سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
نشست هم‌اندیشی جمعی از نخبگان فرهنگی استان خوزستان

حوزه/ دکتر جلالی گفت: باید حداکثر تلاش به کار گرفته شود که یک جریان و سازوکار مشارکتی ایجاد شود و تنها به یک مدل سندنویسی اکتفا نشود بلکه رسیدن به این طرح و معماری در قالب یک کار مشارکتی و فراگیر وسیع دنبال شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، نشست هم‌اندیشی جمعی از نخبگان فرهنگی استان خوزستان با موضوع اصلاح ساختار فرهنگی کشور با حضور رییس مرکز اصلاح ساختار فرهنگی و رییس رسانه و عملیات ویژه سازمان تبلیغات اسلامی کشور برگزار شد.

در این نشست هم‌اندیشی، دکتر جلالی، رئیس مرکز اصلاح ساختار فرهنگی و دستیار ویژه رییس سازمان تبلیغات اسلامی، به موضوع طرح کلان و معماری ساختار فرهنگ و رسانه کشور پرداخت و عنوان کرد: بنا بر تدابیر مقام معظم رهبری، سازوکار مشترکی بین دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و کمیسیون فرهنگی مجلس شکل گرفته که عملاً اراده این چند هویت حقوقی را برای پیگیری مسائل مربوط به حوزه ساختار فرهنگی نشان داده است.

وی افزود: باید حداکثر تلاش به کار گرفته شود که یک جریان و سازوکار مشارکتی ایجاد شود و تنها به یک مدل سندنویسی اکتفا نشود بلکه رسیدن به این طرح و معماری در قالب یک کار مشارکتی و فراگیر وسیع دنبال شود.

رئیس مرکز اصلاح ساختار فرهنگی در ادامه تصریح کرد: در جهت ساز و کار مشارکتی، سیری در پیش گرفته شود که همه اذهان به کار گرفته شود. لذا انتظاری که در مطلوبات فرهنگی داریم باید در ساختار نیز منعکس شود.

جلالی، توسعه مشارکت و عمق‌بخشی به این موضوع را به‌عنوان اصلی‌ترین هدف این نشست عنوان کرد و گفت: باید تلاش کنیم مشارکتی که پیش بینی شده وسیع‌تر شود و از دامنه گسترده‌تری از کسانی که تجربه مدیریتی در قالب مجموعه‌های خصوصی یا حاکمیتی و نهادهای مردمی و عمومی داشته و صاحب‌نظر هستند استفاده کنیم.

وی گفت: تحلیل‌هایی که می‌شود و طرح‌ها و برنامه‌های پخته‌تری را منعکس می‌کند قطعاً کمک بسیار زیادی به ما خواهد کرد؛ لذا اصل این اتفاق در بازسازی ساختار فرهنگ است نه طرح بازسازی و بار این بازسازی بر عهده همه فعالین حوزه فرهنگ می‌باشد.

لازم به ذکر است، در خاتمه، مدعوین و نخبگان حاضر در این نشست به بیان انتقادات، پیشنهادات و نقطه نظرات خود در خصوص اصلاح ساختار فرهنگ، نقش مردم در بازسازی ساختار فرهنگی، سیاست حکمرانی فرهنگی و مسائلی از این دست به شکل مفصل پرداختند.

"فعالین حوزه فرهنگ" قوی‌ترین بازوی اصلاح ساختار فرهنگی هستند

"فعالین حوزه فرهنگ" قوی‌ترین بازوی اصلاح ساختار فرهنگی هستند

"فعالین حوزه فرهنگ" قوی‌ترین بازوی اصلاح ساختار فرهنگی هستند

"فعالین حوزه فرهنگ" قوی‌ترین بازوی اصلاح ساختار فرهنگی هستند

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    0 0
    با سلام و احترام آقای جلالی دکتر نیست عنوان ایشون رئیس مرکز راهبردی فرهنگ و رسانه است نه اصلاح ... .