شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ل

نماینده ولی فقیه در کاشان، با تاکید بر احیای روح جمعی در نماز جمعه، تصریح کرد: خطیب جمعه باید در تریبون نماز جمعه علاوه بر انعکاس گفتمان امامین انقلاب، مطالبه گر رفع مشکلات واقعی مردم از مسئولان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان آیت الله عباسعلی سلیمانی، امروز پنج شنبه ۱۱ آذر۱۴۰۰ در دیدار قرارگاه استانی ائمه جمعه منطقه کاشان با بیان اینکه ائمه جمعه علاوه بر حیات دینی، علمی و ایمانی باید حیات اجتماعی داشته باشند، گفت: ائمه جمعه در سنگر نماز جمعه با سیاستگذاری و برنامه ریزی باید از حیات اجتماعی نگهبانی و پاسداری کند.

وی با بیان اینکه امام جمعه باید آگاهی از محیط اطراف خود داشته باشد، افزود: امامان جماعات مساجد نسبت به تشویق و ترغیب مردم برای شرکت در نمازجمعه بیش از پیش تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه تریبون نماز جمعه به عنوان امانت در اختیار امام جمعه است، ادامه داد: خطیب جمعه باید در تریبون نماز جمعه علاوه بر انعکاس گفتمان امامین انقلاب، مطالبه گر رفع مشکلات واقعی مردم از مسئولان باشد.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد : در هر کجا که نماز جمعه برگزار می شود مسئولان آن منطقه نیز برای پاسخگویی به مشکلات مردم باید حضور داشته باشند.

وی ، افزود: قبول داریم مسئولان نظام متدین هستند، ولی مفهوم آن این نیست که همه آنها به وظایف خودشان آشنا هستند.

آیت الله سلیمانی، بابیان اینکه هر هفته یک مدیرکل برای پاسخگویی مطالبات مردم منطقه کاشان باید در نماز جمعه شرکت کند، ادامه داد: ستادهای نماز جمعه منطقه کاشان مردم را از حضور مسئولانی که از آنها در نماز جمعه دعوت شده، آگاه نمایند.

نماینده ولی فقیه در کاشان در پایان با بیان اینکه جایگاه نماز جمعه به معنی واقعی برای مردم و مسئولان تبیین شود، تصریح کرد: مسئولان پاسخگوی مطالبات مردم باشند .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha