شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بنیاد خیرین حوزه های علمیه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فخرروحانی مدیرعامل بنیاد خیرین حوزه های علمیه در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح عملکرد سه ماهه این بنیاد پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسین فخرروحانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری برای تشریح گزارش عملکرد فعالیت سه ماهه اول بنیاد خیّرین حوزه های علمیه، اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های انجام شده، مقرر شد که خیرین حوزه های علمیه تحت یک بنیاد به صورت ساماندهی شده فعالیت کنند.

حجت الاسلام حسین فخرروحانی افزود: بهره گیری از توانمندی های مادی و معنوی خیّرین، اشاعه و گسترش فرهنگ اسلامی وقف و باقیات الصالحات میان جامعه متدینین، ایجاد زمینه مناسب اجتماعی فرهنگی بنیاد خیّرین برای استفاده در حوزه های علمیه، همسویی و همگرایی در بین نیکوکاران در کارهای خیریه مانند احداث و تجهیز حوزه های علمیه برای جلوگیری از موازی کاری و اهتمام به بهره برداری از ظرفیت های دیگر همسو از جمله پنج هدف تاسیس بنیاد بود.

مدیرعامل بنیاد خیرین حوزه های علمیه بیان کرد: بعد از ابلاغ آیت الله اعرافی بنیاد خیّرین حوزه های علمیه کار خود را با تمام توان آغاز کرد و در ابتدای کار با معاونت های مرکز مدیریت حوزه های علمیه جلساتی برای دریافت نیازها برقرار شد.

حجت الاسلام والمسلمین فخرروحانی گفت: جلسات شورای طرح و برنامه از دیگر فعالیت های بنیاد خیرین بود که گروه اندیشه ورز  آیین نامه هایی برای جذب کمک خیرین تدوین نموده اند.

وی تاکید کرد: رئیس شعبات حوزه ها، مدیر حوزه علمیه استان مربوطه بوده و دبیر آن از نیروهای جهادی توسط هیات مدیره انتخاب می شوند.

مدیرعامل بنیاد خیرین حوزه های علمیه اضافه کرد: آیت الله اعرافی رئیس هیات امنای بنیاد خیرین بوده و هزینه کرد این بنیاد به صلاحدید ایشان است و اولویت های هزینه ها توسط ایشان تعیین می شود؛ همچنین خروج مبالغ با امضای آیت الله اعرافی انجام می شود و این نکته مورد توجه خیرین قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین فخرروحانی خاطرنشان کرد: سایت بنیاد خیرین حوزه های علمیه با آدرس www.bkh.ir جهت ساماندهی خیرین و جذب اعتبارات و فعالیت های دیگر راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: در ماه های نخست که فعالیت بنیاد خیرین آغاز شد پیک کرونا بود و آسیب دیدگان و بستری های حوزوی نیازمند حمایت بودند؛ با دو بیمارستان هماهنگ شد و با روحانیونی که در این دو بیمارستان بستری بودند ارتباط هایی برقرار شد و در این مدت ۲۷۸ بیمار کرونایی تحت پوشش بنیاد قرار گرفت. همچنین مقدار هزینه های درمانی که تحت پوشش بیمه نبود پرداخت شد که ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در این زمینه هزینه شد.

مدیرعامل بنیاد خیرین حوزه های علمیه تصریح کرد: بنیاد خیرین حوزه های علمیه برای کمک هزینه تهیه جهیزیه و مقدمات ازدواج نیز اقدام کرد و در این زمینه ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال توسط بنیاد هزینه شد.

حجت الاسلام والمسلمین فخرروحانی یادآور شد: تعداد ۳۶ رأس قربانی نیز تا کنون ذبح شده و در بسته های معیشتی به نیازمندان قرار دارد؛ همچنین مدارسی که در تامین هزینه تغزیه مشکل داشتند، با این قربانی ها به آن ها کمک شد.

وی ابراز کرد: از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ به خانواده ی هر روحانی زیر ۵۰ سال دارای فرزند زیر ۱۸ سال که از دنیا رفته است، کمک هایی انجام شده است و ۱۱۰ خانواده تحت پوشش قرار گرفته است.

مدیرعامل بنیاد خیرین حوزه های علمیه اضافه کرد: با توجه به گلایه های طلاب ساکن در شهرک مهدیه از بالابودن قیمت ها، راه اندازی فروشگاه خیریه شهرک مهدیه نیز از دیگر کارها بوده و یک تعاونی در این شهرک راه اندازی شده و خیرین کالاهای خود را به قیمت تمام شده واقعی در اختیار این تعاونی قرار داده اند.

حجت الاسلام والمسلمین فخرروحانی مطرح کرد: هدف از تأسیس بنیاد خیرین حوزه های علمیه صرفا کمک به روحانیون نیست، بلکه فعالیت های عام المنفعه نیز در این بنیاد انجام می شود، به طور مثال در کمک هایی که به بیماران کرونایی انجام شد، افراد غیرطلبه نیز هدف کمک ها قرار گرفتند، اما طبیعی است که اولویت با رفع نیازهای روحانیون است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مرضیه IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    0 0
    سلام خدمت شما من نیازمند پولم بیکار وبیمارم کمک مالی هر ماه میخوام ممنون
  • حسن IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    0 0
    سلام این فروشگاہ کرامت کجای شھرک مھدیہ قرار دارد لطفا آدرس دقیق بدید تا طلاب بیشتر استفادہ کنند