شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عالم زاده نوری

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین عالم زاده نوری، با بیان اینکه در تلاش برای تربیت طلبه در تراز انقلاب هستیم، گفت: آنچه مدیریت کلان حوزه از معاونت تهذیب می‌خواهد، علاوه بر اخلاق و ترتیب، توجه به شخصیت طلبه به‌صورت جامع و متوازن است؛ به‌گونه‌ای که تمام ابعاد و ساحت آن کمالات و فضائل انسانی متناسب با مقاصد انقلاب اسلامی و عصر امام خمینی(ره) در وجود طلبه شکل گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عالم زاده نوری، معاونت تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در دیدار با آیت‌الله موسوی جزایری، به ارائه گزارشی از اقدامات معاونت تهذیب حوزه پرداخت و اظهارداشت: آنچه مدیریت کلان حوزه از معاونت تهذیب می‌خواهد، علاوه بر اخلاق و ترتیب، توجه به شخصیت طلبه به‌صورت جامع و متوازن است؛ به‌گونه‌ای که تمام ابعاد و ساحت آن کمالات و فضائل انسانی متناسب با مقاصد انقلاب اسلامی و عصر امام خمینی(ره) در وجود طلبه شکل گیرد.

وی تصریح کرد: یک طلبه به‌عنوان یک خروجی حوزه، باید در تمام ساحت‌ها و فضائل اخلاقی ممتاز و برجسته باشد؛ به همین دلیل برنامه‌های جامعی در معاونت تهذیب به‌صورت سراسری تدوین و پیاده‌سازی شده که استان خوزستان، یکی از استان‌های برتر در اجرای برنامه‌های تهذیبی است.

بیشتر بخوانید؛

دیدار معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با آیت الله موسوی جزایری

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عالم زاده نوری، محور برنامه‌های تهذیبی حوزه را اخلاق و تربیت عنوان کرد و گفت: این برنامه‌ها در سه ساحت «تربیت عملی» به معنای التزام کامل به شریعت، «تربیت اجتماعی» برای دغدغه‌مندی طلبه به انقلاب اسلامی و اهتمام به امور مسلمین و به‌عنوان مقدمه نیز «تربیت جسمی و زیستی» برای داشتن یک بدن سالم و چالاک در سطح مدارس علمیه سطح کشور دنبال می‌شود.

وی افزود: تربیت علمی و تا حدود عقلانی توسط معاونت آموزش و پژوهش انجام می‌شود، ولی آماده کردن طلبه برای یک خدمت خالصانه، مجاهدانه و مؤمنانه، بر عهده معاونت تهذیب است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عالم‌زاده نوری، در پایان سخنان خود، محور برنامه‌های اصلی معاونت تهذیب حوزه را در سه زمینه «اخلاق و تربیت»، «قرآن و عترت» و «مشاوره» بیان کرد و گفت: این مسیر در زمان تصدی معاونان سابق آغاز شده و به حول قوه الهی تلاشمان این است که این مسیر را با قوت بیشتری ادامه دهیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha