پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ کارگروه دین و اندیشه

حوزه/ آیت الله اعرافی در جلسه کارگروه تخصصی دین و اندیشه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور، گفت: دولت و مجلس مشکلات ایرانیان خارج از کشور را حل کنند تا این عزیزان با خاطری آسوده به میهن رفت و آمد داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، اولین جلسه کارگروه تخصصی دین و اندیشه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور، شامگاه سه شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ به ریاست آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور و با حضور مسئولان و نمایندگان وزارتخانه ها و نهادهای های مرتبط، در ساختمان مرکزی شورای نگهبان برگزار شد.

ببینید:

تصاویر جلسه کارگروه تخصصی دین و اندیشه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور

در این جلسه، آیت الله اعرافی با اشاره به اهمیت تشکیل این کار گروه، گفت: ایرانیان خارج از کشور از نعمت های جمهوری اسلامی هستند که لازم است دولت و مسئولان برای ارتقای ارتباط بین این عزیزان برنامه ریزی دقیقی انجام دهند.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: ایرانیان خارج از کشور می توانند یکی از ظرفیت های کشور باشند؛ این افراد نماینده جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور هستند، لذا دولت در خصوص مشکلات فرهنگی و جاری آنان تصمیمات جدی بگیرد.

دولت و مجلس مشکلات ایرانیان خارج از کشور را حل کنند

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد: ایرانیان خارج از کشور با وجود اینکه در خارج سکونت دارند و مشغول فعالیت های خود هستند، ولی عشق و علاقه خود به وطن را به هیچ عنوان فراموش نمی کنند.

آیت الله اعرافی در خصوص رسیدگی به مشکلات ایرانیان خارج از کشور، اظهار کرد: باید مشکلات ایرانیان خارج از کشور با تدوین قانون و مصوباتی که از طریق دولت و مجلس برای همیشه برطرف شود تا این عزیزان با خاطری آسوده به میهن رفت و آمد داشته باشند.

در این جلسه نمایندگان وزاتخانه ها و نهادهای مرتبط هم به بیان نظرات خود پرداختند و مقرر شد پیگیری های لازم درباره رفع مشکلات ایرانیان خارج از کشور انجام شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha