پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام ناصری شیری

حوزه/امام جمعه موقت کامیاران گفت: روحیه انقلابی و استکبارستیزی جزو ویژگی‌های مهم دانشجویان است و باید این هدف مهم همواره به عنوان یک ارزش در دانشگاه‌ها برجسته شود.

حجت الاسلام ناصری شیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان اظهار داشت: از آنجا که هدف از خلقت انسان رسیدن به تکامل از طریق عبودیّت و بندگی خدای سبحان است و طبق آیه ۵۶ سوره ذاریات «وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِیَعْبُدُونِ» انسان با تلاش و کوشش خود می خواهد به ملاقات او نایل شود، لذا برای تحقق این هدف، باید راهنمایانی باشند از جنس خود او که مسیر درست را به او یاد بدهند و با آموزش های صحیح و الهی و تربیت های خاص و ربّانی، او را در پیمودن صحیح راه بندگی و رسیدن به تکامل انسانی یاری دهند.

استاد حوزه ادامه داد: مهم ترین چیزی که انسان را به بهشت رضوان الهی می رساند این است که از دنیای فانی بگذرد تا به سعادت اخروی دست یابد.

امام جمعه موقت کامیاران در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن ۱۶ آذر روز دانشجو اشاره کرد و بیان داشت: دانشگاهیان بدون جناح‌گرایی برای اجرای اهداف نظام و انقلاب اسلامی در صحنه حضوری فعال داشته باشند.

وی ادامه داد: روحیه انقلابی و استکبارستیزی جزو ویژگی‌های مهم دانشجویان است، باید این هدف مهم همواره به عنوان یک ارزش در دانشگاه‌ها برجسته شود.

امام‌ جمعه موقت کامیاران اظهار کرد: نظام اسلامی همواره به دانشجویان با بصیرت و انقلابی نیاز دارد و باید زمینه حضور دانشگاهیان مومن و متخصص در عرصه‌های مختلف کشور فراهم شود.

امام جمعه موقت کامیاران تصریح کرد: روز دانشجو روز استکبارستیزی است و همواره به همین مفهموم شناخته خواهد شد.

حجت الاسلام شیری، دانشگاه ها را مرکز و منشاء تحول در کشور دانست و خاطرنشان کرد: دانشجوی فرهیخته امید آینده کشور است و به همین سبب دارای مسئولیت است و دانشجویان باید همواره به آرمان های متعالی خود متعهد باشند.

امام جمعه موقت کامیاران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص آرمان های اصلی دانشجویی، گفت: اهتمام به علم اندوزی و تولید دانش، عدالت خواهی و آزاد اندیشی و آزادی خواهی ۳ آرمان اصلی دانشجویان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha