پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: هرگز با جهانی شدن مخالف نبوده و نیستیم، بلکه مخالفت ما با جهانی سازی اجباری است که به تدریج فرهنگ ما را تخریب و از بین می برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، شب گذشته در جلسه شورای فرهنگ عمومی کردستان اظهار داشت: استکبار جهانی به دنبال جهانی کردن همه ملت ها در راستای تفکرات لیبرالسیم است، بنابراین در 2 دهه گذشته شاهد اجرای پروژه جهانی سازی از سوی مستکبرین برای نهادینه شدن مکتب لیبرالسیم در دنیا هستیم.

وی اظهار کرد: متاسفانه با وجود اینکه رسانه ها رشد داشته اند همین رسانه به نوعی باعث شده اند که زبان و خط محلی به حاشیه برود که این خبر ناگواری است.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری عنوان کرد: در حال حاضر هم شاهد عقب نشینی بسیاری از زبان های رسمی به سود زبان انگلیسی هستیم به نوعی که در کشور هند زبان انگلیسی جای زبان فارسی را گرفته است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: کشور اکنون زیر شدیدترین هجمه های فرهنگی و اعتقادی دشمنان قرار دارد و همین هجمه ها زمینه ای برای بروز بداخلاقی های اجتماعی در سطح ملی هستند.

وی با اشاره به اینکه در مقابل جهانی سازی با پدیده جهانی شدن هم مواجه هستیم، گفت: هرگز با جهانی شدن مخالف نبوده و نیستیم، بلکه مخالفت ما با جهانی سازی اجباری است که به تدریج فرهنگ ما را تخریب و از بین می برد.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری با اشاره به اینکه اکنون شاهد مقاومت در برابر جریان انگلیسی سازی در جهان هستیم، اظهار کرد: در نظام اسلامی باید توجه کاملی به هویت فرهنگی و دینی خود داشته باشیم و همواره روحیه همزیستی مسالمت آمیز را حفظ کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: وحدت در داخل کشور و از سوی دیگر الگو شدن ایران اسلامی باعث شده است که استکبار جهانی دست به هر عملی بزند که جلوی این رویه را بگیرد؛ ایجاد و تسلیح گروهک داعش تنها نمونه کوچکی از این تلاش های مذبوحانه دشمنان است.

وی عنوان کرد: هرگونه انحصارگرایی در زمینه قومیت ها نشأت گرفته از تفکرات غربی است.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری خاطرنشان کرد: امروز فرهنگ انقلابی با داعیه تمدن ‌سازی در برابر تفکر سلطه‌گراینه غرب قد علم کرده‌ و این می تواند سرآغاز تحولات بزرگی در سطح جهانی شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha