جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر / دیدار اعضای همایش بین المللی حمزه (ع) با آیت الله العظمی صافی گلپایگانی

حوزه/ حضرت آیت‌الله‌صافی گلپایگانی با گلایه از کم‌کاری های صورت گرفته در زمینه شناساندن شخصیت های بزرگ اسلامی، تأکید کردند: در حق جناب حمزه(علیه‌السلام) کوتاهی صورت گرفته است. همه ما به نوبه خود در زمینه شناساندن مقام حضرت حمزه(علیه‌السلام) کوتاهی کرده ایم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دست اندرکاران همایش علمی و بین المللی حضرت حمزه(علیه‌السلام) با حضرت آیت‌الله‌صافی گلپایگانی دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین عباسی، رئیس جامعةالمصطفی با قدردانی از فراهم شدن دیدار با معظم‌له، گزارشی از اقدامات جامعةالمصطفی در راستای تکریم از بزرگان دین را ارائه داد.

سپس حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، دبیر علمی همایش «حضرت حمزه(علیه‌السلام)» نیز نکاتی را در خصوص چگونگی برگزاری این همایش بین المللی بیان کرد.
در ادامه این دیدار، آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی، با قدردانی ویژه از این اقدام مبارک اظهار داشتند: بنده بابت این اقدام بزرگ شما تشکر می کنم. زبان، قاصر از تقدیر و تشکر است.

معظم‌له با گلایه از کم‌کاری های صورت گرفته در زمینه شناساندن شخصیت های بزرگ اسلامی، تأکید کردند: در حق جناب حمزه(علیه‌السلام) کوتاهی صورت گرفته است. همه ما به نوبه خود در زمینه شناساندن مقام حضرت حمزه(علیه‌السلام) کوتاهی کرده ایم. باید خیلی زودتر به معرفی شخصیت این چهره تابناک تاریخی می پرداختیم.

حضرت آیت‌الله‌ صافی گلپایگانی، با اشاره به اینکه تعظیم شخصیت ایشان، ارزش و ثواب بسیار فراوانی دارد و حتماً موجب خوشحالی قلب مقدس امام عصر(عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف) خواهد شد، افزودند: باید شخصیت حضرت حمزه(علیه‌السلام) همواره مورد تجلیل قرار گیرد و در روضه ها نیز از ایشان یاد شود. متأسفانه، جامعه با شخصیت ایشان آشنا نیست و لازم است شخصیت والای ایشان به جامعه شناسانده شود.

معظم‌له در تجلیل شخصیت و مقام حضرت حمزه(علیه‌السلام)، تصریح کردند: هیچ شخصیتی مانند جناب حمزه(علیه‌السلام) مورد تکریم و تعظیم ائمه(علیهم‌السلام) نبود و اهل‌بیت(علیهم‌السلام) به زیارت قبر ایشان توجه ویژه داشتند. جناب حمزه(علیه‌السلام) از اهل‌بیت(علیهم‌السلام) بود و نقش پررنگی در حفظ و تثبیت دین داشت.

حضرت آیت‌الله‌ صافی گلپایگانی، در پایان این دیدار، با قدردانی مجدد از این اقدام ارزشمند، خطاب به دست اندرکاران برگزاری همایش بیان نمودند: از شما و آنانی که برای هر چه باشکوه تر شدن این همایش ارزشمند همکاری می کنند، بسیار تشکر می‌کنم. این کار شما، بسیار بزرگ است. ان‌شاء‌الله بتوانید این همایش ارزشمند را به احسن وجه برگزار کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha