جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ دیدار جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم با مسئول مرکز رسانه و فضای‌مجازی حوزه‌های علمیه/ حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا برته

حوزه/ مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه گفت: امروز خبرگزاری حوزه بین‌المللی شده و با ۵ زبان مستقر و دو زبان آزمایشی، مخاطبان خود را در کشورهای مقصد پیدا کرده است، بطوریکه در برخی زبان‌ها مخاطبین ما تا ۸۰ درصد خارج از کشورند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا برته، مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه، امروز در حاشیه بازدید حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری از خبرگزاری حوزه نشستی با این نماینده‌ ولی‌فقیه در استان بوشهر، اظهارکرد: امروز خبرگزاری حوزه در چند ضلع دارای اقدامات ارزشمندی است از جمله،«رصد مسئله حوزه و روحانیت درفضای عمومی کشور»، «تولیدات چند رسانه‌ای»، «جریان سازی»، «سامانه انتشار» اضلاع فعالیت مجموعه مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه را تشکیل می‌دهند.

سخنگوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه،ادامه داد: در حوزه رصد، ما به مسائل مربوط به حوزه و روحانیت در فضای عمومی کشور می‌پردازیم و در همین عرصه اقدام به ایجاد برنامه‌ها و طرح های تحولی کرده‌ایم. در واقع دیده‌بانی حوزه و روحانیت در این بخش صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین برته، ادامه داد: در کنار بحث رصد، تولیدات چند رسانه ای را داریم که بحمدالله تاکنون ۵۰ محصول چندرسانه‌ای از ارائه خدمات علمی و آموزشی حوزه علمیه به فرهنگی کشور، ضبط های اولیه را پشت سر گذاشته و در حال اقدامات بعدی است.

وی به جریان سازی رسانه ای در مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: بعد از تولیدات چندرسانه، بحث جریان سازی خبری و ایجاد گفتمان برای همه این نکاتی که عنوان شد بر عهده خبرگزاری حوزه و هفته نامه افق حوزه است که بعد از آن «سامانه انتشار» را داریم.

سخنگوی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: متاسفانه در بدنه جبهه انقلاب و جبهه ارزشی با اینکه انبوهی از اقدامات و محتوای ناب تولید می‌شود، اما دارای سازمان نشر قوی نیستند. هر چقدر محتوای داریم که باید به دست مصرف کننده نهایی ما برسد،ولی به جهت نداشتن سامانه انتشار، آن چیزی که باید به دست مردم برسد، محقق نمی شود.

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رسانه حوزه برای همه حوزویان بوده و مختص به شخصیت خاصی نیست، تأکید کرد: امروز طلاب جوان و نخبه حوزه های علمیه، جایگاه خود را در رسانه حوزه و هفته نامه افق حوزه پیدا کرده‌اند، چرا که رسانه حوزه متعلق به همه جریانات حوزوی است و استان‌های کشور نقش مهمی را در این عرصه ایفا می‌کنند بطوریکه امروز بخش بیشتر از فعالیت‌های خبری همکاران ما، مختص حوزه و حوزویان سراسر کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین برته، عملکرد رسانه حوزه را برای جلب اعتماد افکار مختلف جریان حوزوی سازنده توصیف کرد و بیان داشت: این جلب اعتماد، موجب شده حتی دشمنان هم نگاه ویژه به این رسانه حوزوی داشته باشند و به رصد آن بپردازند.

وی مهمترین سیاست رسانه حوزه را ایجاد وحدت گفتمان بین همه جریان های حوزوی، بی طرفی نسبت به اتفاقات و حوادث و همه جریانات اصیل حوزوی و تربیت کادر برای جنگ رسانه ای، حضور در مناطق محروم برای انتشار اخبار مدارس علمیه و حوزه و روحانیت، ارتباط و تعامل با نخبگان، انتشار مقاله و پایان نامه های نخبگان جوان حوزوی عنوان کرد.

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی این رسانه را متعلق به همه جریان حوزوی اعم از برادر و خواهر دانست و بیان داشت: رسانه حوزوی تلاش دارد همه اتفاقات حوزویان را به درستی و به موقع پوشش دارد و حتی در مواردی هم سعی می کند خواهران طلبه نقش مهمی در بحث تولید اخبار و... داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین برته عملکرد مناسب این رسانه حوزوی در قبال مخاطبین خود را بالاترین عامل جذب مخاطب حتی از نوع افکار رقیب دانست و بیان داشت: این مسئله آن قدر جدی است که دشمنان و رسانه های رقیب هم این رسانه را رصد می کنند.

وی با بیان اینکه مرکز رسانه حوزه قوی تر از گذشته وارد عرصه فضای مجازی می شود، اظهار داشت: گواه این مطلب حضور ۶۵ درصد از جمعیت ایرانیان در این فضا است.

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه با بیان این که بیشتر کسانی که در فضای مجازی هستند، وقت خود را صرف فیلم و عکس می کنند، افزود: این مسئله بیانگر عمق توجه مردم به فضای مجازی و استفاده از این فضا است.

وی با بیان اینکه مشاغل اینترنتی نیز جایگاه ویژه ای در میان مردم پیدا کرده و رشد و افزایش قابل توجهی هم داشته، عنوان کرد: این وقایع و اتفاقات در فضای مجازی بیانگر این است که اگر می خواهید با ایرانیان ارتباط داشته باشید، این ارتباط تنها از طریق فضا مجازی می تواند اتفاق بیفتد، چرا که ذائقه ها به این سمت کشیده شده اند.

مدیر مسئول خبرگزاری حوزه، با اشاره به سیاست های مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه، گفت: این رسانه حوزوی برای حضور قوی در فضای مجازی سعی کرده سیاست ها و منشوراتی را آماده کند که در این رابطه می توان به تدوین سیاست های کلی نظام و کنشگری، سند حمایت از کسب و کار اینترنتی، صدور مجوزهای اینترنتی، ارتقای سطح سواد رسانه ای، تأمین و تولید محتوای رسانه ای و فضای مجازی اشاره کرد.

وی، با اشاره به نقش حوزویان در عرصه مجازی و طراحی این کار ویژه، گفت: این کار ویژه طراحی شده و در حال حاضر ۲ هزار نفر از میان طلاب در حوزه رصد، چند رسانه ای و کنش گری فضای مجازی شناسایی و ثبت نام کرده اند.

وی با اشاره به درگاه های اطلاع رسانی در حوزه، گفت: خبرگزاری حوزه و هفته نامه افق حوزه، درگاه های اطلاع رسانی می باشند و تلاش شده این درگاه ها جایگاه خوبی در میان مخاطبین پیدا کنند و در حال حاضر استقبال مخاطبین از دو درگاه نیز قابل توجه است.

مدیرمسئول هفته نامه افق حوزه با بیان اینکه این درگاه نسبت به گذشته رشد بسیار قابل توجهی از نظر درصدی و استقبال مخاطبین داشته و این هم به دلیل مرجعیت علمی و رسانه ای آن است، افزود: هفته نامه افق حوزه نشریه مکتوب حوزه است و در همین رابطه توانسته ویژه نامه های خوبی در موضوعات مختلف از جمله سبک و زندگی اخلاقی علمای اثرگذار تولید و نشر دهد.

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه به رابطین خبری و دفتر نمایندگی این مرکز در استانها اشاره کرد و گفت: این امر با قوت بیشتری درحال پیگیری است. در بعضی استانها که صفحه ای برای آن در خبرگزاری حوزه راه اندازی شده، محتوای آن در همین رسانه تأمین می شود.

حجت الاسلام والمسلمین برته گفت: در هفته نامه افق حوزه نیز آمادگی داریم برای هر مدیریت استانی، یک ویژه نامه کار کنیم و البته محتوای آن می تواند از سوی مدیریت استانی تأمین شود.

وی برای حضور برگزاری دوره خبرنگاری برای مدیریت های استانی نیز اعلام آمادگی کرد و گفت: این آمادگی برای این مرکز وجود دارد و می تواند این دوره ها را برگزار کند.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha