پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شهردار قزوین

حوزه / شهردار قزوین گفت: روحانیون در هشت سال دفاع مقدس علاوه بر تشویق مردم برای عزیمت به جبهه‌ها، با حضور خود در خطوط مقدم جلوه‌های به‌یادماندنی را رقم زدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، مهدی صباغی، شهردار قزوین، صبح امروز در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه شیخ الاسلام و صالحیه قزوین که در مسجد شیخ الاسلام برگزار شد، به نقش مهم روحانیت در هشت سال دفاع مقدس پرداخت و گفت: در طول دفاع مقدس پیر و جوان این مملکت از هر قشری رهسپار جبهه‌های حق علیه باطل شدند و آنان هم که توفیق حضور در جبهه را نداشتند از هرگونه کمک و پشتیبانی دریغ نورزیدند.

وی خاطرنشان کرد: روحانیت معظم نیز در تداوم حرکت علمای بزرگ شیعه که در طول تاریخ در پاسداری از کیان اسلام ناب محمدی (ص) پیشتاز بوده‌اند در طول دفاع مقدس نیز نقش خود را ایفا نمودند.

شهردار قزوین بیان کرد: روحانیت در عصر حاضر مدیون زحمات و مجاهدت‌های هزارساله حوزه‌های علمیه شیعی است و از آن منبع فیاض اعتبار کسب کرده و با تکیه‌بر آن امکان و قدرت تسخیر قلوب و بسیج اقشار مختلف مردم را یافته است.

وی ادامه داد: هزاران انسان وارسته عمر خود را به طهارت و تقوا گذرانده و ضمن جهاد علمی برای حفظ تفکرات ناب دینی، در ایثار و جان‌فشانی درراه اسلام و حفظ ممالک اسلامی نیز نه‌تنها راهنما و هدایتگر بلکه پیشتاز بوده‌اند و در این راه رنج‌ها و دردها را به جان خریده‌اند.

صباغی با بیان اینکه بسیاری از روحانیون انقلابی و غیور سهم بیشتری را مستقیماً در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل داشتند، افزود: آن‌ها نه‌تنها در انجام رسالت خود به‌عنوان یک مبلغ و نشر دهنده معارف دینی فعالیت داشتند، بلکه در آفند و پدافند و در میدان مین و شرایط بسیار سخت جنگی در کنار رزمندگان بودند.

شهردار قزوین تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس از لحاظ سخت افزاری کمبودهای زیادی داشتیم، اما انقلاب اسلامی در همه جریان ها با پیروی از ولایت فقیه مسیر درستی در پیش گرفته است.

وی ادامه داد: رزمندگان دلاور و شجاع ما با روحیه مثال زدنی در کنار روحانیت نگذاشتند یک وجب از این خاک به تصرف دشمن درآید.

شهردار قزوین عنوان کرد: روحانیون در دوران دفاع مقدس به عنوان پرچمداران نهضت عاشورایی در جبهه ها توانستند در عملیات مختلف نقش مهمی در پیروزی کشورمان ایفا کنند.

صباغی تصریح کرد: گفت: روحانیون در هشت سال دفاع مقدس علاوه بر تشویق مردم برای عزیمت به جبهه‌ها، با حضور خود در خطوط مقدم جبهه جلوه‌های به‌یادماندنی را رقم زدند.

روحانیون در خطوط مقدم جبهه جلوه‌های به‌یادماندنی را رقم زدند

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha