جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علوم

حوزه / نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: در استان لرستان افرادی با توصیه و سفارش وارد سازمان ها و ادارات می شوند و الان یکی از ناراحتی های مردم همین مباحث تبعیض و توصیه ها است؛ بعضی از این توصیه ها از وزرای محترم و معاونین وزرا است.

به گزارش خبرگزاری حزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی، در دیدار معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در دفتر امام جمعه خرم آباد، اظهار داشت: در هر سازمان و دستگاهی تحصیلکرده های دانشگاه و حوزه حضور دارند؛ در روایت آمده است که بخشی از اصلاح امور به عهده اُمَرا و قسمتی دیگر به عهده علما است. در هر صورت دانشگاه مشمول این کلام نورانی و گوهر بار است که اصلاح امور بخشی مهمی از آن در دانشگاه بایستی جوشش بخورد و امام راحل هم فرمودند که دانشگاه مبدا تحول است.

امام جمعه خرم آباد عنوان کرد: در یک چنین وضعیتی اختراعات، اکتشافات و حرکت رو به جلوی علمی و تسلط بر طبیعت و بکارگیری امکانات غنی مادی در جهان در حال رخ دادن است و اگر اینها در اختیار زورگویان عالم قرار بگیرد نتیجه اش همین می شود که مشاهده می کنید.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی خاطرنشان کرد: آنجا که این اختراعات و اکتشافات این تحولات را در دست انسان ها و حاکمیت با فضیلت و حاکمانی پایبند به ارزش ها قرار می دهد دانشگاه است؛ دانشگاه به عنوان مبدا تحول می تواند این تحول را به دست دانشمندانی قرار بدهد که اینها پایبند به ارزش های دینی هستند چون نهایتا تحصیل کرده های دانشگاه هستند که در بدنه حاکمیت وارد می شوند.

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: اگر در دانشگاه علم و دین در کنار هم قرار بگیرند و آن دانشجویی که از دانشگاه خارج می شود، دانشجویی باشد که متعهد، متدین و صبور،پایبند به ارزش های دینی باشد و به هویت ملت خودش افتخار کند و تلاش در راه رسیدن به آن آرمان ها و ارزش های متعالی هم علمی و دینی را برای خودش افتخار بداند و اینطور مجموعه ای از دانشگاه خارج بشوند ما به آن هدف مهم نائل شدیم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: استان ما استانی است که مردم ارزش ها را می شناسند؛ نسبت به ارزش های معنوی کاملا آگاهی دارند حالا علاوه بر شناخت نسبت به آنها هم علاقمند و بالاتر از علاقمندی هم در راه حاکمیت این ارزش ها هم جانبازی، فداکاری و اصرار ورزیدند، ۶۳۰۰ شهید استان گواه این مطلب است.

وی یادآورشد: در همین چند ماه که دولت جدید سر کار آمده است بعضی اتفاقات تلخ در بعضی استان های همجوار ما اتفاق افتاده، درحالی که شرایط ما با بیکاری، تورم، نبودن رونق مطلوب کسب و کار سخت تر است. در همین خشکسالی چهار هزار میلیارد تومان خسارات دیدیم و تولید گندم که در یک دوره هایی ۴۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار تن در سال بود الان به زیر ۲۰۰ هزار تن رسیده است و این یعنی از ثروت کشاورز کاسته شده است.

امام جمعه خرم آباد تاکید کرد: اگرچه حالا یک محصولی مثل محصول گندم با آن قیمت که مصوب شده است، قیمتی نیست که بتواند زندگی کشاورز را تامین کند، اما مردم لرستان نجیب و شریف هستند، آرمان ها و ارزش ها را می شناسند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی ادامه داد: باید نگاه هیئت دولت نسبت به استان لرستان متفاوت از گذشته شود، چون حفظ امنیت در استان لرستان هم برای خودش مهم است و هم برای استان های دیگر.

وی گفت: در استان لرستان افرادی با توصیه و سفارش وارد سازمان ها و ادارات می شوند و الان یکی از ناراحتی های مردم همین مباحث تبعیض و توصیه ها است؛ بعضی از این توصیه ها از وزرای محترم و معاونین وزرا است.

حجت الاسلام والممسلمین شاهرخی با اشاره به ضرورت استفاده از دانشکده های فنی و حرفه ای در عمران و سازندگی، بیان کرد: دانشگاه محل تضارب آرا است و طبیعتاً کرسی های آزاد اندیشی و علمی در دانشگاه باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی اظهار کرد: راه موفقیت در همین است که ما حرف های مخالف را بشنویم و هر جایی از آن که واقعاً در چارچوب بود را بپذیریم و هر جایی هم که در چارچوب نبود نیاز نیست که با هر مطلبی جواب بدیم و یا با هر مطلبی تقابل پیدا کنیم.

امام جمعه خرم آباد در پایان عنوان کرد: در بکارگیری نیروهای متعهد باید دانایی، توانایی و انقلابی، حرکت کردن در مسیر انقلاب، پاک دستی در حرف و عمل، خدمت به مردم و دانشگاه را در نظر داشت و در این جهات هم واقعا عدالت محوری، راستی، درستی و صداقت سرلوحه کار همه ما باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha