد، امام جمعه برزک با ارائه گزارشی از فعالیت های مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع)، اظهار داشت: امیدواریم با آغاز حضوری کلاس های درس بتوانیم در راستای رسالت حوزه های علمیه براساس منویات مقام معظم رهبری گام های اساسی را برداریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha