جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نماینده ولی فقیه در استان گلستان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: دنیا زدگی از رذائل مهم اخلاقی و زمینه ساز انواع انحرافات عملی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در جلسه اخلاق هفتگی خود که از سوی مدرسه علمیه الزهراء(سلام‌الله‌علیها) گرگان بصورت مجازی با حضور جمعی از طلاب برگزار شد، بیان کرد: جود خداوند متعال دارای جمیع کمالات است و انسانی که به خدا محبت دارد، باید صفات کمالی را در خود ایجاد کند زیرا حضور خداوند در تمام مراحل زندگی اثرات مثبت دارد.

وی اظهار کرد: زمانی که انسان با خداوند ارتباط برقرار کرده و او را حاکم خویش قرار می‌دهد، زمینه کمال او فراهم و رذائل اخلاقی از او دور می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان، با اشاره به اینکه اصل و اساس دعوت انبیا، مسئله توحید و اعتقاد و ایمان به خداوند و روز قیامت است که پایه و مبنای مسائل اخلاقی است، افزود: یکی از اهداف انبیاء جایگزینی فضائل اخلاقی در مقابل رذائل است.

آیت‌الله نورمفیدی با مهم خواندن مسئله امامت، بیان کرد: در قرآن کریم دو امام داریم، امام نور که توحید خالص، دعوت به خیر و نیکی، حق و کرامت دادن به انسان‌ها متن برنامه آنها را تشکیل می‌دهد؛ و امام نار، صفات انسانی و ملکات الهی را از انسان سلب و او را به حیوانی مبدل می‌کند.

وی، با اشاره به جنایات عربستان در یمن، هواپرستی را ریشه تمام گناهان، بدعت‌ها، انحرافات و در نهایت سقوط انسان دانست و ادامه داد: اگر کسی هواپرستی را جای خداپرستی انتخاب کرد، برای او نمی‌توان کاری انجام داد.

نماینده خبرگان رهبری در استان گلستان، با استناد به آیه شریفه ۵۰ سوره مبارکه قصص خاطرنشان کرد: هواپرستی ظلم است و هواپرستان از هدایت الهی دور هستند؛ زیرا برای انسان هواپرست، اخلاق و فضایل اخلاقی معنا ندارد.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: عامل هواپرستی، دوست داشتن و انتخاب دنیا و به فراموشی سپردن آخرت است، پیامبراسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله) می‌فرمایند: «من از دو چیز بر شما می‌ترسم، هواپرستی و آرزوهای دراز».

وی ادامه داد: دنیازدگی از رذائل مهم اخلاقی و زمینه ساز انواع انحرافات عملی برای انسان است و او را به وادی ظلم و ستم و خروج از انسانیت کشانده و مانع عبودیت و کمال معنوی انسان می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha