جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تجلیل دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از ماموستا رستمی

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: ۴ دهه ایستادگی مردم و علمای دینی کردستان در برابر دشمنان و عوامل ضدانقلاب نشأت گرفته از مکتب امام راحل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین دکترحمید شهریاری روز جمعه با ماموستا فایق رستمی،نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سنندج دیدار و گفت‌وگو کرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این دیدار با بیان این که مردم غیور و شریف کردستان پای انقلاب ایستاده اند و از ارزش های انقلاب دفاع می کنند، گفت: علمای کردستان این ارزش ها را در طول ۴۰ سال ترویج کردند و درسی که مقاومت در مقابل استکبار و ظالمان بود را از مکتب امام خمینی(ره) به جامعه منتقل کردند.

وی اظهار کرد: آمریکا، رژیم صهیونسیتی و استکبار انگلیسی بزرگترین ضربه را از ملت ایران خورده است و این به برکت درس هایی بوده که امام و رهبری معظم انقلاب به ما آموخته اند.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری خاطرنشان کرد: اتفاقی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران افتاده، در طول تاریخ بی نظیر بوده است و این مهم تنها در زمان رسول الله(ص) نمود داشته است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: درسی که ما از امام و رهبری آموختیم اختصاص به خودمان نداشته، بلکه ملت های مسلمان و آزادی خواه دنیا نیز از این مکتب بهره گرفته اند.

وی ادامه داد: رژیم صهیونسیتی از اینجا آسیب دیده که مظلومین و مستضعفین منطقه در قالب جبهه ای منسجم در برابر آن ایستاده اند و علاوه بر آزادسازی جنوب لبنان، موجب انزوای صهیونسیت ها شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری افزود: جوانان غزه با درس گرفتن از جوانان لبنان به ساخت موشک مبادرت کردند؛ امروز استکبار جهانی می ترسد که این تفکر در مصر، الجزایر، تونس، مراکش و کشورهای حاشیه خلیج فارس تعمیم یابد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون مردم کشورهای منطقه با تأسی از انقلاب اسلامی به این نتیجه رسیده اند که چرا حق نداشته باشند مجلس و حاکم انتخاب کنند و این درسی است که جمهوری اسلامی به مردم منطقه آموخته است و حکام ظالم و مستکبر منطقه را به واهمه انداخته است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: با تلاش های روحانیت شاهد انسجام مردمی در منطقه کردستان هستیم و ما امروز آمده ایم که از ماموستا رستمی به عنوان افتخار مردم کردستان در حوزه تقریب مذاهب اسلامی و اتحاد امت اسلامی تقدیر کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری افزود: امیدواریم رستگاری و سعادت نصیب همه ما شود و ظلم و استکبار از جهان رخت بربندد و خانه عنکبوتی رژیم صهیونسیتی از هم بپاشد.

شهریاری: مقاومت درس امام(ره) به مظلومان دنیا بود | ماموستا رستمی: حمایت ایران از فلسطین افتخار مسلمانان است

ماموستا رستمی: هیچ دشمنی جرأت نمی کند به این آب و خاک طمع کند

ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این دیدار اظهار کرد: شهدای ما پیام شجاعت و استقامت و صبر را به جهانیان دادند و هیچ دشمنی به خودش جرأت نمی دهد به این آب و خاک طمع کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: سفر دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به کردستان نشان دهنده این است که مبحث وحدت توسط مسئولان نظام در ایران اسلامی بسیار جدی گرفته می شود و تا این وحدت باشد سنگر مستحکم ملت ایران قابل شکستن نیست.

وی خاطرنشان کرد: حمایت ایران از فلسطین افتخار همه مسلمانان است و بازخورد این مهم را در سفرهایمان به مدینه و مکه دیده ایم.

ماموستا فایق رستمی در پایان ابراز امیدواری کرد که همه کشورهای اسلامی از آتش فتنه دور باشند و جهان اسلام متحد باشد.

شهریاری: مقاومت درس امام(ره) به مظلومان دنیا بود | ماموستا رستمی: حمایت ایران از فلسطین افتخار مسلمانان است

تجلیل دبیرکل از ماموستا

در پایان این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، از ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری تجلیل کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha