جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ویر ارساد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: لایحه نظام جامع رسانه‌ای عنوان اصلی کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز، طی سفر یک روزه به همدان در نشستی با مدیران رسانه های استان همدان اظهار کرد: همدان استانی با قدمت و سابقه طولانی فرهنگی است.

وی ادامه داد: در فصل تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۱ قرار داریم و شعار دولت این است که قصد دارد ریل اداره و مدیریت کشور را جا به جا کند.

اسماعیلی بیان کرد: علی رغم همه اتفاقات خوبی که در طول حیات نظام جمهوری اسلامی رخ داده، مشکلاتی وجود دارد که این دولت خود را موظف می‌داند آنها را حل کند و همه توان را در این جهت به کار گرفته است.

وی تصریح کرد: باید توجه کرد که طی روزهای آینده سند تحول حکمرانی در نظام جمهوری اسلامی رونمایی خواهد شد؛ سند بسیار مهمی است که بعد از این فصل درصدد هستیم همه برنامه‌هایی که در این سند پیش‌بینی شده در قالب لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ و برنامه هفتم توسعه اجرایی شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه برنامه دولت این است که شیوه‌های مرسوم مدیریتی که مشکلاتی را ایجاد کرده را کنار بگذارد و شیوه‌های عقلانی و به روز را به کار بگیرد، گفت: ما ماموریت خود را در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بازگشت به فرهنگ در همه عرصه‌ها می‌دانیم؛ فرهنگ مقدمه همه حوزه‌ها و پیشران حرکت دولت سیزدهم است لذا درصدد هستیم در بخش‌های مختلف این امر را پی‌ریزی کنیم.

وی با اشاره به اینکه بنای ما این است که گام‌های بلندی را برای ارتقای فرهنگ کشور برداریم، اضافه کرد: استان همدان دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی است؛ بخش عمده دغدغه‌هایی که بیان شد را در دستور کار خود قرار داریم، به‌گونه‌ای که می‌توان گفت بیش از ۸۰ درصد مطالب بیان شده در برنامه کاری وزارت پیش‌بینی شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه لایحه نظام جامعه رسانه‌ای عنوان اصلی کار ماست، خاطرنشان کرد: درحال آماده کردن سند قوی در این زمینه هستیم تا گام بلندی در این راستا برداریم باید حوزه رسانه‌های نوین را به رسمیت بشناسیم و مقررات جامعی را برای آن پیش‌بینی کنیم که در این زمینه اتفاقات خوبی درحال رخ دادن است و کارگروه ویژه‌ای در معاونت مطبوعاتی در حال پیگیری این کار است.

وی عنوان کرد: جلسات ۵ الی ۶ ساعت با نخبگان رسانه از همه گرایش‌ها برگزار می‌شود که این امر نشان‌دهنده اهمیت این حوزه در وزارت‌ فرهنگ و ارشاد است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ثمرات و نتایج این جلسه را در تصمیمات آتی وزادت فرهنگ و ارشاد به زودی مشاهده خواهید کرد و شاهد اقدامات با ارزشی خواهید بود.

اصحاب رسانه آموزش ببینند

علیرضا قاسمی‌فرزاد، استاندار همدان نیز در این جلسه اظهار کرد: همه این مشکلات که بیان شد در سایه کرونا تشدید شد، لذا اصحاب رسانه نیازمند توجه و حمایت ویژه هستند.

وی ادامه داد: بسیاری از مشکلات ناشی از فقدان آموزش است.

لزوم برگزاری جشنواره مطبوعات غرب کشور در همدان

حمیدرضا حاجی‌بابایی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: استان همدان استان غنی است و همه عاشق توسعه استان هستند که خوشبختانه دارای مدیریت منسجم با حضور اصحاب رسانه‌ای بیدار است.

وی افزود: از ۶۰ پروژه ملی همدان ۳ پروژه متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد است؛ موزه فرهنگ و هنر معاصر، تالار بزرگ شهر همدان و پردیس سینمایی همدان که با حضور وزیر در اجرای آن تسریع ایجاد خواهد شد.

وی تاکید کرد: جشنواره مطبوعات غرب کشور تاکید دارم چراکه همدان دارای جایگاه منطقه‌ای است و با برگزاری این جشنواره این جایگاه تثبیت خواهد شد.

گفتنی است که اصحاب رسانه استان همدان در این جلسه به بیان مسائل و مشکلات اهالی رسانه از جمله بیمه، مسکن و دیگر مشکلات مالی رسانه‌ها پرداختند.

انتهای پیام/
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha