جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رضا نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه متأسفانه گاهی اوقات نهاده‌های دامی که وارد کشور و استان می‌شود سر از بازار آزاد درمی‌آورد، گفت: دامدار به این دلیل دام مولد خود را می‌فروشد که علوفه برای تغذیه آن ندارد و اگر شرایط همین‌گونه بماند فردا هم خود دامدار و هم مردم ضربه می‌بینند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که با حضور مردم نمازگزار و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با گرامیداشت شانزدهم آذر، روز دانشجو، اظهار کرد: این روز با استکبارستیزی مداوم جنبش دانشجویی گره خورده است.

وی افزود: چه در کودتای سال ۱۳۳۲ و چه در جریان انقلاب و پس از آن تسخیر لانه جاسوسی آمریکا این دانشجویان بودند که در برابر استکبار ایستاده و سینه خود را در برابر دشمن سپر کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: در صحنه اقتصاد، جهاد فرهنگی و علمی و سایر زمینه‌ها نیز دانشجویان همواره خوش درخشیده‌اند، به‌عنوان نمونه شهدای هسته‌ای ما همه از دانشگاه برخاسته و به میدان جهاد علمی و فکری آمدند و کشور ما را هسته‌ای کردند.

جنبش دانشجویی پیش‌قراول عدالت‌خواهی و مطالبه گری است

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: امروز جنبش فکری دانشجویی پیش‌قراول عدالت‌خواهی و طرح مطالبات و خواسته‌های مردم در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه جنبش دانشجویی اهل تساهل و تسامح نبوده و واضح و شفاف حرف می‌زند، افزود: باید کمک کنیم این جنبش روزبه‌روز بارورتر شده و بتواند روحیه مطالبه گری و عدالت‌خواهی را در جامعه احیا کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: زنگ بیدارباش در جامعه توسط جنبش دانشجویی زده شده تا خواب‌رفته‌ها بیدار شوند؛ ازاین‌رو باید به این مجموعه ارج نهاد و تلاش کنیم سرزنده و مؤثرتر باشد.

توصیه‌های امام‌جمعه بجنورد به استاندار جدید خراسان شمالی

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخاب استاندار جدید استان، ضمن تبریک این انتصاب، چند مورد از مشکلات مبتلابه و مطالبات مهم مردم استان را مطرح کرد و خواستار توجه ویژه استاندار جدید خراسان شمالی برای رفع این معضلات شد.

وی اظهار کرد: این استان از قبل با مشکل کمبود آب روبرو بود، اما این کمبود امسال شدیدتر شده است، به‌گونه‌ای که امسال بیش از ۱۰۰ روستای خراسان شمالی با تانکر آب‌رسانی می‌شدند، روشن است روستایی که آب شرب مردم آن با تانکر تأمین شود درزمینهٔ تأمین آب موردنیاز برای بهداشت، شرب دام و سایر موارد مشکل اساسی پیدا می‌کند؛ ازاین‌رو باید فکری به حال تأمین آب موردنیاز روستاها کرد.

دام‌های مولد دامداران خراسان شمالی زیر تیغ مشکلات ذبح می‌شوند

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در ادامه با اشاره به مشکلات دامداران استان، گفت: مشکل دامدار، مشکل جامعه و همه مردم است؛ زیرا اگر دامدار مشکل پیدا کند و گوشت تأمین نشود همه مردم ضربه می‌بینند.

وی افزود: دامداران به‌عنوان قشر زحمت‌کشی که در همه صحنه‌ها پشتیبان نظام بوده‌اند، رسانه‌ای ندارند که گرفتاری‌ها و حرف‌های آنان را به گوش مسئولان برساند، این قشر زحمت‌کش امروز با مصائب زیادی ازجمله کمبود نهاده‌های دامی در بازار، نبود علوفه در بیابان، اشکالات موجود درزمینهٔ تقسیم نهاده‌های دامی به‌وسیله تعاونی‌های فعال و ... روبرو است که این مسائل باید توسط مسئولان رفع شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با طرح این سؤال که چرا نهاده‌های دامی که وارد کشور و استان می‌شود برخی اوقات سر از بازار آزاد درمی‌آورد؟ ادامه داد: دامدار به این دلیل دام مولد خود را می‌فروشد که علوفه برای تغذیه آن ندارد و اگر شرایط همین‌گونه بماند فردا هم خود دامدار و هم مردم ضربه می‌بینند؛ ازاین‌رو انتظار داریم استاندار جدید به این موضوع توجه ویژه داشته باشد.

آب موردنیاز صنایع استان از محل پساب فاضلاب شهری تأمین شود

تغییر رویه تأمین آب موردنیاز صنایع استان از چاه‌های عمیق از دیگر مواردی بود که امام‌جمعه بجنورد خواستار اهتمام ویژه استاندار جدید خراسان شمالی نسبت به آن شد و گفت: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و مدیریت شود که آب موردنیاز صنایع استان از محل پساب فاضلاب شهری تأمین شده و ذخیره چاه‌های عمیق برای آب شرب موردنیاز جامعه باقی بماند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha