جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کناب

حوزه/ آنچه امروز برای حوزه و روحانیت ضروری است اول آسیب شناسی مدیریت آن در قرون گذشته و معاصر در خصوص آموزش، پژوهش و تبلیغ است و دوم بررسی تجارب و تکنیک های بسیاری از فِرق مذهبی دنیا در مدیریت موارد سه گانه بالا بویژه در حوزه جهان و بین الملل است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محمدرضا پی سپار با اشاره به کتاب "مأخذ شناسی مدیریت حوزه و روحانیت" بیان کرد: همانطور که امروزه بشر عقل خود را برای پیشرفت تکنولوژی و فناوری بکار گرفته و به نتایج حیرت انگیزی نائل شده است در زمینه فنون, تکنیک ها و مهارت های آموزش، پژوش و تبلیغ هم به نتایج فوق العاده ای رسیده که نه تنها مراکز بزرگ علمی و دانشگاه ها بلکه فرق عمده مذهبی و قطب های تجاری دنیا نیز برای پیشبرد و توسعه مقاصد خود از آنها استفاده می کنند.

وی افزود: آنچه امروز برای حوزه و روحانیت ضروری است اول آسیب شناسی مدیریتش در قرون گذشته و معاصر در خصوص آموزش، پژوهش و تبلیغ است و دوم بررسی تجارب و تکنیک های بسیاری از فرق مذهبی دنیا در مدیریت موارد سه گانه بالا بویژه در حوزه جهان و بین الملل است.

این مولف گفت: در این بین، نهاد هایی که به نحوی درگیر این امور و خصوصا تبلیغ هستند از جمله مجمع جهانی تقریب مذاهب نیز متاسفانه در غفلت عجیبی نسبت به این تکنیک ها بسر می برد. یک ایده تقریبی یا دینی مؤثر اگر با صد روش و تکنیک در دنیا تبلیغ و ترویج و عالم گیر شود بهتر است از صد ها کتاب و مقاله که فقط توسط افراد بسیار معدود به زبان فارسی یا عربی دست به دست شود. بنظر می رسد که مسئولین این نهاد ها قبل از اینکه دائم به فکر مباحث تئوری و نظری باشند باید در روش ها و تکنیک های ترویج و تبلیغ تجدید نظر کنند.

وی افزود: بهر حال کتاب "مأخذ شناسی مدیریت حوزه و روحانیت"ز که از معدود کار هایی است که به جهت ضرورت موضوع آن به فارسی در آن ورود کرده ام می تواند کمک ناچیزی در مسیر آسیب شناسی فوق باشد. برای دومین ضرورت باید مآخذ شناسی مدیریت فرق مذهبی دنیا در سه شاخه گفته شده به زبان انگلیسی انجام گیرد.

حجت الاسلام پی سپار بیان داشت: ان شاءالله در این مورد هم قدم قابل ملاحظه ای که شایسته حوزه تشیع باشد برداشته شود و حوزه بتواند با استفاده از تکنیک های روز دنیا به آموزش، پژوهش و تبلیغ در سطح بین الملل پرداخته و خصوصا قطب های بزرگ تبلیغی جهانی مثل صهیونیسم را پشت سر بگذارد.

"مأخذ شناسی مدیریت حوزه و روحانیت" منتشر شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha